Annons:
Etikettandligt-inspirerat-texter-dikter
Läst 87 ggr
FataMorgana
2021-05-30 13:36

Gud är Kärlek och Du är Gud.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag talar om Gud, talar jag inte om religionernas Gud och inte om en kraft separerad från dig, utan när jag talar om Gud talar jag om din sanna natur, om den du verkligen är.

Var medveten: Du är det högsta som finns, har alltid varit det och kommer alltid att vara det. Något högre finns inte, varken i den här världen eller i andra världar och därför finns det inget att uppnå och inget att bli, för att du är det redan. Det högsta som finns. Det handlar bara om att komma ihåg det och att bli medveten om det och i ögonblicket du blir medveten om din sanna natur, kommer världen att förändras för dig. Du kommer att se Gud, inte bara i dig själv, utan i alla levande varelser och ting och även i tingen du inte ser, som i varje människa och i varje djur och i luften och i vattnet, i skogen, i träden, i fåglarna, i fiskarna, i stenen och ja precis överallt kommer du att se Gud, också i dina fiender och i människorna du inte tyckte så mycket om. Det är alla Guds barn kommer du att tänka dig och du kommer aldrig mer att kunna hata någon, utan du kommer att älska alla villkorslöst, för Gud är Kärlek och Du är Gud. Var och en av oss.

Men de flesta letar inte efter Gud inom sig själva, utan de placerar Gud så långt borta från sig själva som möjligt, så långt ut i rymden som möjligt, till andra dimensioner och till andra ställen och hos andra varelser, utan att förstå att Gud är lika närvarande överallt, här som i andra galaxer och att Gud finns i oss alla precis lika mycket.

Så när du söker efter Gud, lyft inte blicken mot skyarna för att leta där och placera inte Gud i några galaktiska varelser, utan vänd blicken in i dig själv och leta där. Fråga dig själv om ditt jag verkligen är den du är på riktigt och fråga dig om dina tankar och känslor verkligen är den du är på riktigt. Du kanske blir överraskad och upptäcker att ditt jag, den som du trodde att du var, bara är en enda stor illusion och att Gud är det som blir kvar när jaget är borta, när identifikationen med din individuella person är borta.

Bild Källa: Pixabay

  • Redigerat 2021-05-30 13:40 av FataMorgana
Annons:
Upp till toppen
Annons: