Annons:
Läst 2734 ggr
Iska
2013-10-03 19:22

Healing.

Hur fick ni, som har förmågan, veta att ni kan utöva healing på folk? Hur började det?

Annons:
[Pernilla7]
2013-10-09 13:39
#1

Jag har ingen förmåga för healing mer än talets gåva, och jag antar att det inte är den du menar. 😉 Hursomhelst, det finns en Healing iFokushttp://healing.ifokus.se/

Ställ din fråga där så får du säkert mer svar av dom som har den fantastiska förmågan! 

Må lycka vara med dig! ✨

Iska
2013-10-09 13:43
#2

Tack! och detsama🌺

[Sol69]
2013-10-10 09:53
#3

Jag lärde mig healing och utvecklade healingen när jag hade stort behov av att hjälpa ett par andra vänner som inte mådde bra. Så det blev väl min sporre att öppna upp min kanaler för healing och lära mig att heala både på distans och på en person som är närvarande. 🙂

De säger ju att alla har healingförmågan, men det gäller väl att hitta sin  kanal och sen öppna upp den. 🤔

Jag vet att jag idag kan ge healing vid husbehov och att jag har en förmåga att hjälpa andra ibland. Men jag jobbar inte aktivt med varken healing eller det mediala. Utan har ett vanligt jobb..

allhealing
2013-10-10 20:14
#4

Jag gick på kurs i sju dagar. Kursen handlade om att utveckla sin medialitet.

Innan kursen hade jag haft "upplevelser" där jag hjälpt andra att hjälpa sig själv utan att jag förstod att det var en förmåga jag hade inom mig. Dvs att hjälpa andra se sig själv och genom mig få den hjälpen aktiverad.

Innan kursen har jag sett in i framtiden, dvs jag har, baserat på den historia jag haft med mig haft förmågan att sammanställa den informationen i ett så pass kraftfullt fokus att jag kunnat se var jag var på väg. Ibland har denna fokusering hjälp mig se så pass långt in i framtiden som 19 år. Detta är givetvis svårt att greppa från ett linjärt tankesätt där vi definierar det vi förstår baserat på hur tid fungerar.

Nåväl, åter till din fråga. Efter kursen på sju dagar kunde jag se energiflöden inuti människor. Jag visste om flödet var i balans eller om det var oharmoniskt. Om flödet var oharmoniskt visste jag hur det kunde justeras för att åter flöda fritt.

Innan kursen hade jag ingen som helst förståelse för ett sådant synsätt. Att det ens kunde existera. Innan kursen var jag helt bergsäker på att jag förstod hur världen fungerade, baserat på den kunskap jag blivit uppfostrad med under skoltiden. En vetenskaplig uppfostran.

Idag förstår jag att det vetenskapliga perspektivet är en sanning som existerar när man gör en observation från ett specifikt synsätt. Idag förstår jag att det existerar även andra perspektiv.

Det är ett av dess perspektiv jag lärt mig förena med det vetenskapliga perspektivet.

Jag "Healar" därför ingen. Jag förstår varför energiflödet inte fungerar. Jag förstår hur detta energiflöde som befinner sig ur harmoni kan balanseras. Konsekvensen av detta blir att det som tidigare inte flödade fritt därefter kan flöda fritt. Men bara om den som tar emot hjälpen, av sig själv, är beredd, att inom sig själv, ta fullt ansvar för den egna förändring som då äger rum. Och det är det inte alla som är beredd att göra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[Bettanbop]
2013-10-11 19:41
#5

Hörde talas om Healing och blev nyfiken, började leta och läsa på nätet, lästa någon stans att man kunde gnugga upp energin i händerna, gjorde det och lärde mig känna energin, den statiska energin, provade att hålla mina händer 2-3 cm från huden och kände energin.

Då blev jag mer nyfiken på att vidare utveckla energin och healingen. Nu behöver jag inte gnugga händerna längre, utan hittat bättre tekniker och vidare utvecklat mig själv och mina förmågor.

Iska
2013-10-11 21:38
#6

Tack! för samtliga svar. Spännande🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: