Annons:
Läst 1095 ggr
Sofiiamede
2013-12-13 23:40

Ge mig råd/hjälp?

Hej! Jag är andlig av mig och är i utveckling. Under de senaste året har min fokus varit på andra saker så jag har inte "hållit" på med det så mycket. Men nu när jag ska sova eller bara vila, så känns det som att mitt tredje öga öppnas utan att jag själv gör något åt det. Den känslan som bli är att jag vill klia mig i "ögat" (i pannan) och bara öppna det och se. Det enda jag har gjort är att ha ett tryck mot pannan då så att det inte känns något mer och sedan somnar jag. Jag är oftast så trött så jag orkar inte göra något annat just för stunden. Jag vet inte vad som händer om jag bara låter det göra som de själv vill eller något. Är detta "normalt"? Vad är det som sker? Varför har detta börjat nu? Finns det någon som kan svara på mina funderingar och ge mig råd om vad jag ska göra? :)

/SofiiaMedE

Annons:
Gaiatri
2013-12-15 09:52
#1

Jag tycker att det låter helt normalt. Det kan vara så att din inre själ pockar på din uppmärksamhet. Eller så är det pannchakrat som ökar i aktivitet (p.g.a av själsaktivitet) och det kan också ske utan att du just nu gjort något speciellt som du tycker är andligt. 

Egentligen kan man säga att chakra/centra aktiveras och utvecklas genom att vi utvecklar de kvaliteter som ett visst chakra svarar an på och som motsvarar de energier som chakrat är en mottagare av. 

Det är det absolut säkraste sättet att aktivera ett chakra genom att man utvecklar kvaliteter i sin personlighet. T.ex. så utvecklas hjärtchakrat genom att man försöker förstå andra och hjälpa andra på ett altruistiskt sätt. 

Pannchakrat (anjachakrat) aktiveras bl.a. av en integrering av personligheten och dess strävan mot högre andliga värden.

Tredje ögat säger man om föreningen mellan pannchakrat och hjässchakrat när dessa två blir som ett förenat ljus.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: