Annons:
Läst 1057 ggr
[Enfristjärna]
1/19/17, 7:43 PM

Kritik

Jag blir faktiskt illa bestört hur tonen är på detta forum. 

Alla har vi olika åsikter om saker och ting och det bör respekteras. Människor är här för att dela med sina UNIKA råd och tankar om andlighet. Vi kan ge varandra kritik för en annan syn, men ge konstruktiv kritik och gå inte till person-angrepp. Vi är vuxna människor och låt oss bete oss som det. 

Frid.

Annons:
[colors_]
1/19/17, 7:51 PM
#1

Ja det kan vara lite hård ton i allmänhet på forum faktiskt… Hoppas du inte tagit allt för illa vid dig. Jag tror inte att någon menar att såra i alla fall. Jag brukar själv försöka välja diskussioner, vad jag läser och kommenterar, det är inte alltid lätt, men man får lära sig för att slippa må dåligt. Man får ta det som sägs med en nypa salt alltså… :)

[Enfristjärna]
1/19/17, 7:56 PM
#2

Jo visst.. Men jag är en sådan person, förstår du, som inte kan vara tyst om saker och ting som inte känns rätt. 

Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma sådant för jag vet, att det är många som inte vågar skriva pga rädsla av personangrepp från andra.

Jag vill bara markera, sätta en gräns, om att personangrepp är inte okej och borde verkligen inte höra hemma här.

[colors_]
1/19/17, 8:21 PM
#3

Jag brukar tänka att det är lite så allmänhet när man har med folk att göra tyvärr. Men jag vet inte om det går att göra så mkt åt dock? Folk är ju som dom är menar jag. Jag är själv rätt känslig och kan ta illa upp lätt, men brukar försöka jobba med min egen syn att se på det hela. Men så klart ska man få säga till om det känns fel. Kanske någon kan möta dig bättre i frågan, men kände att jag ville svara i alla fall.

[Enfristjärna]
1/19/17, 8:27 PM
#4

Jag måste bara säga att du är en väldigt fin själ som möter mig jättebra :)

Jag förstår precis vad du menar och visst är det så. Men för mig, för min personliga och andliga resa så är det ganska viktigt att jag ärar mina känslor. Att jag ger uttryck för det som jag vill ge uttryck för. Mycket beror på min barndom där jag blev ofrivilligt introvert av överlevnadsinstinkt. 

Ingen behöver möta mig i det här, jag vill bara få det sagt. Så, nu är det sagt :)

[colors_]
1/19/17, 8:36 PM
#5

Okay, då förstår jag nog, tack det samma :)

retep
1/19/17, 8:45 PM
#6

#0 Jag känner mig träffad av ditt inlägg eftersom jag vet att jag kritiserat dig. Du upplever det som ett personligt angrepp, men det var aldrig menat så från mig i vart fall. Däremot kan min reaktion vara kraftfull och kanske spydig när jag upplever att jag har anledning att vara kritisk. Konstruktiv kritik är inte alltid så lätt när starka känslor och övertygelser är inblandade.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Enfristjärna]
1/19/17, 8:55 PM
#7

Åldern har ingenting med min andliga tro att göra och att förlöjliga mig med det är ett personligt angrepp. 

Jag vet att du inte menade det, jag önskar bara att du kunde ge mig ett sakligt svar på det jag undrade över.  Att ta mig på lika stort allvar som jag tar på dig.

retep
1/19/17, 9:08 PM
#8

#7 Nej din andliga tro har kanske inget med ålder att göra, men erfarenhet och kunskap har det och med öka ålder växer kunskap och erfarenhet och med ökad erfarenhet djupare insikt och andlighet…eller vad tror du? Jag är inte helt klar över vad det var du undrade över, får be dig att ställa frågan igen.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

greenseng
1/20/17, 12:35 AM
#9

#0

  Tonen på ett forum kan bero på hur personerna inblandade i forumet just då egentligen mår. Och faktiskt även på hur du själv mår.

T.ex. Du skall städa din bokhylla. Och så rasar bokhyllan ihop totalt. Och när du då sätter dig ner så rasar stolen ihop och du ligger där på golvet som ett hjälplöst plus. När du då till sist sätter dig och uppsöker forumet så kan det alltför lätt bli så att tonen kanske inte blir den mjukaste. Och/eller att man upplever forumet på helt fel sätt.

Sedan är det så att ju mer familjär man blir med forumet desto mer lyser ens temperament igenom. Ungefär som i vardagen. Och om det då finns några som inte riktigt känner en så tar de det naturligtvis inte lugnt utan tar åt sig. Sedan är karusellen igång.

Samtidigt kan det bero på astrologiska influenser också. Merkurius, kommunikationens planet, har varit i en minst sagt märklig position ett tag. Men nu har det precis lättat upp. Och sådant påverkar alltså globalt. Sådana krafter kan ibland vara starkare än vi tror.

Osv. Det bästa är väl egentligen att bara ta det lugnt. Allt förändras hela tiden. Men… det är klart… Det är minsann inte alltid så lätt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[Enfristjärna]
1/20/17, 11:29 AM
#10

Reptep: Du vet ingenting om mina andliga erfarenheter så vad ger dig rätten att döma ut något som du inte har den blekaste aning om?

Att du förväxlar ålder med mer givna erfarenheter är en illusion. Det kan finnas ett litet barn som har 100 gånger mer erfarenheter av andlighet än en vuxen. Allt beror på hur öppen du är och har, återigen, ingenting med åldern att göra. 

Jag har redan frågat dig samma fråga två gånger och känner att jag behöver inte göra det något mer. Du borde ha mött mig sakligt första gången. 

greenseng: jag förstår och jag vet också att det är så. Men som jag skrev tidigare så vill jag bara sätta en gräns om att det inte är okej.

setfree
1/20/17, 1:42 PM
#11

#0 Ja du har nog rätt i det. Jag är lite besvärlig ibland.

Jag kan inte nog starkt påpeka att du har min fulla respekt. Du får så gärna tycka och tro precis vad du vill.

Jag hoppas du inte tystnar, utan fortsätter skriva.

Du får gärna agumentera mot mig. Det är jag van vid.

Hoppas innerligt du inte är less på mig.😮

retep
1/20/17, 1:48 PM
#12

#10

Nej du har rätt, jag vet inget om dina andliga erfarenheter och det är därför jag skriver Nej din andliga tro har kanske inget med ålder att göra och sen frågar jag vad tror du? Det är synd att du upplever det som att jag dömer dig.

Visst ett barn eller en ung människa kan helt säkert vara andligt utvecklad, men kanske, (säger kanske så att du förstår att jag inte anser mig ha rätt eller att jag dömer.) är det så att erfarenhet hänger samman med personligheten. Och den personliga erfarenheten är kanske inte så stor när man är barn eller ung och då är det ju inte säkert att man kan omsätta och uttrycka den andlighet som man kanske har…sen tidigare liv…eller vad tror du?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: