Annons:
Läst 4871 ggr
ellabell_
6/20/17, 6:55 AM

Tvillingsjäl eller ej?

Hej alla fina.

Jag ska försöka förklara situationen så kortfattat som möjligt. Jag mötte helt oväntat och på ett helt sjukt otippat sätt en man på andra sidan jorden som utvecklades till en fullkomligt utomjordlig connection på bara ett par dagar, och vi hade tio dagar tillsammans. 

Jag kan nämna att jag i vanliga fall är väldigt reserverad, och de få gånger jag ger mig hän med någon som jag får en djupare kontakt med har jag hittills alltid varit medveten om att det inte är den där som jag verkligen ska leva med. Jag upplever och delar djup kärlek och lärdomar sen går vi skiljda vägar som hela individer. Det här mötet var helt annorlunda från det.

Från första blick kände vi båda att det blixtrade till och att allt som lett dit och allt som följde var som en stor konspiration i universum för att vi skulle dras till varandra som magneter.

Så till problemet (?). Den här mannen är en otroligt andligt utvecklad själ utan att veta om det. Så ren och fri, men ändock fast i sitt conditioned mind. Han lever inte i den spirituella världen såsom jag, men trots det upplevde han utan min påverkan precis lika starkt känslan av att vara ett, att smälta samman själsligt med mig, kraften som drog oss samman och omgav oss och all synkronicitet. Automatiskt utvecklades vårt umgänge till spirituella övningar, möten på ett helt annat plan och vi var båda helt aligned, och kände energierna som rörde sig i och emellan varandras kroppar.

Men då vi möttes hade han redan bestämt sig, i sitt ego, att vi två aldrig skulle kunna ha en fortsättning, att det är en fullständigt omöjlig situation. Han har en berättelse som han följer slaviskt. Han är så rädd. Utan att gå in i detalj kan jag säga att vi är i en komplicerad situation, men jag känner att ingenting kan stå i vägen för oss om vi är menade att vara tillsammans. Men han tänker inte så då hans tankevärld och självbild, fast i den fysiska världen, fortfarande styr hans agerande.

Denna olikhet oss emellan gjorde också att igenkänningen inte var omedelbar i varandras "yttre" världar, och även om min själ brann starkare än någonsin tillsammans med hans, kände jag inte igen mig helt i hans yttre liv och skapade identitet, och inte han i mitt, även om acceptansen och nyfikenheten var stor. Det känns dock som att vi kan komplimentera varandras liv genom detta på ett helt otroligt sätt. Har har också längtan och planer på att utföra ett större arbete i världen, precis som jag.

Efter att vi skiljdes åt har vi båda torterats inifrån, en så ofantlig smärta av att slitas isär, en sådan tomhet, helt outhärdlig, som ingen av oss tidigare varit i närheten av. Vi upplever båda att den andre är närvarande, speciellt i sömnen där vi bokstavligt talat ligger bredvid och väcker den andre stilla genom viskningar, smekningar mm. Det är alltså inte enbart livliga drömmar vi har om varandra, utan något fullständigt utöver det.

Och jag blir så förbluffad över att han kan uppleva den energin lika starkt som jag, som ändå jobbar med energier sen många år tillbaka.

Efter att den värsta chocken för själen lagt sig har jag trots allt upplevt djup läkning inom mig själv, på vilket sätt har jag ännu inte riktigt förstått. Men jag känner att det är det största slöseriet och misstaget i världen om vi inte undersöker den här förbindelsen vidare, hur mycket är jag menad att försöka påverkan honom? Ska jag bara låta honom ha sin egen process helt och hållet? Jag är rädd att han bara ska gå djupare in i sin rädsla och i sin västländskt anpassade berättelse om vad det är som sker, göra oss mindre än vad vi är. Samtidigt är han ju sin egen, jag måste ju acceptera det. Jag vet ju att han förstår sitt eget liv bättre än jag, och måste inte ha rätt. Jag känner att jag ser allt så klart, men kanske gör jag inte det?

Tror ni ens att han kan vara min tvillingsjäl när vi lever så olika liv, och när han väljer att dra sig undan trots att jag vet att hans själ vill nåt annat?  Och om han är det, vad händer om vi trots det inte lever det här livet tillsammans isåfall? Jag har bett till Gud om att få möta den jag ska leva med, att jag är redo. Men vad betyder allt det här? Alla tankar och kommentarer är välkomna, stora som små.

Ifall du vill veta mer detaljer om situationen får du gärna PMa så ska jag förklara.

 Tack <3

Annons:
Vardenduär
6/22/17, 10:02 AM
#1

Hej Ellabell! Vilken underbar upplevelse det låter som ni haft tillsammans! Man får vara tacksam för att bara få uppleva något sådant i sitt liv! <3 Jag vill börja med att fråga: Har ni fysisk kontakt fortfarande? Då menar jag, via mail, telefon, möten eller liknande. Finns det fysiska hinder mellan er? Såsom långt avstånd, relationer, barn eller liknande. Vad är hans ursäkter till att ni inte kan ha en relation (kärleks). Du kan PM:a mig svaren om du inte vill berätta öppet. Må så gott! Varma hälsningar!

[Nronic]
8/14/17, 12:56 PM
#2

Det du beskriver är förälskelse .Första stadiet på kärlek mellan okända människor.

Tills du lär känna hen.

Då kommer den stora prövningen.

klarar ni att gå igenom prövningen,då är ni tvillingsjälar.

Energimed
9/9/17, 10:27 PM
#3

Hej Om du är intresserad av att lära känna mer om detta kan vi göra en Själsavläsning På andra planer så får vi mer info om vad som händer. Läs mer på www.EnergiMed.se

[vandringen]
9/10/17, 7:10 AM
#4

# 0 Fantastiskt härligt och fint det du fått vara med om och du har  mött en ur din själsgrupp och det är så dynamiskt precis som du beskriver.

Tvillingsjälen/flamman inkarnerar inte samtidigt och det beror på att vi inte kan vara skilda åt på exempelvis olika platser på jorden och flamman är den som konstant följer oss både på andra sidan och i jordelivet.

Tvillingen kan inte leva separerade en enda sekund inte ens om dom delar det jordiska livet så kan dom aldrig vara isär som exempelvis att gå till olika arbeten för man är så oerhört sammansvetsad och man är helt enkelt ett om än två andar och det skulle bli kaotiskt om flammor gör inkarnationen samtidigt.Jag har kontakt och en enormt nära och fin relation med min tvilling på andra sidan och så har det vart så långt ner i min barndom jag kan minnas och han är även min huvudguide vilket är helt naturligt för vi kan inte komma närmare nån annan och vi kan inte ha den förståelsen och kommunikationen med nån annan än just tvillingen så det sker naturligt att dom blir våra huvudguider.

Själsgruppen däremot har inte dom starka band vi har med tvillingen men starka är dom till tusen så du har mött en ur din själsgrupp och påverka honom tror jag inte är bra däremot fortsätt be andra sidan om vägledning eller ändå bättre be din tvilling om råd och vägledning och låt allt komma helt naturligt för är det meningen så möts ni igen det kan jag garantera,härligt att läsa det du fått uppleva.Så otroligt vackert dynamiskt och fint.Jag håller tummarna att ni möts igen  ❤️

Upp till toppen
Annons: