Annons:
Läst 1524 ggr
Alwyn
2017-05-03 12:12

Söker likasinnade

Jag saknar vänner som jag kan prata med om andliga saker. Gärna någon jag kan träffa IRL ibland. Jag är själv esoteriker och har en sådan livssyn. Det skulle kännas väldigt betydelsefullt att hitta likasinnade att språka med om tankar, erfarenheter och funderingar. Jag har även erfarenhet av shamanska tekniker samt TM. Har du något tips på vart jag kan vända mig eller känner du att du söker samma sak som jag? Just nu finns jag i Uppsala län men om ett halvår kan det se annorlunda ut med det.

Annons:
[colors_]
2017-05-03 18:26
#1

Hoppas du finner vad du söker här. Vi har ju haft lite kontakt för fem-sex år sedan via forumet m.m. men tyvärr var jag på väg att få en allvarlig psykossjukdom under just den tiden, så allt var eller var på väg att bli rätt trassligt då… Men nu har det mesta ordnat sig med rätt behandling osv. Känner även jag att det inte hade skadat med lite fler andliga vänner, speciellt IRL. Man blir ju och gör ofta som de runt omkring en tycker jag… Så att säga. Nåväl, du kan alltid skicka mig ett pm här om det är något, jag gillar andliga och andra "vanliga diskussioner", och håller för övrigt på att lära mig italienska med Duolingo. :) I vilket fall kanske vi möts ute på forumet … Det brukar visst bli så ibland ;-) Ha det gott

[colors_]
2017-05-03 20:59
#2

För övrigt kan du ju kika in här om du inte gjort det tidigare: http://yogaochmeditation.ifokus.se/ Det skrivs inte så ofta där nu, men när det väl gör det brukar det vara rätt så intressanta saker tycker jag… :)

[Hukanson]
2017-05-04 06:49
#3

Några kilometer utanför Uppsala finns en kvinna som man kan prata med om andliga saker och hon ger kurser på sin kursgård http://mithera.se/v-gbeskrivning.html

Alwyn
2017-05-04 08:40
#4

#1 vad skönt att du fått hjälp och är på bättring! #3 tack. Men det är en företagare du hänvisar till så det är ju inte riktigt vad jag söker :) Skulle jag träffa personen av någon händelse kan det ju så klart hända att man klickar, och fortsätter träffas privat. Men jag vill inte betala för att prata om andlighet hehe.

[Hukanson]
2017-05-04 12:25
#5

Om man vill vara andlig på kompis och gratisnivå får man söka kompisar där man kan hitta dem. Kyrkor är inte helt gratis man får ofta lägga en slant för fikat  och så och internet för man ju betala för också och där är det ju videosamtal som bäst. Men man kan ju göra sig så intressant på iFokustrådar att folk vill träffas och trivas privat. Man kan göra speciella vivillträffas-trådar där man är litet mer generös. Annars vore det smart att gå någon kurs här och där och se vilka kurskamraterna är och om man kan fortsätta umgås. Men om det egentligen är vårkänslor som behöver sjunga duett och kanon och stämsång så finns livet med alla dess möjligheter ständigt tillgängligt.

Alwyn
2017-05-05 11:46
#6

Söka andliga där man hittar dem, exakt och det va just detta jag frågade om i mitt inlägg. Förslag på var jag hittar folk med esoterisk inriktning. Jag har inte lyckats hitta något sådant i min närhet. Vissa städer har ju föreningar och samfund för olika andliga inriktningar. Kyrkan är tyvärr inte för mig och att göra sig till på iFokus, nej tack. Betala för internet och fika, förstår jag inte riktigt vad det har med saken att göra. Inte vårkänslor och duetter heller för den delen när det är andliga konversationer man söker. Kurser brukar vara ett bra sätt att finna likasinnade på, kruxet är att de oftast kostar mycket pengar, dessutom hittar jag inga här men det kanske kommer. Tack ändå, jag spånar vidare.

Annons:
[colors_]
2017-05-05 15:57
#7

Nja, internet kanske inte är bästa stället att hitta bra folk på egentligen. Det finns "guldklimpar" även på internet, men det är sällan det leder någon vart tycker jag då man ofta bor på avstånd och har sitt. Kanske ska man ha lite tur att hitta rätt, men alltid kan man fråga sig varför man söker det man söker och arbeta med det :) så rätt vad det är dyker det kanske upp någon. Så brukar jag tänka för mig själv ibland :p

Vardenduär
2017-05-05 16:29
#8

Hej Alwyn! Förstår precis vad du menar! Jag skickar dig ett PM. Må så gott!

Vardenduär
2017-05-05 16:33
#9

Hmm, lyckas inte hitta var man skickar PM någonstans? Någon som kan guida?

FataMorgana
2017-05-05 17:52
#10

#9

Du kanske redan har kommit på hur man skickar meddelanden. Om inte, går du in på personens profil och där till vänster under profil står det inlägg, gästbok, skicka meddelande…..

Nemo88
2017-05-06 02:12
#11

Jag bor visserligen en bit bort men jag känner likadant, hade varit kul att prata med någon "likasinnad". Skicka gärna ett meddelande om du vill :)

Alwyn
2017-05-06 16:05
#12

#7 ja visst är det svårt över nätet. Jag har ju hoppats på att hitta något samfund här men dessvärre finns det bara på andra ställen. #8 #11 jag har Pm:at er.

[colors_]
2017-05-06 16:23
#13

#12: okej :) lika här faktiskt, men det närmaste jag kommit här ikring är att meditera i kyrkan… :p Vilket slags samfund är du intresserad av? De som mediterar? :)

Annons:
Alwyn
2017-05-06 20:42
#14

Nu syftade jag på Teosofiska samfundet.

[colors_]
2017-05-06 21:22
#15

Aha, ja det kan ju vara intressant… :) jag har mest läst några artiklar på detta forum om esoteriken, och ja det är en intressant teori som sagt.

Vardenduär
2017-05-17 13:03
#16

TACK FataMorgana! (lite sent svar från mig kanske…😉)

Det verkar som denna funktion inte fungerar från mobilen, lyckades nämligen inte där, men med datorn fungerade!

TACK igen!

adnanas
2017-05-17 15:56
#17

Hej  Alwyn! 

.Även jag har delvis dina intressen men jag sysslar mest  med den nyandliga utvecklingen. Ibland deltar jag på möten  ute  i naturen . Även jag har den ideella inriktningen och det går att samla fler personer. Detta har jag haft som funderingar på sistone. 

 Jag hoppas vi träffas på stan.

Alwyn
2017-05-17 16:17
#18

#17 vad kul, var bor du då? Vi kanske har setts redan på pubmoot eller någon ceremoni?

Upp till toppen
Annons: