Annons:
Läst 2382 ggr
kejjo
2014-02-25 22:42

Hjälp med att tyda något jag är skeptisk till.

Hej alla glada, förhoppnings bättre vetande än jag… 

Såhär ligger det till. 
Tidigare så bodde jag i en lägenhet där jag vet att det skedde ett mord. Detta har jag fått bekräftat av både media och personer som bodde i huset under tiden det skedde. 
Det var en missbrukande 2-3 barnsmor som fick vika hädan av 37 knivhugg i ryggen av en man som hon hade på besök. Det hela skedde i köket medans hon stod och diskade. Detta rurbrikerades som en "drog-uppgörelse" år 2000. 

Under den tiden som jag bodde i lägenheten, (2009-2012) så skedde det en hel del märkliga saker som jag inte kan förklara med logik. Jag är en person som inte tror på "spöken", och därmed så har jag alltid haft lätt för att bortfärda alla andra historier som man hört. Men under den perioden som jag bodde i lägenheten, så har jag nog ändå fått erkänna att jag kommit på andra tankar.

Personligen så har jag upplevt att stängda dörrar öppnas (medans man tittar på dem), det är inte så att handtaget gått ner. Utan dörren har bara glidit upp så att säga. Jag VET att dörren har varit stängd på ett sätt så att det skulle vara en omöjlighet att den bara glider upp. Då jag vid flera tillfällen har stängt dörren med den "klassiska" röv-manövern (hållt nere handtaget samtidigt som jag tacklat till dörren med röven, och därefter dragit i handtaget för att säkra att den är stängd). Ändå har den typ 20 minuter senare bara glidit upp. 

Jag kan med säkerhet säga att det har skett 15-20 gånger, då detta var en dörr som går till en klädkammare. Och när man öppnar dörren, så tänds lampan. Denna dörren är i en vinkel som man ser när man sitter i soffan och ser på tv på kvällen. Om dörren öppnas, så tänds lampan, och man ser det i ögonvrån.

Detta är bara en av många saker som jag har sett. 
Mina vänner har upplevt en hel hög med saker, men det intressanta är att ingen har upplevt samma saker. 

Vid ett tillfälle när jag stod och diskade, så kände en av mina vänner att det luktade rök i köket, när hon tittade på mig då jag diskade, så såg hon röken. Men jag rökte ju såklart inte.

En annan person har sett konturen (fast med vissa detaljer), av en man med läderförkläde och läderhätta på huvudet. (Han som vart åtalad för mordet i min lägenhet kallades "smeden") 
Sidenote: kvarteret där fastigheten ligger heter just "smeden".

Smeden som person, blev förövrigt gripen i södertälje och senare dömd för en hel rad mord och misshandlar mot homosexuella. Men han fälldes aldrig för mordet i min dåvarande lägenhet.

Så som sagt, det är många som upplevt saker i denna lägenheten. 

Nu, nåt år senare. 
Så togs denna lägenheten över av en kvinna, som jag senare kom till att lära känna. Och har inlett en relation med. Hon har också känt av en massa saker i denna lägenheten. Hon är lite mer "open minded" än vad jag kanske var/är, och har känt av att det är flera olika andar/spöken som finns i denna lägenheten. Hon har öppnat mina sinnen (kan man säga så) för att känna in det som sker där. Och visst kan jag känna saker. Ibland är det såna rysliga känslor så precis vartenda hårstrå på kroppen står givakt. Ibland känner jag inget alls.

Så kommer vi till den incidenten som förbryllat mig väldigt mycket. 
En kväll när vi gått och lagt oss, och jag var i det där läget att lampan var släckt, men jag hade inte somnat. Vi låg där bägge tysta i sängen, jag kan inte säga om hon somnat eller inte. Hur som helst, så känner jag något mot min panna. Känslan av det kan jag närmast beskriva som att en blyertspenna med ett suddgummi på baksidan skulle ha ramlat ner från en bokhylla (som inte finns) med suddgummi-sidan först. Det liksom studsade till i min panna av detta. 
Känslan var väldigt distinkt.

Över sängen finns ingenting, så det kan ju inte ha varit en penna.
När jag frågade damen i fråga, så undrade hon vad jag pratade om. Det var inte ett finger, det vet jag. Och någon penna fanns inte att finna. Så jag är helt säker på att hon inte spelat mig ett spratt.

Så kommer ju såklart alla tankar och funderingar…

Vad var det som träffade mig i pannan?
Vem var det?
Varför mig?
Varför nu?
Varför inte tidigare? 
Varför inte igen? 
Vad vill du mig?
Kan du inte skicka ett mail som alla andra? 

Vad menas med en sån gest?

Annons:
AlienInvasion
2014-02-26 21:45
#1

Angående dörrar som öppnas så kan det bero på över/undertryck. Värmeskillnader etc. Jag tror det var din kompis som skojade med dig iaf.

trollsländan
2014-03-12 10:55
#2

Först måste du fråga om hennes mamma och pappa inte lärt henne att det är fult att ljuga.Är det så att hon fortfarande inte vet vad du pratar om så var du kanske i ett hypnotiskt tillstånde dvs mellan sömn och vakenhet.i det tillståndet kommer du när du meditierar.det är när man är i det tillståndet som man lättast får kontakt med andra sidan om man är nybörjare. Svar :någon busade med dig för att du var kontaktbar då för att du hade öppnat dig.Du har inte varit i det tillståndet tidigare och därför hände det nu.Om du lär dig att öppna och stänga dig får du nog uppleva det igen. Varför kan han inte skicka ett mail? för att han inte vet hur man gör ;) Vem det var det vet jag inte men om du börjar öppna upp dig så får du nog svar.

Upp till toppen
Annons: