Läst 1780 ggr
dagdrivarn
2013-07-19, 17:41

Panik hittar inte nycklar.

Någon här inne som är duktig på att lokalisera saker?

Har försökt att själv slappna av och se om någon bild dyker upp men jag har för mycket panik. Är kattvakt och måste bara in i lgh. Hittar inte nycklarna. Är 99.99% säker på att de är hemma men har vänt upp och ned på min lgh och hittar dem bara inte.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Seerina
2013-07-19, 23:28

Jag har hittat mina nycklar i frysen och i skorna i hallen. Kolla där för säkerhetsskull för det är platser man inte brukar tänka på. ;)

[Starman]
2013-07-22, 10:58

Hur gick det med kattvaktandet?

Felliiis
2013-07-28, 22:04

#1 I frysen? Haha. Kan ju inte låta bli att undra hur de hamnat där!😮

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

[majatengdelius]
2013-07-31, 10:37

Jag är nybörjare på det här. Men jag får för mig att de ligger i närheten av skor. Om det är i hallen, vid någon skohylla eller något.

Som sagt, jag är ny på det här, så räkna inte med att det stämmer. Men bättre att ta det säkra före det osäkra!

Oj, nu såg jag vilket datum du skrev… Smidigt xD

Hur gick det? :)

dagdrivarn
2013-08-15, 14:12

Jag har också haft en förmåga att lägga ifrån mig nycklar lite överallt.

Nycklarna är tyvärr fortfarande borta men ägaren kom med extra-nycklar en nätt resa på fyra timmar enkel väg. Verkligen pinsamt, även om hon inte lastade mig alls och jag har trots allt haft dessa nycklar på stående basis i närmare 10 år utan att tappa bort dem. Men såååå typiskt att de försvann precis nu… :-o

Nåväl allt gick bra även om det vore kanon om nycklarna nu ville komma tillbaka.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

[Starman]
2013-08-15, 14:21

"Som sagt, jag är ny på det här, så räkna inte med att det stämmer. Men bättre att ta det säkra före det osäkra!

Oj, nu såg jag vilket datum du skrev… Smidigt xD"

Ja, är inte det ett tecken på att du ska ge upp drömmarna om att bli Harry Potter? Är inte det ett ganska tydligt tecken på att du inte har några övernaturliga förmågor över huvud taget…? :)

[majatengdelius]
2013-08-19, 22:08

Starman, jag vet inte hur många ironiska eller "uppkäftiga" inlägg jag har sett av dig de senaste veckorna, och jag undrar verkligen vad du får ut av att ens vara medlem på den här sidan?

Ska man klanka ner på andra, eller bara driva med ens frågor och svar, så är det ju absolut ingen vits att vara medlem på ett forum. Det är itne bara dina åsikter som räknas, eller hur?

[Starman]
2013-08-19, 23:56

Nej, allas åsikter räknas! Att insinuera något annat är ju vansinnigt. :)

Men känner man inte ens av att problemet är avlöst så kanske man inte har några förmågor. Det kan vara värt att tänka på, eller hur? Kanske slösar man bort hela sitt liv innan man upptäcker att man inte har några förmågor. Och då är det för sent att ändra sig. Tänk om man var bra på något annat istället. :)

Yon
Yon 
2013-08-20, 22:24

Åsikter är en sak, och spydigheter är en annan. Tonen i dina inlägg är allt för lätt att uppfatta som spydig. Här, i denna diskussion, är det du som börjar oprovocerat. Man kan vara vass genom att vara saklig i sitt framförande, men att därtill förlöjliga en privatperson på grund av dennes intresse och engagemang, är att sjunka lågt, i detta sammanhang.

En respekt för andras tro, tolkningar och erfarenheter bör råda här – därför att vi är medmänniskor – och det saknar du i denna diskussion (i andra också?). Att vi respekterar andras tro, tolkningar och erfarenheter, betyder dock inte att vi accepterar spydigheter.

Jag vill uppmuntra majatengdelius att fortsätta med det som intresserar, och bortse från vad som har framförts på ett förlöjligande sätt.

Ciwifrukt
2013-08-20, 23:48

#9 men herregud varför ska man börja tjafsa om man inte gillar det? Varför klarar ni inte av att bara ignorera det? Blir ju megadålig stämning om man inte kan vända andra kinden till då och då?

MVH Ciwi

Yon
Yon 
2013-08-21, 08:10

Gå till roten av problemet.

"men herregud varför ska man börja tjafsa om man inte gillar det?"

En enskild person förtjänar inte att bli förlöjligad, för sitt andliga/mediala intresse, på ett andligt/medialt forum. Vad som sker här gillar jag inte, och mitt uttryck är inget tjafs – vad menar du med ”tjafsa” förresten? Mitt påpekande i #9 är en personlig markering för att jag inte accepterar förfarandet här. Det gläder mig att flera gör samma markering.

"Varför klarar ni inte av att bara ignorera det?"

Jag tycker inte det är godtagbart att ignorera att en annan person görs till åtlöje för sin ambition och sitt intresse. Det är osolidariskt.

"Blir ju megadålig stämning om man inte kan vända andra kinden till då och då?"

Att vända andra kinden till, medför allt för lätt ett passivt medhåll, som leder till att de som kränker – alt. förlöjligar – andra kan fortsätta att agera fritt.

Och.. återkommande spydigheter är ett problem. Det dröjde lång tid innan jag registrerade mig här. En av anledningarna var återkommande spydigheter. Folk – inte bara jag – drar sig för att öppna upp sig om det finns en stämning av att man blir exempelvis förlöjligad. Sysslar man med andlighet så vet man att en öppen och accepterande atmosfär är avgörande för att man ska stimuleras i sin egna utveckling.

[majatengdelius]
2013-08-21, 20:53

Som jag skrev, "jag är nybörjare när det kommer till det här."

Det är ju väldigt sällan man är duktig på någonting som man just har börjat med, eller hur?

Dessutom har personen som skapade tråden inte sagt något om hon har hittat nycklarna. De kan ju lika gärna ligga i närheten av skor, så varför ens ta upp att jag ska "ge upp"? Du har ju inte en aning om mitt försök var rätt eller fel.

Nej, då kanske man har "slösat bort" sitt liv, men alla är ju fria till att göra vad de vill med sina liv.

Den här sidan är till för att inspirera, hjälpa och informera om just det ämne som forumet handlar om. Forumet ska skapa en trygghet för de som undrar och har frågor angående ämnet.

Och när man kommenterar som du gjorde så kan jag inte påstå att det skapar någon slags medhjälp eller vänlighet överhuvudtaget.

Så också att du är värd för 'Andlig skepticism'. Det är kanske är där de flesta av dina kommentarer hör hemma?

Som du säger, självklart så räknas allas åsikter. Men det finns ju en anledning till att du skapade 'Andlig skepticism', eller hur?

Här gör du bara människor irriterade om du skriver som du gör. Men vissa njuter ju av sådant också…

[majatengdelius]
2013-08-21, 20:54

Tack för det! Absolut, så lätt ger jag mig inte! ;)

Fru_Graf
2014-03-11, 19:29

Hej
Finns det någon som kan hjälpa oss att hitta vår bilnyckel. En grå volvonyckel, äldre på ett blått/turkost nyckelband.
Det är den sista vi hade så bilen går inte att köra.
Är oerhört tacksam för hjälp.

Mvh Bella

Upp till toppen