Annons:
Läst 2209 ggr
retep
1/20/15, 9:54 PM

Kärlek, lycka...framgång!

Ju mer lyckliga vi är ju mer framgång har vi! På samma vis som Kärlek är vad vi först har närmast oss själva. Så är Lycka vad vi först skall ha närmast oss själva! Eftersom Kärlek och Lycka ligger i och närma Källan, kommer framgång och många av våra önskningar så mycket mer naturligt och spontant.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Älvan
1/21/15, 8:00 AM
#1

Ok. Retep jag håller med dig delvis. Redskap för att nå mer lycka kan dock vara det motsatta. Menar att vi kan använda alla känslor som verktyg att hela oss själva och acceptera och integrera våra skuggor. Balans behövs även i form av att vi leker och har kul för att inte helt och hållet fastna i skuggan. Livet handlar om balans. Lyckan är enligt mig inte det enda verktyget att lära känna oss själva och bli hela och därmed hitta vår livsuppgift. Detta är det jag kommit fram till. Därför är jag skeptisk till "happy, happy" som vissa tycker är bra. Risken är bara att man trycker ner sin skugga och förtränger "negativa" känslor. Enligt mig finns inga negativa känslor. Alla är delar av att vara människa. Detta är sättet att leva livet genom att måla med alla färger. Alla blir dock saliga i sin tro. Man kan egentligen aldrig säga vilket förhållningssätt som är rätt för en annan människa än sig själv.

retep
1/21/15, 8:52 AM
#2

Älvan!

Nu syftade jag främst på den Kärlek och Lycka som inte är i relation till någon annan utan till den Universella Jag har kontakt med. Så det är inte alls något "happy, happy" jag menar. Tänker att man kan inte ha bättre och högre balans än när man är i Kärlek och Lycka.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
1/22/15, 6:51 AM
#3

Vi ÄR KÄRLEK, och när vi kopplar upp till I AM så är vi Kärlek, och därmed ÄR vi lycka!

Handlar inte om något happy happy,,

Vi fysiska varelser välkomnar KONTRASTER eftersom kontraster leder till vår expansion.

Därför, såsom älvan säger, finns inget negativ,, ALLT som sker , sker till fördel för vår expansion.

Väljer vi att vara uppkopplade, att vara nära, att vara ett med källan, så är vi ett med kärleken och lyckan och då upplever vi kontrasterna som lycka och kan välkomna dessa och expansionen blir snabbar och större och lyckomomenten blir starkare!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: