Annons:
Läst 899 ggr
Andreas348
11/3/13, 6:37 PM

Jobb?

Jag har fast jobb och en bra inkomst , men jag vill jobba med något meningsfullt ! Hjälpa människor på något vis . 

Men de tar ju stopp känner jag , Vad kan man jobba med som är givande och ändå få ihop pengar som man kan överleva . 

Finns det någon som sitter i samma sits som mig och vill dela lite efrfarenheter ? 

Alla tips är välkommna .

:)

Annons:
ALPHIRA
11/3/13, 6:46 PM
#1

Varje kommun har kontaktmän för sjuka, dom kan vara förståndshandikappade eller psykiskt sjuka t ex. Man kommer överens om hur ofta man träffar dom, kanske en gång i veckan, en timme eller två. Man kan gå ut och fika eller göra något dom är intresserade. -Dessutom får man ett litet arvode per månad.

Varje landsting (Patientnämnden) har stödpersoner för psykiskt sjuka. Man hälsar dom med jämna mellanrum. Oftast är dom sådana som är dömda för vården.

Båda dessa "jobben" ger en väldigt mycket och våra besök är alltid uppskattade och efterlängtade.

Sen kan man vara övervakare eller god man.

Andreas348
11/3/13, 6:48 PM
#2

Tack för att du tog dig tid att skriva ! Ska verkligen kolla upp detta med mig kommun :)

ALPHIRA
11/3/13, 7:06 PM
#3

Skickar ett PM till dig.

[Sol69]
11/4/13, 1:21 PM
#4

Jag har en fördel av att jag jobbar inom vården och på så sätt känner att jag kan hjälpa andra i mitt yrke och få betalt för det. och på min fritid kan jag ägna mig åt att utveckla mig själv andligt. Så det finns många vägar att välja om du vill hjälpa andra. 🙂

Upp till toppen
Annons: