Annons:
Läst 6584 ggr
Pinkmoon
2012-01-20 19:30

Jag ser icke-existerande glitter!?

Det är så att jag ofta ser glitterkorn hit och dit, titt som tätt. Och jag har ingen anledning om varför, och vad det egentligen ska föreställa? 
Det är oftast jätteblåa tydliga glitterkorn, efter någon sekund eller två är de borta. Oftast ser jag ett stort, men ibland ser jag många små. Det händer att de är gröna eller oranga/röda också, men främst blåa. Det är ju knappast starr/fläck i ögat. De flesta tycks se vita/gråa/svarta grejer som är damm eller ljusreflektioner eller något annat jux. Men när det är så tydligt och i så synliga och nästan skrikande färger så börjar man ju att undra?

Någon som varit med om liknande? Eller iaf har en aning om vad det kan bero på?

En gammal väninna till mig som på den tiden precis hade upptäckt sin mediala sida sa att jag hade en asiatisk skyddsängel/guide som hade en slags trollstav, och att hon brukade kasta glitter över mig. Det berättade hon först, hade inte nämnt något om glittret jag sett för någon. Och så kom den förklaringen. Kan det stämma? Är det isåfall hennes glitter jag ser? Och vad innebär i så fall det?

Vore jätte tacksam ifall någon kunde hjälpa mig lista ut detta mysterium. Tack på förhand //Nina

Annons:
Tuva-C
2012-01-20 23:20
#1

Är precis inne i samma situation som du. Har senaste tiden börjat se ljusprickar - blå/lila - och jag har fått förklarat att det kan vara andeväsen. Har också märkt att dom börjat växa i storlek senaste dagarna vilket jag också har fått förvarnat om. Tydligen kan dom så småningom bli större och börja ta tydligare former eller sträck.

Är själv rätt så förvirrad och har letat efter diverse ögonsjukdomar och olika symptom. Det kan vara andeväsen, det kan vara änglar (fast dom ska vara större som ljusbollar), eller så kan det vara din andliga guide, osv, osv, osv…

Jag har kommit fram till att helt enkelt välkomna dessa små ljusglimtar och låta tiden avgöra vad dom betyder. :)

Du får jättegärna höra av dig om du hittar några andra förklaringar, är som sagt lika förvirrad som du. ;)

Pinkmoon
2012-01-21 16:50
#2

Tuva: Ojdå, du också? Skönt att veta att man inte är helt ensam om det, inget man direkt har stött på någonstanns - ingen annan som sett detta glitter som jag tycks se och ha sett i kanske 2 års tid. Men det känns fortfarande väldigt udda, mysko och lustigt. Inte för att jag klagar, men jag gillar och veta vad som händer runt om kring mig - annars går man omkring och känner sig nästan otrygg.

Vad innebär det att dem tar större form? Är det positivt eller negativt? För det är ju också lite småläskigt, när de var mindre och längre bort, sen helt plötsligt blev de aningen större och jätte nära synfältet.
Har funderat på om själva färgerna har någon betydelse också, men kan inte komma på någon förklaring till färgerna heller.

Ja ögonsjukdomar kan det ju inte vara, vilket känns väldigt skönt att veta. Andeväsen i form av ljusprickar så länge det inte är ondskefulla sådana har jag inget direkt emot att förnimma. Ljusbollar har jag dock aldrig sett mer än på bild.

Ja, jag får nog göra detsamma. Förhoppningsvis får man betydelsen förklarad för sig någon gång, eller kommer på det själv på något vis.

Det skall jag göra, hör gärna av dig du med om du får veta något nytt av betydelse! :D

Tack så mycket för ditt svar

//En lite lugnare Nina ^^

Gaiatri
2012-01-21 17:21
#3

En gammal diskussionstråd om detta: Energier i luften?

Sajtvärd på Andlig utveckling

Pinkmoon
2012-01-22 19:14
#4

Gaiatri:
Har redan skrivit där, och inte fått något svar - den tråden är nog död. Och detta har nog inte med yrsel eller lågt/högt blodtryck att göra, och det är inte damm jag ser, inte heller är dem silvriga, vita eller svarta. Därmed så tycks det inte riktigt passa i den tråden. Då jag ser skarpa färger i glitterkorn som kommer hela tiden hur som helst oberoende av det fysiologiska. Det är inte något som kommer ibland, som när man kollar upp just i himmeln eller liknande, eller när man vrider sig konstigt osv, utan hur som helst, när som helst, hela tiden. 
Det måste vara något annorlunda, än vad som tycks framkomma i den länkade tråden. Och eftersom jag inte fick något svar på mitt inlägg där, fick jag helt enkelt skapa en egen, ny. Men tack för tipset ;)

retep
2012-01-22 21:03
#5

Jag såg också blå prickar och strängar, som ibland skiftade färg. De har försvunnit med åren, men kan fortfarande dyka upp i samband med någon mental energiström. Jag har tidigare funderat över hur och varför de uppstår, men ser det nu mest som en sinnesrörelse, en mild disharmoni…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[JesperAhlkvist]
2012-01-24 14:07
#6

Vissa säger det är ärkeängeln Mikael men jag tror mer på att ni får tillgång till små öppningar, nii ser helt enkelt hur högre dimensioner tränger in i denna tredje.

Eftersom jag ser likadant vore det intressant att veta vad det verkligen är men det är min känsla att vi börjar se igenom den här illusionen. Vi ser att allt egentligen bara är energi som vibrerar på olika frekvenser.

Annons:
Tuva-C
2012-01-24 14:34
#7

#6 Jo jag har också hört att just ärkeängeln Mikael visar sig som indigoblå/lila vilket är exakt det jag ser. Men vissa säger att det är mer som bollar, men för bara någon dag sedan läste jag att om man ser blå-lila "sparks or lights" så kunde det vara han.

Känns som att mina bara blir större och större för varje vecka. Tycker mest att det är mysigt och spännande nu. Jag förlitar mig på att andevärlden så småningom kommer att förklara vad det engetligen är jag ser. ;)

retep
2012-01-24 14:36
#8

Kan hålla med Jesper, om "att allt egentligen bara är energi som vibrerar på olika frekvenser".

Att vi sen uppfattar det med våra sinnen, som ljus och färger, former och änglar o.s.v. det är en annan sak.

Vår verklighetsuppfattning tillåter det, samtidigt som den förändras med vår utveckling och kan få en annan betydelse i en högre verklighet.

För vad betyder det… och hur förhåller man sig till…energi som vibrerar med olika frekvenser?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: