Annons:
Läst 1114 ggr
Ketang
2013-06-19 14:56

"Men tänk att det är hon då..."

Ja så sa det medium som var här i morse… Hen berättade om en dam som hjälper till lite här hemma. Allt stämde på min farmor förutom att hon skulle ha varit "knubbig". Min farmor var väldigt smal.

Hur ska jag tolka detta. ÄR det min farmor eller inte?

Annons:
fredrikh
2013-06-20 10:01
#1

Min fråga till dig är, spelar det verkligen någon roll? :)

Ketang
2013-06-20 13:31
#2

Ehm ja! Inte för att det spelar någon roll om det är hon eller inte. Utan för att jag vill veta hur man kan säga så. Antingen är det väl hon eller inte? Varför säger man ens så?

retep
2013-06-20 17:16
#3

Ketang! Ett medium och någon som kallar sig medial borde väl kunna svara på det, tycker jag. Kanske är det så att medium inte alltid vet eller kan tolka det de får till sig, på ett rättvisande och tydligt sätt. Kanske säger man så för att man som människa har behov att säga det man vill ska vara så , det man gärna vill ge till andra som något som är så. Sen kan jag undra varför människor har behov av att vilja veta sådana saker, att vilja ha kontakt med de som inte lever här mer. Jag har förlorat närstående, men inte förlorat för att jag inom mig är trygg och vet. Inget medium i värden kan ge dig det, den bekräftelse och trygghet du bara själv kan veta. Är det något ouppklarat, något du vill fråga eller veta om din farmor? Vänd dig då till ditt eget medvetande, din inre närvaro och fråga. Har din farmor något att förmedla så får du det som ett bekräftande, en förnimmelse, en känsla eller tanke…aha så var det, så är det.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ketang
2013-06-20 18:31
#4

Jag tycker bara att det är ett "luddigt" svar. Precis som om han "drog till" med något som stämmer in på väldigt många och sen tyckte att jag kan tro att det är vem jag vill så "är det så". Jag tycker det hela mest var mycket märkligt och jag trodde nog att ett medium skulle vara mer "precis" och kunna säga att den eller den personen ÄR det. Han sa att han "pratade" med henne hur kan just dom där specifika sakerna som bara stämmer på en person vara så svåra att få fram då?

Jag måste säga att jag blivit mer skeptisk efter detta än jag var innan och det känns rätt trist 😕

retep
2013-06-20 19:38
#5

Kan förstå att du tycker det är trist Katang. Det gör väl jag också på sätt och vis. Det är inte så att jag tvivlar på att man kan kan kommunicera med andra sidan, menar bara att det bör och skall finnas goda skäl och förutsättningar för att sanna och tydliga kommunikationer skall uppstå. Goda, seriösa själ…vad kan de vara? Goda, gynnsama förutsättningar…vad kan de vara? Om någon, närstående på andra sidan ev. upplever ett behov av att trösta mig för att jag är orolig, otrygg av sorg eller av annan anledning vill meddela mig att allt är bra. Då skall den, som är på andra sidan själv kunna ha sådan kraft, sådan utvecklad medvetandenivå att kunna tränga igenom direkt till dig…utan något medium. Om ett medium öppnar sig för kontakt med andra sidan kan andra, som inte är så utvecklade ta chansen att uttrycka sin eventuella frustration, sina oklara upplevelser, känslor och tankar, sin ovisshet om var de i den astrala tillvaron befinner sig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ketang
2013-06-20 20:46
#6

Enligt mediumet så var det ju en dam som kom hit för att hjälpa till. Hon gick tydligen och rättade till sneda tavlor osv. Inget jag har märkt.

Annons:
retep
2013-06-20 22:14
#7

Varför skulle någon som kommit till andra sidan, (med allt som sker och kan upplevas där) vilja komma tillbaka för att hjälpa till med att rätta till tavlor?!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ketang
2013-06-20 22:37
#8

Ja du det kan man ju undra! Han sa att hon flyttade på andra saker också men väldigt diskret…

