Annons:
Läst 1453 ggr
Ghosthunter
2017-05-03 20:52

Påverkan av något?

Jag har länge funderat på att det är någon yttre kraft som påverkar mig och som skulle kunna betecknas som en liten besatthet av en demon eller något annat negativt.

Innan idag, när jag gick en lång promenad på en skogsled, så mådde jag hur bra som helst. Allt mitt tunga sinne var som bortblåst och jag bara njöt av den underbara naturen. Jag fick t.o.m kraftiga utbrott av skratt, där jag gick och talade högt och skämtade för mig själv. När jag kom upp till toppen av berget utmed leden, satte jag mig vid vindskyddet och njöt av kaffet som jag hade med (såklart) och den underbara utsikten över Vänern. Då kom jag på att platsen kunde heta "Café toppen" och efter det fick jag världens skrattanfall och fortsatte att larva mig och komma på ordvitsar hela vägen tillbaka till slutet av leden och bilen.

Det var längesen jag drabbades av ett sånt skrattanfall…jag kunde knappt gåSkrattar

Men bara under den korta tiden på 15 minuter, då jag körde hem, så greps jag av tungsinne och allt var som bortglömt.

Är detta normalt?

Jag har märkt detta innan. Ena stunden är jag fylld av lycka, men plötsligt så sjunker jag i botten.

Nån av er som känner det samma?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[colors_]
2017-05-03 22:43
#1

Hej!

Jag tror att det är normalt i ditt fall. Jag kan själv känna för att sjunga och dansa ibland, för att sedan känna mig låg stunden efter, utan att riktigt veta varför. Det är inga allvarliga svängningar för min del i alla fall…

Kom att tänka på ett citat ur en film när jag läste ditt inlägg, som jag tänker på emellanåt, citatet var ungefär så här: "Without the sour, the sweet ain't as sweet."

Bara du inte mår allt för dåligt. Då ska man nog söka professionell hjälp. Men det tror jag inte du gör, vad jag kan se i ditt inlägg.

Ghosthunter
2017-05-03 23:10
#2

Tack colors🙂

Jag vet inte vad som händer? Ena stunden mår jag toppen och sen är det bara svart,

Det känns som om något får mig att tänka destruktiva känslor…tänk att typ ta dö på den där kärringen!! Även om jag aldrig skulle göra så. Jag tänker aldrig så och skulle aldrig komma på tanken att mörda någon..men tanken finns…det skrämmer mig!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sommarek
2017-05-04 08:41
#3

De bipolära människor jag känner kan ha de såhär. Med det inte sagt att du är bipolär, men du kanske har ett litet drag ditåt? Eller så är det så enkelt att du hade en fantastisk stund och sedan kom "verkligheten" tillbaka med ett brak, bara.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ghosthunter
2017-05-04 08:51
#4

Många säger att jag är bipolär….kanske är det så..jag vet inte?

Kanske heter min demon Bipolär?🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sommarek
2017-05-04 09:17
#5

#4 Det behöver inte betyda att du har en diagnos. De flesta har drag av så gott som alla personlighets"störningar" i sig; skillnaden mellan om det är en faktiskt störning eller inte är väl hur mycket det fyller/förstör i ens liv.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[colors_]
2017-05-04 13:32
#6

#2: jag kan även ha negativa tankar ibland, mer eller mindre, skillnaden kanske är hur mycket man tillåter de att ta över ens liv och vardag? :)

Annons:
Tjohalia83
2017-05-07 21:53
#7

Det är också möjligt att du är HSP eller medial. Då kan man ta in andra människors/andars känslor och missta dem för sina egna. Ofta är det så i det fallet, att det är känslor som kommer plötsligt utan att man kan identifiera orsaken. Det man kan göra själv (förutom att lära sig att känna igen vad som är ens eget) är att öva på att stänga chakran, på det finns det beskrivningar om du söker här på iFokus.

Ghosthunter
2017-05-07 22:15
#8

#7 jo precis det jag menar att någon ande påverkar mig. Att stänga chakran vet jag hur man gör.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hukanson]
2017-05-21 19:52
#9

Bipolär problematik är en belastning som man kan leva med och prata om med andra människor. Är det en andlig orsak till det hela? Kanske. Det finns andar som följer personer i livet av intresse för deras öde.

"Kulturskribenten och författaren Ann Heberlein lider av bipolär sjukdom. En ovanlig men allvarlig sjukdom som drabbar mellan en och tre procent av befolkningen.

”Det är som att vara hög: ökad kreativitet, ett minskat behov av sömn, minskad aptit, viktminskning, en förhöjd sexualitet, en känsla av att vara oslagbar – nästan gudomlig… Så kan man hålla på i några dagar, veckor, till och med månader. Men till slut går kroppen sönder. Och ungefär då brukar man ramla ner i en depression. I mitt fall har det ofta kulminerat i ett självmordsförsök.”

Det är Ann Heberlein, kulturskribent, författare och teologie doktor i etik, som beskriver effekterna av ett maniskt skov. Hon lider av bipolär sjukdom typ 2, en psykisk sjukdom som kännetecknas av kraftiga humörsvängningar, med perioder av upprymdhet (mani och det lindrigare hypomani) och perioder av sjuklig nedstämdhet."

http://urskola.se/Produkter/176886-UR-Samtiden-Hjarnans-dag-2013-Friskt-sjukt-eller-normalt

Upp till toppen
Annons: