Annons:
Läst 1014 ggr
[scadracun-disciple]
2018-03-12 14:27

'Ljus'fenomen + Presentation

Hej! 

Jag heter András. Jag har 'sökt' ända sen jag tog på mig att läsa The Teachings of Don Juan vid 18 års ålder. Jag läste den med helt öppet sinne och blev oerhört inspirerad av den. Framförallt blev jag inspirerad av dess lära om de fyra fienderna samt Don Juans ifrågasättande av vad vi i folkmun kallar 'verkligt'. Boken fick mig att inse existensen av ett ego och hur falsk självuppfattning egot är. Det blir nu ca. tio år sedan. Under vägen har jag studerat allt från Satanism till Eckhart Tolle och tycker nu att jag har landat i en väldigt intressant mosaik som verkligen vibrerar i djupet av mig. 

De bamsekliv jag tagit det senaste året efter jag höll på att ha ihjäl mig själv till någon slags 'frälsning' och andlig utveckling, är otroligt verklighetsomdanande och jag upplever nu saker och människor väldigt annorlunda från hur jag uppfattade saker innan. 

Några upplevelser är jag lite orolig för och skulle vara väldigt tacksam för era tankar om detta. Jag ska säga det, att jag är inte på något sätt knäpp, farlig eller psykotisk, jag känner det som att det finns en mörk aspekt av tillvaron som lurar bakom ibland och vill dra mig in men jag har inget som helst problem att hantera den materiella existensen eller stänga ute det som jag inte vill uppleva!   

1. Jag har fått en slags vision, det var något annat än ren fantasi, det här var frågan om att jag var i en annan kropp, i en annan tid och såg otäcka saker.  Jag var i en strandbar och stod framme vid baren mitt emot bartendern. Jag försöker att se på bartendern men något besvärade mig till vänster om mitt synfält. Jag tittar tillslut. Där sitter en kvinna med förvridet ansikte och en fiskelina kring halsen. Där var också en tonåring, men det var inte min dotter. Det var hennes barn. De två kvinnorna och 'jag' (en lång person med sandaler) verkade liksom vänta på något, de satt bara där passivt och jag stod och kände mig väldigt orolig, skräckslagen.  Någonting säger mig att jag har ett mörkt förflutet om jag nu ska utgå ifrån att tidigare liv existerar. Jag har också känt en enorm dragning mot det mörka, svart magi, manipulation tidigare. 

2. Jag har sett en kolsvart så kallad 'orb', ungefär lika stor som en apelsin som flöt bakom min axel på ca. 2 meters avstånd. Den lämnade spår efter sig i luften, lite som de effekterna man ser i vissa kameror, där man kan ställa in 'tracking' och det blir ett utsmetat spår efter en rörelse. När man googlar på detta så får jag fram att detta antingen är fråga om en illvillig närvaro eller att det är en varning för något. 

Vad är det som händer? Behöver jag vara orolig?

Annons:
Huygens
2018-03-14 22:49
#1

Om man behöver vara orolig eller ej är inte lätt att svara på.

Man kan fråga sej vad man vill uppnå som ett första steg. Ett sätt att utvecklas är att välja någon form av stillsam metod som man tror passar en bäst, meditation, promenad eller dyl och säga att man är mottaglig eller önskar få en utveckling framåt. Man kan säga att man tar emot energier från sitt mest positiva själv, sitt mest utvecklade själv eller från dom som vill hjälpa.

Sen får man se.

Vad som händer härnäst är nog individuellt och en aspekt är hur mycket energier, upplevelser man vill eller vågar ta emot. Man kan även ställa frågor till den närvaron man känner. Lämpligen att man förbereder frågorna någon tid innan, så att man inte behöver fumla med vad man vill veta mera om.

En annan metod är att sätta sej ner en timme och sända läkning till personer man vet vill ta emot läkande energier, vilket kanske begränsar sej till familj och nära vänner. Det kan överraskande nog hända mycket med den som sänder läkningen ut till andra.

En metod är att sätta sej ner och sträcka ut sitt ickefysiska själv så långt det går, ner i marken och ut i rymden.

Jag tror att man intuitivt kan ana sej till vad man ska göra, bara man är uppmärksam och känner efter när energierna sätter sej i rörelse.

[scadracun-disciple]
2018-03-15 06:31
#2

#1 Goddag Huygens, long time no see. :)

Tack för goda råd, det stämmer med vad jag hört från andra som är lite mer insatta dessutom. <3

retep
2018-03-15 11:59
#3

Det jag uppmärksammar och ger näring, det växer och kommer till uttryck!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: