Annons:
Etikettandligt-inspirerat-texter-dikter
Läst 110 ggr
FataMorgana
2021-06-03 18:08

Förväxla inte egot med vår sanna eviga natur.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egot är den kontinuerligt aktiva processen som vill, avisar, rättfärdigar, bedömer och urskiljer. Det är också denna process som är orsaken till tron att vi är separerade och som är orsaken till lidandet. Så länge vi vill ändra på saker inom oss och i andra och så länge vi vill att något ska vara annorlunda agerar vi från egot och så länge vi agerar från egot och tittar på världen ur dess perspektiv kan vi inte erfara vår sanna natur och se den verkliga verkligheten.

Så alltid när vi vill uppnå någonting och bli någonting är det egot som talar. Det är egot som vill bli upplyst, egot som ser sig som uppvaknad och egot som ser sig som någon speciell som är här på jorden i ett speciellt syfte och som ser andra på en lägre frekvens än sig själv. Det är separation, att separera sig från andra och säga; här är jag och där är du, jag har kommit så här långt men det har inte du och jag är här för ett speciellt syfte som inte andra är här för. Det är egots musik och hör man för länge på den musiken växer egot sig bara ännu större.

Och dessutom kan egot varken vakna upp eller bli upplyst och egot kan inte klättra upp i frekvens heller, för egot är bara en illusion. Något som inte finns på riktigt. Det är bara en aktiv process som upprätthåller vår inre dialog och som hindrar oss att erfara vår sanna gudomliga natur. En process som upphör när vi dör men som vi redan nu kan tysta ner för att i stället lyssna på hjärtats musik, som är musiken vår gudomliga natur spelar.

Det är en musik som räcker sig över alla och som inkluderar alla. Den separerar inte och ställer sig inte över andra, utan tvärtom ser den som lyssnar på denna musik, den sanna gudomliga naturen i alla, som är den högsta frekvensen som finns. Ingen är högre och ingen är lägre, vi är alla Ett.

Annons:
Condor
2021-06-04 11:41
#1

#0:

Alla människor är upplysta i deras sanna natur, men efterom egot/jaget inte kan bli upplyst, skulle det bli totalt fel att t.ex. säga "jag är upplyst". Jaget kan bara tala om "sin erfarenhet" (t.ex. sin kundaliniresning), dvs. att erfara att det egentligen inte existerar och bara är en illusion.

Upp till toppen
Annons: