Läst 1933 ggr
En som funderar
2017-12-15, 17:18

Två personer i trädgården, ljuscirkel i sovrummet.

Hej jag är jag är en kvinna i 30+ års åldern. Jag har sedan jag var barn haft en del upplevelser med andar spöken och nu så bor jag med min sambo i ett nästan hundra år gammalt hus  där det händer lite saker ibland. Jag tror jag har förmågan att öppna upp mig för den sidan och det hände för ca 2 år sedan.  Jag är dock inte intresserad av att bli medial eller locka till mig spöken. 

Jag kände mig på dåligt humör, lättretlig inte som jag brukar  en period och lite märklig kanske sårbar och då en vinterkväll när jag var ute såg jag två personer i trädgården . De såg ut som två ungdomar 12-15 år ?? som skojade med varandra , puttade på varandra och skrattade -två killar helsvart klädda med huvor. Jag reflekterade inte varför de var svartklädda från topp till tå med samma kläder utan vinterjackor så kallt som det var -10 till -15 ute. Jag blev irriterad att det var ungdomar i trädgården,  det finns så många andra ställen att vara på vi bor typ som på landet med många öppna ytor och alla grannar  har egen trädgård. Dessutom är det ett lugnt och tyst område,.   När jag så kom till dörren var dessa killar borta.  Jag undersökte fotspår i snön och det var ingenting där. Blev paff. Enda fotspåren jag hittade var väldigt små i backen utanför trädgården  men de slutade mitt i. Ok det kanske fanns en naturlig förklaring till det. Kanske ett barn som gått upp och sen gått bara vid sidan av backen. En tid senare vaknade jag 4-5 på morgonen och såg en ljuscirkel i sovrummet i hörnet av en byrå vid en gammal kamin som användes förr, som  idag bara är en prydnad.  Jag tyckte det kändes skrämmande, men tröstade mig själv med att jag var nog inte riktig vaken. Men det var jag. Jag tittade på min sambo som sov , tittade mot fönstret och persiennen var nerdragen, inget ljus kom därifrån och tittade mot ljuscirkeln som var kvar. Ljuscirkeln var ljus och vitt orange färgad med och med små ljuscirklar omkring . För att  bli kvitt det hela ,( jag vågade inte gå upp eller göra nåt )vände jag på mig och tvingade mig att somna om. Detta med ljuscirkeln pågick i minst 10-15 min.

Är det någon som varit med om nåt likande? Vad betyder detta?

Jag fattar inte heller detta med dessa killar. Jag uppfattade dem som modernt klädda, typ som hiphopare,  men det är ju så att man ser saker som man är van vid att se eller förväntar sig att de ska se ut. Man tänker att spöken ska se ut som från gamla tider typ. Efter detta tänkte jag att jag blivit galen, typ att jag har schizofreni utan att jag vet det. Men jag är fortsatt med fötterna på jorden och har alltså inte blivit galen eller ser saker jag inte ska se/ inbillar mig.

För övrigt är huset lite smått hemsökt men inte något farligt. Små grejer som händer. Viskningar. Dörr som öppnas. En katt som man inte ser som hoppar på golvet. Min sambo och jag bryr oss inte och är inte rädda. 

Hälsningar och tack för att ni delar med er +ger råd.  Anna

mörkaögon
2017-12-15, 20:24

Jag känner… men det är min känsla… att de två killarna är två bröder som gått över till andra sidan, men ville lattja lite. 

Ljusfenomenet du såg är en följd av att du såg killarna. Någon som beskyddar dig ville visa att du har ljus och trygghet kring dig.

En som funderar
2017-12-16, 00:17

Tack för svar. Är du lite medial ? Hoppas du har rätt. Är så nyfiken på detta, vem dessa pojkar var samt ljuscirkeln. Detta hände när jag hade en släktings pojke på besök, han var då 5 år. Det var också så att vi sommaren före detta hörde som om nån gick i sovrummet där han sov. Vi var flera personer som hörde det. En annan gång hördes viskningar därifrån väldigt låga. Jag blev rädd och sprang upp till honom, men det var inget. Nu har vi en katt sedan en tid, en riktig alltså , och då har det hörts som om det är en till här. Det hörs som det är en katt som hoppar in genom fönstret exakt som den riktiga gör tittar efter och katten är inte där utan tex sover. Han har också reagerat på det, tittade upp men inget var där. Vi undrar ibland om han ser nåt extra. Idag ställde han sig på två ben och stirrade rakt ut i luften. Min svärmor har även sett en kvinna med gammaldags kläder gå i trappan från andra våningen. Mycket små andra grejer som händer , men vi accepterar det och bryr oss inte. Har läst lite av dina inlägg och förstår som du är öppen för dessa grejer. Även om man ska använda logik etc i livet och det är tabu att tro på såna grejer tror jag ändå det finns något mer. Hälsn Anna

mörkaögon
2017-12-16, 01:09

#2 Ja, jag är nog lite medial även om jag fortfarande trevar mig fram. :)

Känner inget mer om pojkarna och ljuscirkeln än det jag redan skrivit, just nu, men det kan bero på att kvällen är sen och jag börjar bli trött. 

När det gäller katten känner jag dock att denna katt har haft ett syskon som inte längre är i detta livet och som kommer på besök. Vet du nåt om det?

Jag är mestadels en oerhört rationell och logisk person, men har samtidigt haft upplevelser i hela mitt liv och är övertygad om att vår existens är mycket mer än det vi känner här och nu. 

Tabu är bara det som du själv avfärdar som just tabu. Vad andra anser är deras sak, men samtidigt ska man välja noga med vilka man pratar med och öppnar sig för. :)

Ha det gott!

E

En som funderar
2017-12-17, 10:58

Tack för din hjälp. Ville mest dela med mig.Jag vet inte så mkt om katten, bara att han bestämde sig att flytta in här på sommaren när vi gick igenom en svår familjekris. Han hoppade in genom fönstret och kom hit varje dag. Han hjälpte mig på ett sätt att må bättre. Hoppas du når ditt mål om att behärska dina mediala förmågor till fullo. Ska läsa dina inlägg. God Jul Anna

mörkaögon
2017-12-17, 11:53
Upp till toppen