Annons:
Läst 1576 ggr
MalinS78
2017-06-30 18:04

Min döende mamma fick besök

Hej! Min mamma har obotlig cancer och nu berättar hon om nattliga besök av min mormor, som jag aldrig fick träffa då hon dog hastigt innan jag föddes. Min mamma berättade igår om det senaste besöket, att min mormor stod vid sängen och talade om för mamma att "hon vet att hon är svårt sjuk och att hon hämtar henne i april nästa år" Det gör så ont i mig, men kan man få sådana besked av dem på andra sidan?

Annons:
Mortiscia
2017-06-30 18:07
#1

Nej. Det finns inga spöken, andar eller liv efter döden. Det är antingen drömmar eller psykiska fantasifoster hon upplevt, kan även komma sig av fysiologiska orsaker pga sjukdomen och ev även av medicinering osv. Njut av den tid ni har tillsammans, det finns ingen anledning att sikta in sig på april som ett slutdatum, sådant har en tendens att bli självuppfyllande profetior då folk ger upp mer då de har ett datum på det där sättet.

MalinS78
2017-06-30 19:07
#2

#1 tack för ditt svar. Nu tror både jag och min mamma på andar och att det finns nåt efter döden.

Mortiscia
2017-06-30 19:40
#3

#2 I så fall har du ju redan ditt svar, eller hur? =) Hoppas ni får en lång och fin sista tid tillsammans iaf.

Aleya
2017-06-30 23:05
#4

När min mormor var döende så pratade hon om sin mamma som då varit död 4 år. Har jobbat med döende i några år och det är inte första gången jag hör om besök av avlida personer till dom som håller på att dö

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Vandrar med Wolf]
2017-07-01 17:39
#5

MalinS78 🌺

Beklagar din sorg och det du får gå igenom ❤️ Samtidigt tycker jag du beskriver det så fint och rörande och ja andra sidan kan tala om för oss när det är dags förutsatt att vi själva är redo för den informationen och kan hantera den rätt.

Jag vet min dag och jag vet också mitt hela förlopp innan jag får flytta hem så det är inget konstigt alls och dom på andra sidan berättar inget för oss om vi inte är redo och kan ta emot det på rätt sätt 🌺

Jag har sett och hört andar i hela mitt liv och dom är inte ett dugg  annorlunda än oss så det som # 1 skriver ta det med en nypa salt är du snäll för det där var smått elakt och helt utan kunskap om vad och vem som finns 🤗

Det viktigaste av allt nu är den tid du och din mor har kvar tillsammans och den ska ni ta vara på så mycket ni bara kan oavsett det sker i April eller ej så ska ni ta vara på den tid som ni har kvar tillsammans 🌺❤️🌺

Carmarino
2017-07-12 10:48
#6

#5 Tycker inte att det #1 (och #3) skrev var smått elakt. Det var faktiskt riktigt ordentligt elakt. Har man de åsikterna så ska man hålla sig långt borta från ett forum som heter Andlig utveckling.

MalinS78, jag har haft flera personer i min omgivning som har avlidit, och även om jag inte själv sett andarna så har jag känt deras närvaro väldigt tydligt. Det brukar oftast vara en eller två andar som stått den döende personen nära, som kommer för att hämta och hjälpa till med övergången.

Om det sedan inte blir april så betyder det inte att det inte stämmer vad din mamma såg. Tidsuppfattningen är inte riktigt samma på andra sidan som här. Dessutom har vi ju fortfarande den fria viljan att antingen följa med tidigare, eller stanna kvar här på jorden lite längre.

Så jag säger som Vandrar med Wolf; ta vara på den tid ni har kvar tillsammans. När det är dags för din mamma att gå över så kommer hon inte att behöva gå igenom det ensam, utan hon kommer att vara ledsagad av väldigt kärleksfulla själar som ser till att hon "kommer hem". 🤗❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
NiklasTyreso
2017-07-22 23:49
#7

Ursäkta min obekväma fråga, men den är ärlig. Många människor dör ensamma och begravs utan besökare på begravningen. Vissa av dessa var säkert oönskade barn som växte upp utsatta och mobbade, utan att någonsin ha någon nära anhörig. Vilka andar hämtar dessa när de dör i sin ensamhet?

Carmarino
2017-07-23 09:33
#8

#7 Det är bara här på jorden vi är ensamma. Vi har många "nära och kära" på andra sidan. Så ingen dör i ensamhet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
2017-07-24 12:23
#9

Trösterikt!

[Nronic]
2017-08-03 13:33
#10

Självklart fortsätter livet efter jordelivet för dem flesta av oss. Jag tror att hon har haft kontakt med någon från andra sidan. Det händer att dem är där när dem vet att det behövs. Pierre

Upp till toppen
Annons: