Annons:
Läst 66 ggr
H
2023-03-16 20:56

Sanndrömmar: Varnar för ett alternativ?

Vill dela med mig och skulle tycka det vore intressant att få läsa andras erfarenheter av detta.

När jag var barn så hade jag en gång en väldigt lång, detaljerad och väldigt speciell känsla i en dröm. I drömmen var jag äldre och det fanns särskilt en till person i drömmen som orsakade något och som känslan var knuten till.

Åren gick.

Sen en dag så hade jag gått igenom något liknande med en person som gett mig samma vibbar och kunde orsaka vad hen orsakade utan problem (vilket hade skett i drömmen när jag var barn). Det var dock en signifikant skillnad. I drömmen lät jag den personen komma nära min ursprungsfamilj, men av någon för mig då oklar anledning så skedde inte detta när jag sen var vuxen. Det jag hade tyckt var obehagligt i dem dröm jag haft som barn var att hen hade det taget om min ursprungsfamilj och att ingen trodde mig (om något) och om hen utan det var som att familjen stod på hens sida.

Det var inte förrän det gått ytterligare några år från den händelsen jag hade som vuxen med hen som jag plötsligt kom på den där drömmen jag haft som barn. Jag kommer också ihåg att jag plötsligt i relation till hen medan det var kunde få en dålig känsla och deja vu, men försökte vifta bort det.

Sedan visar det sig att just en händelse i drömmen jag hade som barn med hen var något som personen som påminde om hen i drömmen tänkt också på att vilja få till verklighet men det hände inte då jag blev misstänksam. Undrar hur mycket av den här drömmen som barn som satt sig i mitt undermedvetna kanske och räddat mig bit för bit?

Annons:
Condor
2023-03-17 09:14
#1

#0:

Drömmar är en gåta, speciellt om det handlar om drömmar som blir sanna. Det kvarstår frågan om det var en slump eller om man fick den som en sorts information.

Vi har en tråd om drömmar, där jag i inlägg 55 berättar om en dröm som blev sann redan nästa dag:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1507409/drommar

I senare inlägg berättade jag om en dröm där jag fick en massa pengar. Den blev tyvärr tills nu inte sann. 😄

Som sagt, drömmar är en gåta, men vad vore livet utan gåtor?

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
H
2023-03-18 16:04
#2

Tack så mycket, amen då hade jag ju kunnat skriva där istället, snällt av dig att tipsa. Vad synd det där med pengarna! Typiskt!
Jag har haft andra drömmar där det slagits in några dagar och så och en (men den var för kuslig för att berätta om) dagen efter.

Condor
2023-03-18 16:54
#3

#2:

Jag läste en gång att var tredje människa har sanndrömmar att berätta om. Sigmund Freud var av åsikten att en dröm är ett uttryck för omedvetna begär och ett kodat budskap från vårt undermedvetna. Enligt modern psykologi bearbetar vi i drömmar erfarenheter, situationer och bekymmer som vi är sysselsatta med.

Sen finns det också teorier som att mardrömmar kan vara en varning för att vi ska kunna förhindra vad vi drömmer om. Själv föredrar jag att inte tro på teorier, för så länge man tror, är man inte öppen för att hitta sanningen och forskar inte själv.

Upp till toppen
Annons: