Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Medvetande - själen

Dualitet

2017-03-01 20:25 #0 av: retep

Några tankar kring Dualitet vs Etthet, Enhet.
Tänker att erfarenheten av Etthet, Enhet är ett resultat av att erfara.
Det är ingen känsla, ingen upplevelse utan bara ett rent erfarande bortom dualitet. Dualitet är allas vår vardag och gäller också för den som har integrerat Etthet i sitt liv. Dualitet är en förutsättning för ett personligt, fysiskt liv på Jorden.
Även en upplyst som har integrerat och lever sitt liv medveten om och i samspel med Etthet och Enhet är en individ med Ego, med intellekt, med personlighet och mänskliga egenheter.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Anmäl
2017-03-01 22:56 #1 av: tarantass

Ja, och med sitt urval av de vanliga mänskliga bristerna. Kan behöva sägas, för alla tror inte det.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2017-03-02 08:25 #2 av: rore

Då kanske *man* skulle kunna  säga: att människan med alla sina egenheter, tankar och känslor

Funnit rastplatsen,

hamnen,

oasen

i Erfarandet av.....

Ballong

Ödmjukheten drunknar i kampen över vem som har rätt och vem som har fel.

När slaget är över finns ingen vinnare.

I livets källa väntar svaren.Regnbåge Kedjor som tynger blir till länkar som bär.Hjärta

Anmäl
2017-03-03 19:23 #3 av: retep

Erfarandet av...det som själen avser med mig.
I kontakten med den individuella själen bortom personen jag också är.
Där är rastplatsen, där är jag i hamn, i stillhetens oh lycksalighetens oas. 🎈

Anmäl
2017-03-03 22:09 #4 av: rore

Tack!

Ödmjukheten drunknar i kampen över vem som har rätt och vem som har fel.

När slaget är över finns ingen vinnare.

I livets källa väntar svaren.Regnbåge Kedjor som tynger blir till länkar som bär.Hjärta

Anmäl
2017-03-03 22:29 #5 av: retep

Tacksam, är det jag är!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.