Annons:
Läst 1823 ggr
shiba123
2017-09-17 21:48

Clairaudence

Jag har under flera år hört röster strax innan jag ska somna. Har även fått meddelanden från min bortgångne make, och min mormor. Jag har själv först inte alls förstått alla meddelanden, men min mor ansåg dem vara klockrena.
Många avråder ju starkt från detta, men dessa meddelanden är enbart positiva och vid efterforskningar så har allt stämt.  Hur ser ni på detta?

Annons:
shiba123
2017-09-17 21:51
#1

Ursäkta, jag tappade visst en bokstav, så stavningen blev fel. Men ni förstår nog vad jag menar. 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
shiba123
2017-09-20 21:23
#3

Det är just detta som gör mig tveksam, om det istället kan bli något negativt. Det sägs ju att dessa kommer från astralvärlden, och då tar chansen att utnyttja. Brukar då säga ifrån, och än så länge har det fungerat. Men man bör nog vara försiktig.

Gaiatri
2017-10-29 14:45
#4

Jag tycker att det är skillnad på att få information och att söka information. Man behöver vara skeptiskt till information man får från astralplanet. Samtidigt så är erfarande på astralplanet en del av vår tillvaro. Problemet är att det är så mycket illusion på astralplanet med känslomässiga förvrängningar och att det förekommer manipulation. Man kan föra dagbok över information och händelser för att lära sig mer om vad som stämmer och vad som inte stämmer. Men det är viktigt att inte sätta för stor tilltro till informationen utan förhålla sig skeptisk. Det finns som sagt var mycket förvrängningar. Viktigt är att förstå att en person är inte mer kunnig och "upplyst" för att den har gått över på andra sidan. Det finns heller ingen högt utvecklad person eller mästare som säger till oss vad vi ska göra. Det kan ingen annan bestämma vare sig levande eller död. Riktiga andliga vägledare ställer inte ultimatum och tvingar inte. Man kan få en hint om något, men utan tvång att följa den. Det är också bra att vara uppmärksam på när någon försöker utnyttja de rädslor man kan ha. Jag tycker överlag att man inte behöver ta information från astralplanet på för stort allvar, men att det ibland stämmer. Däremot att söka aktivt efter information och göra sig öppen för det kan ge problem.

Sajtvärd på Andlig utveckling

retep
2017-10-29 17:13
#5

Jag tänker som Gaiatri att det är skillnad på att få och att söka information från astralplanen. Det finns så ofattligt många nivåer av astral tillvaro, från omedvetenhet, okunnighet till det högsta av kunskap och medvetenhet i det kausala. Tror att vi vanligtvis inte har förmåga att avgöra om budskap eller information från det astrala är genuin.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Ghosthunter
2017-10-30 17:25
#6

Det händer mig ofta också att jag hör röster innan jag ska somna, inte minst när jag ligger och läser innan jag ska släcka lampan. Det brukar bara vara rent babbel utan någon betydelse för mig, så jag brukar inte notera det och lägga det på minnet.

#2 Misstag? Du får det att låta som om det vore farligt. Det är bara att nonchalera det i så fall!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
shiba123
2017-11-03 12:54
#7

#4 Helt rätt, ibland får man ta det med en nypa salt.  Ibland har jag hört någon som har varit väldigt negativ, på gränsen till hotfull. Men samtidigt så har jag både sett och hört budskap  från nära anhöriga,  då andra har bekräftat  att det var klockrent. Så man får nog gallra lite. Jag brukar också göra anteckningar under tiden. 

För några månader sedan fick jag budskap 1-2 gånger veckan, nu hör jag inte ett knyst.   Vet att jag inte ska vara förväntansfull, det kommer när det kommer, men nog saknar jag budskapen och symbolerna.

[Vianca]
2017-11-03 15:38
#8

#7 Man känner när budskapen är rätt. för mig innan jag lärde mig att hantera, så sög jag upp allt som en svamp.Jag både ser och hör,så nyfikenheten väcktes inom mig. med den påföljd av att jag själv började må dåligt, då jag inte kunde hantera vad det var.Idag kan jag stänga av, och låta det passera förbi om jag vill.

 shiba budskapen som man längtar efter kommer och går. ibland upphör dom, kanske har du fått svaren. men längtan och saknaden är starkare. livet måste gå vidare, och jag känner igen mig i din berättelse.

Upp till toppen
Annons: