Annons:
Läst 1255 ggr
bola-klas
2013-08-25 02:37

Gud, börja jobba när man har haft semester...

Hallå!

Jag tog väldigt sen semester iår, har nämligen jobbat hela sommaren så min semester startade nu kan man säga. Har varit hemma i en vecka nu, har tre veckor kvar.. Vill verkligen inte tillbaka till jobbet…

Mår så bra att vara fri, umgås med mina djur och pyssla hemma.

Hur gör ni för att verkligen orka med jobbet?

Åker pendel, upp klockan fem, sen åka buss i en timme, känns synd.

Är undersköterska på ett äldreboende som ligger i svedala.

Annons:
Yon
2013-08-25 08:49
#1

Det kan alltid uppstå situationer där man känner sig som en fånge på sitt jobb, eller att jobbet känns meningslöst. Det enda jag kommer på just nu är att man inte ska försumma vikten av näringsriktig mat och fysisk hälsa. Bra mat (alltså inte snabbmat) och eventuellt komplettera med kosttillskott kan vara till stor hjälp. Kanske inte svaret du väntade dig :)

bola-klas
2013-08-25 23:34
#2

#1 Jag röker på mycket kan det vara anledningen varför jag inte orkar jobbet?

Finns inget bättre än att komma hem, sätta sig i soffan med min underbara sambo och röka en spliffe. Vi flummar bort, nattar barnet sen lagar vi massa god mat. Så kosten är det nog inget fel på, till och med gått upp i vikt… 15 kg sen nyår, är det på tok för mycket?

[stass]
2013-08-26 16:27
#3

Bra jobbat boka Klas, då borde jobbet säkert inte vara nått problem för dig ;) antingen har du inget snart eller så är du så "bortdomnad" av din livsstil att du mår varken bättre eller sämre av att jobba. Din fråga blir alltså irrelevant ;)

Yon
2013-08-26 22:27
#4

#2 Det är säkert möjligt att endel jobbiga tankar och känslor kan ha ett samband med kostvanorna och den övriga hälsan. Ett exempel är att man snart börjar känna sig lätt depprimerad vid långvarig näringsbrist om man har en fysiskt krävande tillvaro. Jag tänker att det kan vara lättare att först se över ex. livsstil, än att gräva ner sig i tankar.

Om du "röker på", och om du inte skämtar om det, så kan det säkert ha ett samband, eller inte.

Upp till toppen
Annons: