Annons:
Läst 1159 ggr
retep
3/1/17, 8:25 PM

Dualitet

Några tankar kring Dualitet vs Etthet, Enhet. Tänker att erfarenheten av Etthet, Enhet är ett resultat av att erfara. Det är ingen känsla, ingen upplevelse utan bara ett rent erfarande bortom dualitet. Dualitet är allas vår vardag och gäller också för den som har integrerat Etthet i sitt liv. Dualitet är en förutsättning för ett personligt, fysiskt liv på Jorden. Även en upplyst som har integrerat och lever sitt liv medveten om och i samspel med Etthet och Enhet är en individ med Ego, med intellekt, med personlighet och mänskliga egenheter.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
tarantass
3/1/17, 10:56 PM
#1

Ja, och med sitt urval av de vanliga mänskliga bristerna. Kan behöva sägas, för alla tror inte det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

[rore]
3/2/17, 8:25 AM
#2

Då kanske *man* skulle kunna  säga: att människan med alla sina egenheter, tankar och känslor

 Funnit rastplatsen,

hamnen,

  oasen

i Erfarandet av…..

🎈

retep
3/3/17, 7:23 PM
#3

Erfarandet av…det som själen avser med mig. I kontakten med den individuella själen bortom personen jag också är. Där är rastplatsen, där är jag i hamn, i stillhetens oh lycksalighetens oas. 🎈

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
3/3/17, 10:09 PM
#4

Tack!

retep
3/3/17, 10:29 PM
#5

Tacksam, är det jag är!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: