Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Livsprocesser - Utvecklingsproblem

Övergrepp och manipulation från (förmodat) negativ

2017-04-05 22:28 #0 av: andrachans

Jag är rädd att det här kommer att drypa av negativitet så det kanske inte är för alla, men jag vill ändå skriva en varning för jag blev så förbannad över vad jag går igenom.

Jag har hamnat i något elände. För några månader sedan blev jag nertryckt och tappade min kapacitet. I samband med det här hade jag gjort misstaget att meditera på att öppna upp för att "höra"´, något jag ångrar bittert som ett av mitt livs största misstag. Möjligen hade jag blivit manipulerad till en del dumt innan dess också så att jag var lättare att få ur balans.

I början trodde jag att det bara var en form av andlig kris som skulle klinga ut, men det verkar tyvärr inte så. Det har istället övergått i daglig och nattlig bearbetning. Systematisk manipulation med avancerade tekniker; betingning och triggande av tillstånd som sedan länkas mm. Jag har ofta väckts eller störts under nätterna. Problemet är att med avancerad påverkan går det inte att värja sig om man inte kan gå ifrån, vilket inte är vidare lätt om man väl börjat höra. Man kan bli bearbetat i timtal utan möjlighet att värja sig. Det här handlar alltså inte om lite slumpartade "röster" som gnatar eller något i den stilen utan om klar kommunikation; något systematiskt, planerat och uttänkt. Jobbar någon inom vården hoppas jag att de kan ta till sig av detta, även om det kan kräva specialkunskaper för att förstå.

Jag får inte ha mina normala tillstånd eller åsikter mm ifred, utan de manipuleras systematiskt i något försök att fösa in mig i någon kontrollerad roll för att påverka eller förmås att sprida karma mot min vilja genom att jag får en klump på mig eller aktiverad och sedan triggad att  sprida den till olika oskyldiga personer som jag verkligen inte vill ska drabbas. Senast nu blir jag dessutom inföst bakom en skärm så att det inte går att få tillbaka det jag förmås att läcka ut. Det smärtar mig att tänka att andra drabbas, men orkar ofta inte göra något åt det.

Jag vill vara positiv och bidra, tex med min energi, men har inte orkat med under pressen utan istället blivit sjukskriven och det känns tyvärr som om jag är på väg att pressas och manipuleras till att bli en maskin för manipulation och spridande av skit och står inte ut med tanken att bli nerdragen i något så pass negativt elände.

Jag vet inte vad det går att göra åt sånt här, men det är ren misär. Lite jag har funderat över. Om ni är i en utvecklingsprocess, så se till att lära er en del på vägen. Tänk igenom hur ni tror att saker fungerar. Undvik negativa miljöer. Var positiva. Riktigt positiva. Ha ett nätverk av folk som kan ge stöd och hjälpa till att dra upp er om ni råkar illa ut.. Gör er gärna bekant med någon som verkligen är kunnig så att ni kan få hjälp om ni behöver. Låt nära och kära veta vad ni gör och följa med på vägen så att ni har stöd även från de närmaste om det skulle krisa längre fram. Annars är det lätt hänt att de kan ge stöd som marksupport, men knappast moraliskt stöd eller alls förstå vad man går igenom för att världsbilden krockar för mycket.

Jag vet inte vad man kan hitta för hjälp mot sånt här. Det vore rart med ett nätverk av positivt inriktade med en del verkligt kunniga, om det gick utan infiltration och om det gick att stå emot negativ press. Å andra sidan blev det väl en större kaka att äta av. Jag vet inte hur de relativa antalen av folk på negativ och positiv sida kan tänkas vara, eller hur det spelar in, men jag skulle gärna se att en positiv värld kunde växa fram.

Man hör en del varningar om risker med andlig utveckling och en hel del varningar om riskerna med kundalini tex, men sällan eller aldrig något av det här slaget, utan tyvärr oftast lite flummigare saker som jag inte lyckats ta till mig.. Själv har jag haft en positiv bild av det och handlade det bara om processen skulle jag fortfarande haft det, men nu ser det annorlunda ut. Hade jag vetat detta hade jag tagit mycket mer tid på mig och kanske stannat till någonstans på vägen.

Det känns som om jag slösat bort åtskilliga år av mitt liv för att jobba på mig själv och äntligen börja komma dithän att jag kanske kunde börja dela  med mig lite mer och ge tillbaka, men det ser rätt mörkt ut.

Det var en annan tråd om "astrala övergrepp" där jag kände igen lite också så kanske är det fler än man anar som drabbas. Men de flesta tror väl bara att man är knäpp så mörkertalet törs jag inte tänka på.

Var och en får ta och göra vad de vill av detta. Jag hoppas att jag inte sprider för mycket negativa vibbar. Jag är normalt balanserad, men nu blev jag rätt sur. Ska jag släpas in i mörkret ska jag i alla fall ropa ut en varning innan jag försvinner.

Dramatik i överkant? Jag vet inte. Men se till att ha både hängslen och livrem. Det vore för eländigt om negativa sidan tuggar i sig för mycket.

Var rädda om er!

Anmäl
2017-04-05 22:45 #1 av: kim1980

Söta du jag klarar av din negativa . Men jag har försökt sända ut att folk bör kosta på sig kurs.
En förlita sig på andra som är under utveckling.

Jag har aldrig vart rädd el obekväm i det här ämnet. .
Är mer obekväm med det folk inte förstår. För folk tror man har vitamin brist typ. Om vore så enkelt. .

Så är med frustrerad. Men inte på samma sätt .

Andliga är mitt allt brinner för det. Men är för det inte klar. Men jag behärskar det hela mitt eget ansvar för det ämnet.

Anmäl
2017-04-06 00:03 #2 av: kim1980

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/5838c1a5ce12c43fec002fc6-jordanglar

Här är jag smula frustrerad för somliga tror bara enbart finns sommar folk...

Stå på mig är nått jag gör dagligen. Men är träligt att inte ens midigala kan förstå ens. Sen att vanligt folk sjukvården.
Men innre midgal trodde jag fanns hopp.

Så alla har behov tömma oavsett vad är..
I alla fall så tyckte jag gjordängel passa in det jag känner.
Återstå se om man kan lyckas hitta lika dan sån . Som inte blandar i hopp med min värme känslighet mitt mörker som har varje år oro hur jag ska orka med värmen.
Utan bryta av tal med hen . Det blir ej lätt match.

Anmäl
2017-04-06 15:01 #3 av: unbreakable8

Varför försöker du öppna upp dig för allt okänt? Problemet med mycken meditation osv är att man öppnar upp vägar till själen som är av okänt/ont ursprung.  Det finns bara en som kan ge övernaturlig frid som är bättre än meditation.  Det är Gud, Jesus.

Jag har själv varit där du är, men den enda som gav mig frid är Jesus.

Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus. Fil 4:7

Johannes 8:36 
Om nu Sonen befriar er blir ni verkligen fria.

Hoppas att du kan hitta den skatt som jag funnit i Jesus.

Ang. astrala övergrepp, så heter den Incubus och Subuccus. Det är negativt andliga "våldtäkter"

Mitt råd är att du knäpper händerna och ber till Gud och ber om frid, förlåtelse och beskydd och vill du prata, så är det bara att skicka iväg ett PM Blomma

Anmäl
2017-04-07 12:43 #4 av: FataMorgana

Nu är jag inte säker på att jag förstår ditt inlägg rätt och du förklarar heller inte så tydligt vad det hela handlar om. I såfall ber jag om ursäkt.

Men i samband med intenvsia andliga erfarenheter uppträder ofta ångester. Tex att vara hotad av "onda makter" eller av "negativa energier". Men det finns ingen djävul, inga fallna änglar och inga andra astrala varelser som vill något ont. Varelser som står skaparkraften närmare i den gudomliga enheten har mer makt än människor och samtidigt är deras fria vilja begränsad eftersom den genom dess närhet till livets källa, till kärlek och enhet orienterar sig efter dessa kvaliteter. Ta ansvar för det som gäller dig och ta steg för steg för att hantera dina problem. Genom detta försvinner ångesten för att du bevisar för dig själv att du inte är hjälplös.

För att komma i sin egen himmel måste man gå igenom sitt eget helvete. Mig hände det redan innan jag började min andliga väg att jag trodde mig se onda väsen som ville mig illa. De var så verkliga och speciellt när jag stängde mina ögon dök de upp. Det var som döda liks ansikten som jag såg och jag trodde att jag var besatt av dessa väsen. Men när jag träffade en man som var mycket insatt i dessa saker förklarade han för mig att det bara är fantasiväsen som jag själv skapar genom mina ångester kom jag till insikt och de försvann. Sen började jag att gå en andlig väg och att arbeta på mig själv och det var heller inget roligt arbete att komma till insikt om sina egna fel och brister och att acceptera dessa. Helst skulle man ju vilja se sig själv som någon som är så felfri och andlig som möjligt, men när man inser att man inte är unik, utan att man lider av en massa begär och att man har ett stort ego känns det verkligen inte så bra.

Den enda sortens ondska som existerar är den sortens ondska som människorna själva uttycker pga av bristande medvetande om deras egna sanna gudomliga natur. Ju närmare det gudomliga / Gud man kommer, ju mer kärleksfullt blir det och ju mindre ondska kan utrycka sig genom oss människor. Ju längre bort från det gudomliga man kommer, ju mindre kärleksfullt blir det och det är brist på kärlek som ger ondskan chansen att uttrycka sig. Skulle inga människor existera skulle heller ingen ondska existera för djuren handlar ju bara efter deras instinkter.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.