Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 87 ggr
FataMorgana
12/8/22, 12:37 PM

Den personliga härdsmältan!

Nu vet jag inte vem som skrev texten här under som jag hittade på Facebook och som jag översatte för att dela med mig av, men den påminner väldigt mycket om det som även så många av dagens självutnämnda "andliga vägledare" som det kryllar av på Youtube idag gör när dom säljer kurser och workshops för mycket pengar och lovar sina tittare guld och gröna skogar, som t.ex allt från superkrafter till att få sina önskningar uppfylla och att hitta sig själva osv. Somliga påstår sig t.o.m ha kommit hit från andra planeter för att hjälpa människorna, men vad dom inte talar om för sina tittare kan ni läsa om här nedan i det citerade översatta stycket. Så tro inte på allt vad ni hör och läser. Att tjäna pengar på att lura och leda folk vilse är ett alldeles för vanligt fenomen i dagens digitala samhälle.


Guruna av den heliga verksamheten beskriver upplysning som det ultimata tillståndet av lycka och full kunskap. Och säljer dyra kurser för mycket pengar.

Men vad ingen kommer att berätta för dig är att det faktiskt är den personliga härdsmältan. Kunskap och erfarenhet, medvetenhet och "Jag är" är på ett slag plötsligt borta. Alla dessa koncept om livet efter döden, karma och återfödelse, Kali-Yuga etc går också överbord. Det kommer aldrig att bli en ankomst som personen föreställer sig det, eftersom personen inte längre finns och aldrig fanns. Allt drömland.

  • Redigerat 12/8/22, 12:37 PM av FataMorgana
Annons:
Condor
12/8/22, 1:29 PM
#1

#0:

Klockren text. Jag tänker då först och främst på "5D uppstigarna" när jag läser det här.

snowy00
12/8/22, 2:48 PM
#2

#0:

Gillar den här delen mest:

"Kunskap och erfarenhet, medvetenhet och 'Jag är' är på ett slag plötsligt borta. Alla dessa koncept om livet efter döden, karma och återfödelse, Kali-Yuga etc går också överbord."


goat11_maya13
12/9/22, 10:00 PM
#3

Jaget är obegripligt emedan moralen är villkorad.
Själens sanna natur befinner sig bortom moralen.

Vetandets sanna natur är vetande,
allt bortom är sekundärt.

Grodan vet som vad som existerar bortom
dess domän. Dess agerande är instinktivt,
intelligentare än personlighetens svamlande.

Vem är? Vi antar att personligheten är Jaget.
Jaget själv är totalt fri från personlighetens bojor.
Jaget är inte slaven, personligheten är.
Den högste har till delat oss alla av sitt arv.
Det är upp till oss själva hur vi förvaltar
testamentets gåva.
Det är detta som kallas frivilja på gott och ont.
Om ni vill lida eller inte är upp till er.

Kristus medvetande är ett permanent sinnes tillstånd.
Det finns väsen med detta uppnådda tillstånd.
Dessa inkarnerade själar har av frivilja valt,
att bistå mänskligheten med dess utveckling,

Upp till toppen
Annons: