Annons:
Etikettkundalini
Läst 3070 ggr
Malviana
2/2/17, 10:49 AM

Kundaliniresning/uppstigningssymptom

Hej! Är det fler än jag som känt otroliga vibrerande energier av kärlek och ljus i nästan alla chakran? Jag verkar kunna styra den mellan olika chakran. Det ör vågor av totalt välbehag från fötterna och upp till pannchakrat. En ljusarbetare satte igång detta hos mig. Men hon pratade om uppstigning till fjärde och femte dimensionen. Har själv fått till mig stt jag är ljusarbetare och mött min andliga guide. Vad gör ni när dessa energier blir lite för starka? Jag har med tillåtelse skickat iväg helande energier tre ggr. Alla ggr har personerna känt av det. Skulle vara kul att veta om nån här vet nåt? Det har aldrig varit negativt. I början var jag rädd men det har släppt nu. Har fått mycket mer lycka och energi i livet. Är kundaliniresning och uppstigningssymptom det samma? Kan oxå nämna att jag sysslar med kristaller och chakran och har mediterat mm sen tonåren.

  • Redigerat 5/14/21, 11:03 AM av FataMorgana
Annons:
FataMorgana
2/2/17, 12:19 PM
#1

Det där har inget med en kundaliniresning att göra, utan det där som du beskriver är effekten av helt vanligt energiarbete och helt vanlig healing. Men det är klart, att om du har sysslat med kristaller och chakras och mediterat sedan tonåren att du känner starkare av energierna. Det där med uppstigning till andra dimensioner bör du betrakta med en sund portion skepsis. Bara det som man själv har erfarit är en objektiv sanning. Om du upptäcker det gudomliga i dig ser du att vi alla i vår sanna natur redan är det högsta gudomliga som finns och att det inte finns något högre som vi skulle kunna stiga upp till. Det är bara förståndet / egot som strävar att stiga upp någonstans, för egot är det enda i oss som inte är upplyst och som aldrig kommer att bli det heller. Det bara är förståndet som separerar tillvaron i olika nivåer.

Malviana
2/2/17, 9:28 PM
#2

Hmm var inte om jag riktigt håller med. Tror vi är här i 3 d världen för att vi själv valt det och att vi senare lever vidare. Att det är vi som väljer. Läser just nu gryningens budbärare och det är en mycket bra bok. Har googlar mycket på kundalini resning och det är nästan exakt det jag upplever. Måste lyssna lite på mina andliga guider oxå. Gjorde ju ett hopp på tjugo år där jag inte alls sysslat med sånt och nu det senaste året har det bara exploderat igen. Det var ju ett medium som satte igång hela processen när hon skickade healing. Men vilket fall som helst och vad det än är så känner jag att jag vill jobba med att skicka energierna vidare. Helst när jag har överskott.

FataMorgana
2/3/17, 4:05 PM
#3

#2

Jag vet inte vad du har upplevt, men det som du skriver i ditt inlägg är det som man känner när energier aktiveras tex pga healing eller annat energiarbete.  Kundalinin är en kraft som alltid är aktiv i kroppen och vid healingarbete aktiveras den till en högre grad.

En kundaliniresning är en helt annan sak. Då känner du hur kraften som befinner sig i rotchakrat börjar stiga upp i ryggraden och känns som en orm som slingar sig uppåt. Det är en process som brukar vara i flera månader, speciellt om det finns något hinder på vägen i form av blockeringar. I såfall upplever man stor smärta och kundalinikraften kan fara ut ur sin kanal. Det yttrar sig i att man känner en brännande het smärta. Annars känns den som en kyla. Om man har blockeringar klarar man sig knappast utan en mycket erfaren healares hjälp. Därför arbetar indiska yogis i tiotals år med alla möjliga ritualer för både kroppslig och psykisk rensning för att vara helt fria från blockeringar innan de låter sin kundalini stiga upp.

Under tiden som processen varar upplever man många konstiga saker. Man kan ha känlsan att befinna sig under ett vattenfall, men vattnet kommer nerifrån, Man kan ha känslan av att man drunknar. Man kan ha sexuella upplevelser utan att ha sex och mycket annat.

När kundalinin har stigit upp till kronchakrat far vattenfallet ut genom huvudet och regnar ner på dig i de vackraste pärlemorsfärger. I detta ögonblick upplever man att man är ett med det gudomliga och att man i sin sanna natur är det gudomliga. Egot försvinner för ett ögonblick och förståndet är helt tyst. Det existerar inget annat än gudomlig kärlek och allt annat är illusion. Du erfar att du i din sanna natur redan är det högsta i universumet och att det inte finns någonting som du skulle kunna stiga upp till. När du kommer tillbaka inser du att det bara är ditt ego som tror att det måste stiga upp till någonting och som strävar, men egot kommer aldrig att kunna befinna sig där som du i din gudomliga natur redan är.

"Men vilket fall som helst och vad det än är så känner jag att jag vill jobba med att skicka energierna vidare. Helst när jag har överskott."

I såfall rekommenderar jag dig att delta i en kurs i reiki. Där lär du dig att skicka andra människor energi och det behöver du inte ha överskott för, eftersom du bara är kanal för den universella livsenergin.

Malviana
2/11/17, 10:46 PM
#4

Har upplevt en stigande brännande känsla från rotchakrat och uppåt. Har kommit upp till pannchakrat men inte längre. Även ryggraden har jag känt som elektriska stötar. Men inte som nåt slingrande eller smärtsamt. Jag känner mig total , hel och kärleksfull. Sen går energierna upp o ner i ben o kroppen, väldigt varmt. Blir det för mycket brukar jag avsluta. Jag framkallar detta helt själv eller med hjälp av min andliga guide som jag sett. Har pratat med fler som upplevt samma sak. Vad det än är så är det skönt att inte vara ensam om det. När jag googlade på det så kom just kundalini resning upp därför trodde jag att det var det. För mig är det inte viktigt vad det är men det är en fantastisk känsla. Tack för dina svar.❤️

Upp till toppen
Annons: