Annons:
Läst 1405 ggr
Alwyn
2017-01-20 12:00

Renad av feber

Jag har nyligen varit med om något fantastiskt som jag vill dela med mig om. Jag undrar även om fler här inne varit med om något liknande?

I slutet av 2016 råkade jag ut för en känslomässig utbrändhet, orsakad av frustration på jobbet. Jag är annars är en glad, positiv och social person men nu plötsligt var det som att jag gick sönder. Jag fick stora problem med ångest och grät helt utan orsak. Jag klarade inte av att vara social längre, gå och handla eller ens träffa vänner. 

Jag blev sjukskriven och började med antidepressiv medicin. Det gjorde stor skillnad och tog bort de värsta topparna på ångesten men jag kunde inte gå en dag utan dem utan att krascha. Trots bättringen undrade jag om jag någonsin skulle bli mig själv igen. 

Jag beslutade i alla fall att åka och spendera julen med min familj. De bor långt ifrån mig och vi träffas inte mer än 2-3 ggr om året. Ca sju timmar tar det dit med tåg. Medans jag sitter på tåget känner jag hur min kropp börjar värka något fruktansvärt. Jag trodde att det var ledvärken som kommit tillbaka och tänkte inte mer på det. När jag äntligen kom fram fick jag värktabletter och vila. På kvällen kom febern och jag inser då att jag blivit sjuk. Den julen blev verkligen inte vad jag hoppats eller förväntat mig! Istället för tre dagars julfirande med familjen blev det en veckas lidande, som tur var har jag en omhändertagande mor som pysslade om mig dygnet runt. Sängliggandes med hög feber och ständiga cykler av frossa och svettningar. Jag låg som i en drömvärld där jag hörde röster och såg bilder. Smärtan var outhärdlig och var gång febern steg kräktes jag, så varken mat eller vatten fick stanna någon längre tid i min kropp. "Är det såhär det är att ha influensa" tänkte jag gång på gång. Jag ville hellre dö än behöva stå ut med det där. 

Men så blev jag bättre, feberfrossan kom allt mer sällan tills jag var så pass bra att jag kunde åka hem. Omtumlad och utmattad kom jag hem men lycklig att ha klarat mig ur det! Det dröjde inte många dagar innan jag insåg att något var förändrat. Jag kände mig renad från all negativ energi. Lycklig, positiv, fri från all sorg och ångest!

Nu är det snart en månad sedan det hände och jag känner mig som pånyttfödd. Jag är övertygad om att det fanns en mening med det som hände, och att jag blev renad av mina andliga guider för att kunna fortsätta min andliga utveckling och gå vidare med mitt liv. Jag har vaga minnen av hur jag träffat folk i mina feberdrömmar och fått djupa insikter. Det får mig att tänka på en bok jag läst nyligen, där författaren är esoteriker. Han hade en teori om att de tillfällen i våra liv då vi under sjukdom får hög feber, faktiskt är viktiga för vår andliga utveckling. Jag är övertygad om att så är fallet!

Annons:
[colors_]
2017-01-20 16:48
#1

Det var en intressant berättelse, vilken tur att du mår bättre och har tagit dig genom sjukdomen! Jag brukar tänka att man stöter på sådant här i perioder för att utvecklas och lära personligt och andligt, precis som du är inne på. Det kan i vilket fall vara en tröstande tanke 😛 jag som gått genom en psykossjukdom vet alltför väl hur det är att känna sig trasig, andligt och personligt. Men på något sätt kommer man ur det renad och som en bättre människa med mer erfarenhet och förståelse!

Kanske river sjukdom och feber tillfälligt ned de murar man har omkring sig i sitt sinne, och kan ge upphov till både det ena och det andra i form av andliga upplevelser? Vad vet jag? Det var bara en tanke, men det kan man ju fundera och prata om länge om man så skulle vilja 😉

Upp till toppen
Annons: