Annons:
Läst 944 ggr
[niklaeri02]
1/22/16, 9:37 PM

Att kunna meditera m.m.

Hejhej Ikväll kände jag att jag kunde meditera rätt så avslappnat under cirka en timme för första gången på över fem år. Kan inte minnas då jag känt mig så pass avslappnad och kunna vara spontant uppmärksam på andningen och låta tankar och känslor fara förbi naturligt senaste gången. Det beror nog mycket på att den yttre världen för mig har varit väldigt påfrestande sen en tid efter gymnasiet, jag är nu snart 27 år. Jag fick insikten att det inte är konstigt att jag inte har haft sinnesfrid att meditera så som det varit… att jag har haft svårt för andligheten över huvud taget. Jag har ofta behövt något utanför att distrahera mig med, och så fort det blivit tyst och stilla omkring har jag blivit väldigt orolig, men ikväll satt jag bara där i någon slags bliss… det bådar gott inför framtiden. Kanske kan jag sluta med medicin i framtiden, ha ett fulltidsjobb, och kanske engagera mig mer andligt igen, och kanske kunna meditera oftare och med bättre resultat!! Saker utanför som jag gjort är bland annat att snart ha skaffat mig utbildning, och snart kanske jobb, betalat av en stor skuld och hunnit bli frisk från min psykiska sjukdom. Då är det klart att det blir lugnare inombords också på köpet. :) Hälsar, Niklas

Annons:
retep
1/23/16, 10:07 AM
#1

👍🎈🙏

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Crystal93]
1/23/16, 1:57 PM
#2

Det måste verkligen kännas underbart för dig! Och lycka till i framtiden vännen.

Tride
1/23/16, 2:02 PM
#3

#0 Grattis och god fortsättning, både på det här året och resten av ditt liv.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[niklaeri02]
1/23/16, 4:47 PM
#4

retep: 🎈

Crystal93: Hej! Ja, det känns bra, och hoppas den är ihållande. Det är inte perfekt dock, men det känns som att det också är Okej på något sätt… :)

Tride: Tack det samma. Kanske får jag ro att meditera lite mer nu, men har fortfarande en krävande tid framöver med praktik och projektarbete, men på helger och kvällar så är jag fri och ska kunna slappna av… :)

----

Vad trevligt med några kommentarer på mitt spontana inlägg, hehe ^^

Liiiiten
1/24/16, 11:56 AM
#5

Vilket underbart positivt inlägg! 💕 Jag önskar dig all lycka och välgång TS!

[niklaeri02]
1/24/16, 2:49 PM
#6

Liiiiten: Tack!! ❤️

Annons:
[Crystal93]
1/24/16, 7:55 PM
#7

Niklas: Hej! Haha..ja, livet ska va som en bergochdalbana.
När vi väl har fallit så känns lyftet fantastiskt!🙂

[niklaeri02]
1/24/16, 8:47 PM
#8

Ja, och ju djupare man faller, ju högre känns lyftet sedan på något vis :) :)

[Crystal93]
1/24/16, 9:33 PM
#9

Precis! Kunde inte ha skrivit det bättre själv😉

[niklaeri02]
1/25/16, 6:09 PM
#10

Tack <3

[Crystal93]
1/25/16, 8:20 PM
#11

🌺va så lite av så mycket!

Upp till toppen
Annons: