Annons:
Läst 1749 ggr
Huygens
6/7/14, 9:09 PM

Andevärlden - neutral?

Det händer en hel del mindre bra saker på jorden, och så har det varit i ganska många årtusenden.

Men ibland berättar någon person som varit i en svår situation att denne hört en röst och fått hjälp. T ex finns det personer som gått vilse i grottor eller en brinnande byggnad och hört en (ande-)röst som guidat dom ut i frihet.

Men, och här kommer problemet, i dom flesta fall när det händer dåliga saker, uppenbarar sej inte en hjälpande röst. Det kommer i allmänhet inte varningar när dåliga saker är på väg att inträffa.

Och det sker dåliga saker i massvis, där ganska dåliga människor med makt kan göra i stort sett som dom vill.

Det räcker med att titta på krig i t ex Centralafrika, Etiopien och Bosnien. Även sånt som mer har karaktären av olyckor, som Estoniaolyckan, sker utan mycket förvarning.

Frågan är ifall andevärlden för det mesta är neutral och inte hjälper? Vad tror ni, är andevärlden mestadels neutral eller mestadels god?

Om andevärlden mestadels är god, varför kommer så lite direkthjälp till folk i nöd?

Annons:
Moonwing
6/8/14, 3:55 PM
#1

Jag tror hela tiden vi får "hintar", men befinner oss i ett sådant allmänt "brus"..så vi missar dem helt enkelt, när en olycksalig händelse hänt är vi ju nästan lite överkänsliga och övertolkar det mesta..

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

retep
6/8/14, 8:58 PM
#2

Skulle tro att är det sker enligt Kosmisk lag och Karma, att andevärlden inte ingriper och blandar sig i. De gånger det sker så menar jag att det är kausala, eller i.a.f. högre astrala själar, som ingriper, inte bara generellt andevärlden.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Huygens
6/8/14, 10:37 PM
#3

Om allt är "karma" i form av en opersonlig naturkraft, blir det lite svårt att helt förklara dom direkta anderösterna som vissa hör lika tydligt som vanligt tal. T ex en person som är vilse i en brinnande byggnad och leds ut genom olika instruktioner på ett sätt som denne själv inte haft en möjlighet att göra.

Det måste finns någon mer personifierad kraft bakom ett sådant förlopp. Men samtidigt är det bara enstaka personer som kan berätta om sånt. Bl a därför undrar jag om andevärlden mestadels håller sej neutral till både "onda" och "goda" i fysiska världen?

Att vi skulle få små antydningar om vad vi ska eller inte ska göra, det är svårt att veta. Jag tänker dock mer på stora omvälvande saker, där försiktiga antydningar från andevärlden inte hjälper oss särskilt mycket.

Det skulle i så fall behövas en öppenhet och begåvning som få besitter. :)

Huygens
6/8/14, 10:40 PM
#4

För att vara mer specifik, anta att vi har ett flygplan eller bil som kommer att råka ut för en olycka. Varför varnar inte andevärlden oss mer för sånt?

Det händer att någon enstaka får en sådan viktig varning, men dom flesta får det inte.

allhealing
6/8/14, 11:15 PM
#5

Jag delar gärna med mig av det jag skrev i en annan tråd som ger min bild av hur jag har förstått att det fungerar.

____

Allting är information. Det finns ingenting som inte är information. Information kan betraktas från ett oändligt antal perspektiv. Det oändliga spektrum som detta innebär blir därför oöverskådligt från ett mänskligt perspektiv.

Det betyder att människan alltid kommer att vara begränsad i sin förståelse av vad helheten har att erbjuda. Detta ger ett ödmjukt perspektiv på vad information är.

Hjärnforskaren Dr Jill Bolte Taylor visar oss att människan åtminstone har två olika sätt att uppfatta information från alltet. Där det ena perspektivet är en individupplevelse och det andra påvisar individens kollektiva samhörighet.

Även universumet vi befinner oss i är en del av detta informationsflöde. Materian i universumet är energi som befinner sig i olika svängningshastigheter per sekund och som när vibrationsnivån är tillräckligt låg materialiserar sig.

Det existerar därför en röd tråd genom allt som är. Den röda tråden visar oss att allting är i förening. Den mänskliga upplevelsen ger oss möjligheten att i individform genom våra tankar och känslor se oss som separerade från denna upplevelse. Såväl som att se oss i förening med densamma.

Det är därför inte konstigt att vi när vi befinner oss i en fysisk kropp upplever livet som ett stort frågetecken. För om nu allting hör samman och vi i vår kropp enbart är kapabla att registrera en bråkdel av helheten. Då är det enkelt att förstå att det är omöjligt att ta in hela bilden av vad alltet är. Då blir det genast enklare att leva. Det är inte människan uppgift att förstå allt. Förstå det och livet kan bli just livet inom det spektrum människan verkar.

Att leva ett liv i gemenskap med sin omgivning blir därför ett liv i gemenskap med alltet. Att leva ett liv i separation från detsamma blir en ensammare upplevelse eftersom det är ett avståndstagande från det evigt naturliga flödet alltet erbjuder.

Allt är ett och står därför i evig kontakt med sig själv. Någonting annat vore otänkbar eftersom det då skulle vara i separation från sig själv. All information är därför tillgänglig bara man vet hur man når informationen. Det är det informationsflödet jag lärt mig läsa av.

Det vi har i vårt DNA kan omprogrammeras då det precis som allting annat består av information. På samma sätt kan vi programmera om vårt medvetande. Allting vi lärt oss går att ersätta med ny kunskap. Det är enkelt att ersätta gammal kunskap med ny när man förstår hur det går till. Det är denna förståelse jag fått när jag lärt mig kommunicera med en bråkdel av det alltet har att erbjuda i sin oändliga kunskapsbas.

_____

Hoppas det var till hjälp i ditt funderande.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

fellie.e
6/9/14, 1:53 PM
#6

Hej! Andar är för de mesta goda. Men de är bara vissa som får hjälp elr vägledning i livet. Om du har hört talas om karma så har de me de att göra. Var snäll och god i livet och du får mycket hjälp av dom i andevärlden:))

Annons:
fellie.e
6/9/14, 1:54 PM
#7

Och sedan finns ju dom som har familj i andevärlden som vill hjälpa sina familje medlemmar:)

retep
6/9/14, 9:32 PM
#8

#3 Karmalagen är ju inte på något vis opersonlig! Tvärtom, så är allt vårt handlande Karma, både individuellt och kollektivt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

ALPHIRA
6/17/14, 10:38 PM
#9

Tror som retep i #2 och här ovan. 🙂😕

Upp till toppen
Annons: