Annons:
Etikettandlig-utveckling
Läst 70 ggr
FataMorgana
2021-05-27 17:54

Om "mörkret" på jorden och i vårt inre.

Jag har lagt märke till, att det ser väldigt mörkt ut i de esoteriska kretsarna och hos de nyandliga just nu. I deras världsbild är regeringen ond och människorna manipulerade. Det snackas om demonisk och djävuls påverkan och om hur ljuset strider mot mörkret och om hur vi skulle befinna oss i slutet av en era där allt bara är mörkt och åter mörkt och sen presenterar dom sig själva som ljuset i mörkret, dvs som ljusarbetare som ska vara här för att rädda alla som i deras ögon sover.

Men till det här vill jag säga, att den andliga vägen handlar inte om att måla upp en värld full av ondska och mörker för att kunna ställa sig själv i bättre ljus, utan den andliga vägen handlar om att se igenom sitt eget mörker, att göra sig medveten om sina egna fel och brister och om att verkligen våga stå öga mot öga med sitt eget ego. Det är mörkret som måste komma upp till ytan, för att vi ska kunna bli hela igen. Det är alltså inte något mörker som skulle befinnas sig i den yttre verkligheten som vi har att kämpa med, utan med vårt eget mörker.

Nu säger jag inte att det inte händer hemska saker där ute, för naturligtvis gör det, det. Det krigas lite här och där och det finns människor som svälter och människor som är sjuka, ensamma och bostadslösa, som vi kan hjälpa om vi bara kan. Det är att sprida ljus i mörker, att t.ex få en ledsen människa att le igen eller att ge mat till en bostadslös. Men man är ingen ljusarbetare bara för att fantiserar ihop en förskräcklig värld som styrs av reptiloider och det hör heller inte till den andliga vägen att fantisera ihop mer mörker än vad det redan finns i världen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: