Annons:
Läst 1794 ggr
Resonans
2017-02-19 14:33

Andlig utveckling, tecken, guide, ängel

Hej! Jag är ganska ny på min andliga utforskningsresa. Har länge haft ett visst intresse och dragning men det var först sommaren förra året som jag på allvar ville utforska det här mer och blev stark i min tro. Jag följde en meditation där man skulle få kontakt men en ängel. Vilken upplevelse det blev, jag kände sådan kärlek och värme tingles i hela kroppen. Men ängeln såg inte ut som jag förväntade mig. Utseendet var något av en blandning av krigare och pilot. Namnet jag fick var Agamennon, det jag hittade var konungen och fältherren i kriget mot Troja. Han hade något väldigt busigt över sig. Jag fick en lång kram. I samband med detta så bad jag lite senare om tecken för att andligheten är på riktigt. Svaret jag fick som jag upptäckte lite senare var tre blåmärken i rött, blått och grönt/gult som en trekant. Sen dess har andligheten lagts lite mer på hyllan tills senaste då jag dykt in i det ordentligt och övar på att läsa av och tyda drömmar. Jag har fått massa tingles på vänstra sidan av hjässan. Igår så gjorde jag en meditation för att få kontakt med en andlig guide. Det kom en indian, när vi skulle kolla varandra i ögonen så kom ett par gula ormögon istället, jag tyckte nästan det var lite obehagligt. Ni får ta bort det här om det är alldeles för mycket :) Det jag hoppas på är om det är någon som får till sig något från detta, vad betyder ormögonen och trekanten? Hur går jag vidare i min andlighet? Skulle vilja hitta någon i Göteborg som man kan gå till, kan man få sådana tips här? Trevlig söndag på er <3

Annons:
retep
2017-02-19 16:22
#1

#0 Det här är inte andlighet! Det är mer typ något du söker i andevärlden, andedyrkan…eller? Vad skall det vara bra för? Har du en aning om vad du gör och vilka andar du kan dra till dig?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sommarek
2017-02-21 10:20
#2

#1 Jag antar att du har det slutgiltiga och enda svaret på vad andlighet är - så bra, för då kan du ju presentera det med belägg, så att det inte bara verkar som att du är en komplett främling på nätet som prackar på andra sin egen åsikt.

#0, har just de symbolerna någon speciell betydelse för dig? Ofta får man ju tecken på ett sätt så att man ska förstå meningen bakom.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

retep
2017-02-21 11:58
#3

#2

Nej, jag har inte "det slutgiltiga och enda svaret på vad andlighet är"! Eftersom det var jag som svarade så svarade jag utifrån vad jag anser att andlighet är. Vet mycket väl att Andlighet idag är ett urvattnat begrepp med många olika betydelser.

Därefter ställde jag tre frågor som var uppmanande, men på intet sätt dömande.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sommarek
2017-02-21 12:15
#4

#3 Det här är inte andlighet!

Skulle det vara underförstått att du lade till "enligt mig" i meningen, eller? Sedan är dina frågor baserade på att du har rätt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

retep
2017-02-21 12:44
#5

Jag har skrivit så mycket här på forumet och tar säkert litet  för givet att folk förstår att det är min tro, min åsikt, min kommentar, min erfarenhet jag presenterar när jag skriver.

Men visst jag borde vara mer noga med att förklara att det är jag som tycker, att det jag skriver är min uppfattning.

Hur vet du att mina frågor är " baserade på" att jag har rätt?

Är det inte du som nu hävdar rätt?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sommarek
2017-02-21 13:08
#6

#5 Hur vet du att mina frågor är " baserade på" att jag har rätt?

Ganska enkel svenska; du skriver att TS inte är andlig och ställer sedan en fråga som är baserad på det.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
retep
2017-02-21 13:31
#7

Jag vet inte om TS,  Resonans är andlig eller ej!

Det var inte personen jag syftade på utan beskrivningen av upplevelsen, som för mig inte betyder att man är andlig

Tänker att man kan ha drömmar och få typ andliga upplevelser utan att för den skull vara andlig.  

Mina frågor är vänligt menade och också relevanta, om nu Resonans vill fundera över dem och kanske svara på dem.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sommarek
2017-02-21 13:33
#8

Relevanta för dig, kanske. Men ja, absolut att TS ska få lov att svara.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Resonans
2017-02-22 00:46
#9

Hej, tack för svar. Det här var väldigt intressant, det är första gången jag har vågat skriva ett inlägg på ett forum, det var läskigt men såhär nu när jag har gjort det, lärorikt. Jag ska vara ärlig jag reagerade inte så bra först på ditt svar retep, eller snarare dina frågor. Jag kände mig ledsen, ifrågasatt och dömd. Inget hej, bara pang på och utropstecken som av mig uppfattas hårt. Jag inser dock att vi har olika sätt att kommunicera och är tacksam för att du ställde dina frågor, jag tog till mig och funderar. Kommer särskilt ha med mig delen om varför man gör vissa saker. 

Jag får starkt känslan att vi har olika syn på universum och jag är inte riktigt där än när det gäller erfarenhet på forum att jag är redo att diskutera våra olikheter på den punkten även om det såklart hade varit intressant. Men jag kan svara så mycket som på dina frågor att jag inte dyrkar gudar. Jag har endast sökt kontakt två gånger, en gång med skyddsängel och en gång med min andliga guide. Båda gångerna har jag gjort det när jag känt mig riktigt balanserad och stark i mig själv. För mig har det känts tryggt, det är personer som har haft guidade meditationer som jag följt, med tydlig ram, regler och jag har varit tydlig med mina energier. För mig är det en naturlig del  i min utveckling att utveckla den andliga sidan.  Jag är dock helt på det klara att ta det långsamt, försiktigt och jag ska ta hjälp av någon innan jag går vidare. Det var därför jag skrev här för att jag vill göra efterforskning och hitta någon som jag kan träffa för att diskutera. Men så gör jag visserligen med alla utvecklingsområden.

Jag fokuserar mest på mina jordiska utvecklingar vill jag tillägga. Ta hand om dig <3

Till  Sommarek, tack, tänkte på det i början om vad symbolerna står för mig. Ska komma ihåg det med att man ofta får det så att man själv ska kunna tyda det. Det som kom upp om ormögonen, var upplysning, byta skal, jobba med mina rädslor, kontakt med jorden, slingrande, värme, kall, intensitet, respektfullhet. Men var nyfiken på om det var min guides kraftdjur, bara en symbol, mitt kraftdjur. Sedan angående trekanten med färgerna, så får jag upp treenigheten, siffran 3 som står för uttrycksfullhet, kreativitet, kontakt. Dock hur färgerna går in i detta kommer inte riktigt fram för mig med just trekanten. Elementen kanske.

Sommarek
2017-02-22 08:47
#10

#9 Du har verkligen tänkt på detta, märker jag.  👍 Håll även koll på om du ser liknande symboler igen; upprepning förstärker budskapet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

retep
2017-02-22 10:32
#11

#9 Jag är ofta rak på sak och tydlig i min uppfattning. Det var aldrig min mening att vara dömande eller såra dig, ville bara få dig att tänka till. 🙏

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

jps1989
2017-03-11 20:52
#12

Hej Sommarek! Till att börja med rekommenderar jag dig varmt Veda Aurum som ligger vid Stigberget. Det drivs av Johan som är Ayurvedisk läkare, Vedisk astrolog, Vibrationsterapeut och Yogisk psykolog. Mycket duktig! Jag var hos honom för 2 årsen och hade en helt magisk upplevelse. 

Sedan vill jag prata mer med dig för jag är i en ganska lik situation som du, söker att utveckla min andlighet. Sedan i november har jag haft pirrningar i HÖGER tinnig, det är väldigt lustigt att du själv nämner dina, som du dock hade på vänster sida. Jag gick till läkaren för det, tog blodprover etc, men läkaren sa bara att "ibland kan nerverna lura oss ett spratt" ungefär. 

När jag var gravid var jag på änglahealing och där fick jag se min dotter för första gången, som föddes 5 månader senare. Jag har också fått "oväntat besök" hemma  men ofta blivit väldigt rädd och bett andarna att låta mig vara ifred. Samtidigt har jag sedan en tid haft en otroligt längtan efter ett ytterligare steg till en annan medvetenhet och jag tror att den dörren har börjat öppnas mer och mer.  Skulle du vara intresserad av att prata mer om din utveckling hade det varit spännande att följa din resa.  Hoppas du har en fin lördagskväll!

Sommarek
2017-03-13 08:59
#13

#12 Hej, är du säker på att det är mig du riktar dig till?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[Hukanson]
2017-03-13 11:36
#14

Hej Resonans, för mig har du en andlig upptäcktsresa som ju började med en kärleksupplevelse och sedan blev just en upptäcktsresa i andlighetens olika uttrycksformer so kanske är en skrattspegel typ för våra jordiska svagheter till en början men som skall transformeras eller utvecklas till bättre kvaliteter genom dagliga övningar som skall vara så Själs och Hjärtenära som möjligt.

Det mentala eller våra materiellt orienterade tänkande gestaltar sig på olika sätt och de är del av vår kollektiva personlighet och vår arketypiska karaktärer som hängr med tills vi blir uppstigna i Ljuset.

Upp till toppen
Annons: