Läst 1071 ggr
nemetona
2013-10-17, 18:30

märkligt meddelande!

Har haft en liten kristallkula i min ägo ett tag. Men har aldrig gjort något med den, mer än att välkomna den hem 🙂 Men sedan häromdagen så letade jag febrilt efter ett limstift som jag visste att jag köpt men inte kunde hitta, ens efter att vänt hela huset upp och ner!!! Och som sista utväg tänkte jag att jag provar och fråga min kula! mest som en kul grej!! Satte mig ner och höll den framför en ljuslåga och frågade om jag kunde få hjälp att hitta mitt limstift? Hörde ju hur knäppt det lät🤪 men stirrade in i kulan och helt plötsligt så dök det upp en bild på en Guldtia!! Jag blinkade till för jag trodde att jag såg fel men! Nej, det var en tydlig bild av en peng..! Jag tänkte- jaha, har jag lagt den i burken med samlade småpengar! Men där låg inget stift! Men sedan kom jag på att jag lagt pengar i en näverkorg som stod på byrån i hallen och drog ut lådan närmast under korgen, där det normalt sett bara ligger telefonkataloger! Och döm om min förvåning, där låg mitt limstift👍
Det var bara att gå och tacka min kula🙂

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

GEORGE ELIOTT

sanelle
2013-10-17, 21:03

Åh vad bra!

Då kanske du borde använda kulan lite mer eftersom att du nu vet att den verkligen funkar.

Kram :)

nemetona
2013-10-17, 21:37

Ja! det ska jag absolut göra🙂 Nu förstår man vad mycket som ligger och väntar! Och i morse så låg det en liten avbruten veke i ett av mina fyra ljus jag har i en ljusstake på bordet, och jag tittade på den och tänkte bara att -Oj! Den där kanske jag ska pilla dän!? Men slog bort tanken igen och fortsatte att läsa morgontidningen, då sjönk lågan på det ljuset så att det precis nästan slocknade och sedan flammade den upp jättemycket och så sjönk den igen så den nästan slocknade och flammade upp igen!! Men då släckte jag ljuset och tog bort den lilla vek biten som låg där och tände ljuset igen . Då vart det okey, för då kändes det som att meddelandet hade gått fram🤔

//Nemetona Vinkar

Vad lever vi för, om inte att göra livet mindre svårt för andra?

GEORGE ELIOTT

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Upp till toppen