Annons:
Läst 1082 ggr
Chumagia
2013-03-26 11:36

Hjälp mig att tyda drömmarna!

Hej! Jag och min pojkvän har haft en fnurra i några dagar, vi är inte osams men det känns helt klart lite spänt (tänkte om detta kan ha någon betydelse när jag kommer till det jag drömt) Nu till mina drömmar. Dröm 1: (natten mellan 24-25 mars) drömmer att pojkvännen är otrogen med sin granne. Ser i drömmen bilder på hennes Facebook på dem tillsammans. (Detta är ingen han umgås med i verkligheten, vad jag vet) Dröm 2: (natten mellan 25-26 mars) drömmer att pojkvännen är otrogen, denna gång med sitt ex (som han heller inte har någon kontakt med, va jag vet). Denna gång hittat jag dem i sängen med varandra. Dröm 3: (morgonen den 26 mars) drömmer att jag och min kille ska till ett köpcentrum och jag är samtidigt barnvakt åt en otroligt vacker liten flicka (ca 2-3 år) som jag inte kan minns att jag någonsin sett förut, varken på bild eller i verkligheten.. Jag GLÖMMER denna flicka på köpcentret och inser mitt misstag efter FLERA DAGAR (!!!!) och då åker jag och pojkvännen och hämtar flickan… Vad är det här för drömmar? Vad betyder dem? Vem är flickan?

Annons:
Korlis
2013-03-27 17:19
#1

Hej :)

Jag tänkte inte kommentera angående vad drömmen betyder, för det vet jag inte.

När jag drömmer så kan jag ibland förstå betydelser i drömmen genom intuition, en känsla i drömmen som bara talar om för mig vad något betyder. Jag "bara vet" betydelsen.

Ibland om jag observerar mig själv (mitt inre) under dagen så kan jag se de inre processerna upprepas i drömmar. T.ex. om jag har varit orolig under dagen så kan jag drömma om oro och scenarion kopplade till oro. Likadant med andra tillstånd, som ilska, svartsjuka, rädsla, etc.

Vet inte om det hjälper, men tänkte jag kunde dela med mig av det i alla fall. :)

Chumagia
2013-03-27 21:52
#2

Ja, jag har faktiskt läst lite själv och kom fram till att om man drömmer om att ens partner är otrogen så kan det betyda rädsla. Och jag är ganska orolig av mig (inte svartsjuk eller överdriven) det är bara en känsla som finns där, speciellt om det har varit lite knorrigt i ett förhållande..

Barnet har jag däremot inte fått någon klarhet i vad det betyder..

Illusion
2013-03-28 12:43
#3

Ja när jag var i ett knorrigt förhållande så drömde jag med att han var otrogen gång på gång.. Men det var bara mina rädslor men sen var han ju otrogen med men han berättade det och jag minns inte om det var före eller efter jag fick dom drömmarna


☮ and ❤ among each other ✿

Rosenknopp
2013-03-30 15:41
#4

Hej!

Alla personer i drömmen är aspekter av dig själv. Din pojkvän är således din manliga aspekt och jag skulle tro att otroheten betyder nåt i stil med att du har en rädsla för att dina manliga egenskaper (styrka, handlingskraft osv) ska bedra dig. Flickan i drömmen är du själv. Det kan vara en tidshängivelse. Hände det någonting speciellt då du var i 2-3 års åldern, eller för 2-3 år sedan? Du glömmer bort barnet i dig själv men när du kommer ihåg, så är det både din kvinnliga resp. manliga del som hämtar tillbaka henne. Köpcentret symboliserar livet i det kollektiva. MEN - för att göra en korrekt tolkning utav de här drömmarna (som jag tror hänger ihop) är det känslan i drömmen som är det viktiga. Titta även på de personer du drömmer om, vad har de för egenskaper? (Även här är det egenskaper i dig själv det handlar om). Och en sista grej, din pojkvän, har han egenskaper som påminner om någon av dina föräldrar?

Det är ingen lätt sak att tolka en dröm, ibland kan det ta tid att bena ut alla symboler och vad de står för… men som sagt så är känslan det viktiga då man tolkar drömmar. Hoppas jag hjälpte dig lite på vägen iaf.  :-)

Pampamesayoq
2013-03-31 23:24
#5

Om du blir stabil i ditt förhållande väntar en vacker flicka. Det var detta som min magkänsla sa till mig när jag läste om dina drömmar. Du kanske ska 'släppa' din osäkerhet (som är i mindet) till din käreste, och låta hjärtat leda dig till tillit och värme så kan ni 'hämta' tillsammans denna vackra flicka som kanske väntar längtansfullt på er.

/Pampamesayoq

Chumagia
2013-04-07 00:25
#6

#4 Rosenknopp Jag kommer inte ihåg känslorna i drömmen, jag kommer bara ihåg hur jag kände mig när jag vaknade.. 

Jag kommer inte ihåg om någonting speciellt hände när jag var 2-3 år.. Men jag och min kille blev ihop för ca. 2 år sedan o: Nej, Jag skulle inte påstå att han har egenskaper som påminner om mina föräldrar.. Det skulle isåfall vara att pappa och min kille båda gillar bilar.. (Men vilka killar gör inte det? ;))

Borde verkligen börja skriva ner mina drömmar så man kan tolka de lättare D:

#5 Pampamesayog Jag har alltid känt/trott att jag kommer att bli en "pojkmamma"..  Med flest pojkbarn o:

Annons:
Upp till toppen
Annons: