Annons:
Läst 1083 ggr
midsommarnatt
2017-02-08 19:31

Komma i kontakt med mitt inre. Hur?

Hej alla! Jag vill utvecklas och lära känna mig själv på djupet. Få fram min andliga sida mer och min medialitet. Vad kan jag göra som "nybörjare" för att sätta igång den processen?  Hur kommer jag i kontakt med mitt inre? Vad är the basics inom andlighet så att säga?  

Jag uppskattar alla tips :) kram

Annons:
Tjeja
2017-02-08 19:50
#1

Ett "supertråkigt" men grundläggande för andlig utveckling skulle jag säga är att meditera. Öva sig i meditation helt enkelt. Självhypnos (guidad meditation typ) kan också vara ett sätt att börja vänja sig vid meditation och på så vis utveckla sin andlighet och lära känna sitt eget inre. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

midsommarnatt
2017-02-08 20:04
#2

Tack för tipset! :) Det ska jag lägga mer energi på

midsommarnatt
2017-02-09 13:20
#3

fler tips? :)

[colors_]
2017-02-09 13:25
#4

Meditation och yoga är också mitt tips :) men tänk på att ta det lugnt och försiktigt. Här är ett gratis tips på Yoga om du är intresserad: http://www.aypsite.com Jag har själv använt mig av sajten ovan mycket, och köpt ganska många böcker där ifrån, men det är valfritt!

[colors_]
2017-02-09 13:27
#5

Vill du bara utveckla din medialitet är mitt tips kanske inte första valet dock, det är mer för att utvecklas andligt…

retep
2017-02-09 13:30
#6

#0

Jag skulle vilja råda dig till att först fundera över din anledning till att vilja bli medial. Att vilja vara medial tänker jag att man har ett syfte med. Andlighet är enligt mig något som är mer övergripande och handlar om medvetandeutveckling, om att utvecklas som människa.

Jag som mediterat med TM tekniken i 40 år anser bestämt att meditation inte är "supertråkigt" Självhypnos har överhuvudtaget på inget  sätt med meditation att göra och är något jag absolut vill avråda från!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Upp till toppen
Annons: