Läst 2111 ggr
heddipeddi
2013-11-02, 08:27

Varför kan vi se de döda?

Jag skulle gärna vilja veta hur ni tänker kring de döda.. 👻

Jag tror på att vi alla egentligen är ett medvetande och en varelse, vi sätter bara på oss olika masker.. 😜Efter döden blir vi endast medvetandet igen och föds sedan på nytt för nya lärdomar och för att vi behövs. 

Om vi utgår från den teorin, hur tror ni att vi kan se de döda? Deras själ och medvetande har egentligen lämnat jorden och är någon annanstans. ✨

Tror ni att vi endast kan se de som "inte är färdiga på jorden" eller kan vi kalla på alla som någonsin har existerat på moder jord? 

Tack för att ni delar med er av era åsikter! 

Ljus och kärlek❤️

[sarado]
2013-11-02, 09:34

jag vill bara säga att din själ inte är 

hos dig just nu du har bara ankoppling till den, 

nej vi kan inte kalla på vem vi vill,

men andlig uppvaknande tar aldrig slut, ju mer man vaknar ju mer koppling får man med den kollektiva medvetande, så vem

vet om man kommer till ett tillstånd att man kan göra det

men jag tvivlar på att nån har nått ett sånt tillstånd

i Sverige,

[Aiyanah]
2013-11-02, 12:02

Det här är inte mina egna ord, men på Det Okända sa dom att ibland när vi ser andar så är det minnen, så de är inte alltid det är en själ/ astralkropp, eller vad man nu ska kalla det, som har stannat kvar. 

Vet inte om det är sant, jag kan inte ens se andar längre. Jag blev stängd. Men jag tycker det är en intressant teori att spåna på. 🤔

Må glädje vara med dig! 🎈

heddipeddi
2013-11-02, 19:12

Tack för era svar ❤️

Tack Aiyanah, det var verkligen en intressant teori. 🙂

Ljus och kärlek 🌺

Gaiatri
2013-11-03, 10:56

Inom esoteriken talar man om de tre världarna. Det är den fysiska , den astrala och den lägre mentala nivån av vår existens. Först på de högre mentala nivåerna (själsplanet) så upplever vi och är medvetna om ett medvetande och vår gemensamma existens. Esoteriken talar också om att vi har ännu fler existens nivåer och medvetande nivåer som vi ännu inte registerar i vårt fysiska medvetande (genom hjärnan). 

Andar eller de som dött den fysiska döden befinner sig enligt den teorin på astralplanet (sedan dör även den astrala kroppen och då befinner sig individen på det mentala planet och därefter på själsnivån innan processen för återfödelsen påbörjas). 

De astrala nivåerna uppfattas inte helt av den fysiska hjärnan liksom de mentala och själsliga nivåerna inte helt uppfattas eller registreras av individen när den befinner sig på det fysiska planet. 

För att svara på frågan om hur vi kan se de döda så är det astralkroppen (enligt esoteriken) som vi ser eller förnimmer efter att den fysiska kroppen dött. Det kan också vara det astrala skalet från en individ som genomgått de astrala döden (detta kallas ibland för den andra döden). Själen har då lämnat astralkroppen och befinner sig på själsnivå medan astralkroppen håller på att upplösas. Detta astrala skal har vissa astrala energier kvar från den personlighet som byggde upp astralkroppen och "färgade" den astrala energin med sina tankar och känslor.

Sajtvärd på Andlig utveckling

heddipeddi
2013-11-03, 20:23

Tack så jättemycket Gaiatri, esoteriken verkar väldigt intressant! 

Må så gott! ❤️

Piixy
2013-11-04, 10:59

Jag ser inte andar som att de spökar hos oss. Mera att vi spökar hos dem. :P

heddipeddi
2013-11-04, 11:48

Du menar att vi tar över ande världen? :) Förklara gärna, det är spännande hur du tänker 🙂

Piixy
2013-11-04, 13:48

Nej mer som att vi lever bland de, i deras värld. Men också våran värld. Det är inte så att ett spöke spökar i våran värld. :P Vi lever med dem.

Upp till toppen