Gaiatri
2013-06-21 12:49
#9

Ja, rätta till tavlor kan man göra själv. Det låter konstigt att det skulle vara så viktigt att man behöver hjälp från "andra sidan" med det. Det låter snarare som att det är någon som går runt i den astral tillvaron och rättar till tavlor astralt, jag menar att tavlorna då kanske inte rättas till på det fysiska planet. Och att den anden kanske lever i sin egna astrala tillvaro utan att riktigt vara särskilt medveten eller intresserad av vad som sker på det fysiska planet. Jag tycker att det ofta är alldeles för ospecifikt när det förmedlas medial kontakt med andra sidan. Generella saker som stämmer in på många farmödrar eller mormödrar, etc. tycker jag inte är tillräckligt för att jag ska tro på att det verkligen är en släkting eller dyligt som är närvarande. Från ett esoteriskt perspektiv så har också anden sin väg att gå och de inre världarna utgör dess fokus när de inte är inkarnerade på det fysiska planet. En del kan självklart ha som uppgift att arbeta i relation till människor på det fysiska planet, men många har mycket som de behöver bearbeta själva och är så upptagna med det som de upplevt under den fysiska inkarnationen att de inte är intresserade av vad som sker på det fysiska planet nu.

Sajtvärd på Andlig utveckling

retep
2013-06-21 12:56
#10

👍

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Knorran
2013-06-22 11:52
#11

Jag förstår dig Ketang, och jag kan hålla med dig :)

men det positiva med detta är vad skönt att veta att denna dam som är hos dig är snäll och bara vill väl. Bara det i sig själv är en form av vinst. :) sen om denna dam inte är din farmor så tror jag säkert att din farmor kommer och går hos dig endå, hon kikar säker förbi och hjälper.. sen då om Märta(kallar den andra damen för Märta) Nu gillar att pilla på med saker och kanske ger dig lite energi och goda ideer m.m så är inte det fel häller :P  Hon kanske gillar din närvaro eller nått :)

Som retep säger lite längre upp, ibland kan ju mediumet inte tolka allt det får till sig för dom kanske inte kan förstå allt som anden babblar om. Sen det med de snea tavlorna, kan ju vara en symbolik med något, hon kanske fixar med något som känns lite snett runt omkring dig om du förstår hur jag menar :) spånar mest nu och det kan vara ganska bra för då får man igång tänkandet utanför boxen :P

Ha det gött :)

Ketang
2013-06-22 14:56
#12

Men jag förstår inte detta med att tolka. För ibland känns det som om man bara tror på andevärlden för sin egen skull. Lite som en religion. Man tolkar in sånt man själv vill för att själv må bra osv. Tex så sa mediumet att det var något som svischar förbi honom. Ca 45-50cm högt. Jag frågar om det är en hund. Och då helt plötsligt ser han att det är en hund. Han ser då en grå hund och frågar om jag har haft en grå hund. När men en svart svarar jag. Han säger att den har ett P i namnet och frågar vad min hund hette. Tango svarar jag och han säger att tango sitter jämte mig, sätter upp tassarna i mitt knä och slickar mig i ansiktet. Då undrar ju jag hur han helt plötsligt kan se det så tydligt när han först inte ens såg att det var en hund. Jag kan ärligt säga att jag blev lite förbannad när han sa så. För då kändes det som att han satt och ljög mig rätt i ansiktet!

Loris M
2013-06-22 21:16
#13

#12 Nej, det är inte så det ska gå till! Det låter som att medium du hade kontakt med var en ren bluff. Han gissade sig till saker och han hade inte ens rätt. Det var ju du själv som berättade det mesta. 😡
Jag tror på liver efter detta men har aldrig försökt mig på att via ett medium ta kontakt med någon avliden. Mycket p.g.a. det du beskriver i ditt inlägg. Har hört för många sådana berättelser.

Sen har jag väl inte känt ett behov heller. När jag tänker på någon som finns på andra sidan så brukar jag sätta mig ner, blunda, fokusera och tänka intensivt på personen i fråga. Vill jag säga något och förmedla så säger jag det i tanken. Jag skickar kärleksfulla tankar till hen och ibland har det hänt att jag kunnat känna en beröring på armen. Ibland har hen kommit och hälsat på i mina drömmar. Sannolikheten är större, enligt mig att nå våra nära och kära på andra sidan på detta sätt än genom ett medium.

Annons:
Ketang
2013-06-23 19:16
#14

#13 Det är så tråkigt att känna sig lurad. Eller ja, jag känner väl inte att jag "gick på det" efter som jag varit så skeptisk. Men att han bemödade sig att ta sig hit gratis för att ljuga? I normala fall tar han tydligen 600:- och hade jag betalat hade jag verkligen känt mig blåst på dom pengarna!

Upp till toppen
Annons: