Annons:
Läst 1071 ggr
[Sella90]
4/7/14, 12:32 AM

Sant eller falskt - se de döda vandra

Jag försöker att förstå hur min sambo fungerar han tror att han är två personer i en kropp han säger att han hör en röst inombords och han har döpt den själv tror jag att det är hans inre röst som talar till honom till exempel om en fara är på väg mot honom talar rösten om det för honom som en  varningsklocka.

 Han påstår att han drömmer verklighetsbaserade drömmar om framtid till exempel hade han drömt om mig redan i tonåren innan vi ens hade träffats han visste dock inte vad jag hette i drömmen eller vem jag var vi hade aldrig träffats då,  han säger att han är annorlunda och kan tala med de döda han säger att han kan se dem, tala till dem sen han var ett litet barn har han kunnat se saker som ingen annan kunde. Jag tror inte riktigt på detta faktiskt ingen kan se in i framtiden eller se de döda vandra.

 Han menar inte att han är sjuk på något sätt utan att det är en medfödd gåva, hans röst som han hör i mitt huvud är inte direkt elak rösten i hans huvud beskriver han som två personer i en själ han kan tilltala sig själv emellanåt men inte särskilt ofta,  till exempel när som helst kan han höra rösten säger han exempel om han sitter vid datorn eller dricker kaffe kvittar som, den dyker bara upp liksom enligt han själv. Tidigare dyrkade han satan i sin ungdom  eller ägnar sig mycket åt satanism enligt han själv,  jag känner honom inte då och själv struntar jag i vilket. Det jag vill förstå är varifrån rösten kommer och vad det är för något och frågan är ser han verkligen de döda på riktigt eller är det bara på låtsas.? HUM……. själv sysslade jag mycket med andlighet men.. ja vad tror ni???

Annons:
vallhund
4/7/14, 12:37 AM
#1

Låter som ett fall för psykiatrin i den mån det inverkar menligt på hans liv.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Sella90]
4/7/14, 12:40 AM
#2

Haha ;-)) Jo kanske, inte elakt menat men försöker mer förstå han

Eija
4/7/14, 1:19 AM
#3

Svårt att diagnostisera andra och dess upplevelser, man måst ju själv uppleva för att förstå riktigt…. Men jag har av o till, ibland kan det ta flera månader ja till o med år innan jag hör min skyddsande, som en röst i mitt huvud….eller mer som en telepatisk överföring…… när det kommer så kommer det väldigt fort, ett helt stycke går på bara några hundradels sekunder….. Och jag får det som typ en tillsägelse om något viktigt som jag bör kolla upp….kan vara vad som helst, som att jag måste kolla oljan i bilen fast man just gjort det, för det är just vad som hände mig, och lika så när jag vänta en pelletssändning först efter en vecka från jag beställt men den dök upp dagen därpå, och jag var inte hemma, men fick höra hela tiden ordet "pellets" i mitt huvud när jag var hemifrån, så jag blev ju så klart orolig… Och mycket riktigt när jag kom hem så åkte en lastbil förbi mitt hem längre upp på gatan och stanna, och jag såg att det hade kommit ett samtal på telefonen hemma från ett åkeri, så jag ringde numret och på det viset fick veta att bilen stod bara några hus från mig och skulle just tippa ut pelletssäckarna på en annans tomt….(sommar hus), och tur var ju att jag kolla upp, för dom hade fått fel adress…phyiii!!!! Så nog är det bra med denna ängel som varnar allt………. Så visst kan han höra en röst, men vi tolkar väl det på olika vis från vem rösten kommer, och inte är det omöjligt att han kan se döda, för det är ju just det medier kan göra, och många av oss andra med, men mer som skuggfigurer…. Och det finns de som absolut kan drömma sanndrömmar……så kära vännen jag tycker att du skall tro på honom som han säger, och istället uppmuntra hans gåva, men låta han lära sig kanske att hantera den gåvan på rätt sätt… Kram

[Rumpstek]
4/7/14, 8:45 AM
#4

Jag skulle tycka att du ska uppmana honom att söka läkarvård för det.

Upp till toppen
Annons: