Annons:
Läst 1280 ggr
[Dubz]
2016-12-19 00:37

Vad menas med dessa Symboler

Under en av mina meditationer så träffade jag mig själv från "framtiden" och jag tror det var på en tågperrong, hur som så såg jag på mitt framtida jag när jag kom gåendes runt ett hörn varav mitt "nuet jag" satt på en bänk. Jag studerade mitt framtida jag som gav mig ett stort leende med spikraka och kritvita tänder, en lätt solbränna, slipad frilla och snygg kavaj med schyssta vita byxor av någotslag och fräsiga fin skor och en brun portfölj, jag såg tränad och allmänt fräsch ut. Jag har i dag inte riktigt den stilen och definitivt inte spikraka och kritvita tänder , dock är jag hyffsat tränad i dag men kan inte säga att jag är hälften så snygg som mitt framtida jag var haha! Hur som hellst så gav jag ett leende tillbaka och då kom mitt framtida jag och satte sig brevid mig men säger inget först utan lyfter upp den bruna portföljen och lägger den i knät och öppnar upp, då tar mitt framtida jag fram 1st a4 papper som förövrigt är det ända som finns i portföljen, det är en bild på Leonardo davincis målning av den nakna killen som står i en cirkel med armar upp och ben ut, ser ut som ett X i formen ni vet säkert vilket måleri jag pratar om. Jag kollar på bilden men förstår ingenting, mitt framtida jag lägger sin hand på mitt "nuet jags" knä och tittar på mig med ett leende igen och säger: Du har ingenting att oroa dig för, allt kommer att gå bra, snabbt efter reser sig mitt framtida jag och går därifrån. Jag var förstummad och visste inte vad jag skulle säga. Helt plötsligt lyser det upp ett vitt sken och ur detta sken så kommer symbolen Ankh korset fram och det är det sista jag ser innan jag öppnar mina ögon och är tillbaka. Och nu till frågan: finns det någon här som är skicklig på symboler eller någon som kan förklara vad som menas med detta? Mvh dubz

Annons:
Tjeja
2016-12-19 01:16
#1

Ankh sybolen kallas ju av endel för "livets nyckel". Målningen du berättar om handlar om vetenskaper. Kan det vara så att ditt framtida jag menar att högre studier är livets nyckel för dig att nå fram till det liv ditt framtida jag du mötte lever? Spontant tänker jag på naturvetenskapliga och tekniska vetenskaper men kan lika gärna handla om konstnärliga "vetenskaper" som att förstå bild och form och material.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sommarek
2016-12-19 08:58
#2

Den Vetruvianske Mannen är ju dessutom en bild av "idealmannen" eller "idealmänniskan". Kanske är det en signal om att du är på väg mot din idealversion av dig själv, alltså så som du gärna vill vara och leva?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Dubz]
2016-12-19 10:02
#3

#1Tjeja. Måste tillägga att innan så har jag aldrig sett Ankh korset så ni kan ju tro vad svårt det var att "googla" fram detta genom att försöka skriva hur symbolen såg ut haha. Ja så kan det ju vara absolut! Jag har länge funderat på att utveckla min andlighet och gå kurser, har upplevt väldigt mycket otroliga saker och ting ända sen barnsben. Det krävdes dock sjukrivning/deppression/panikångest attacker för att förstå att det är nog detta jag skulle vilja jobba med i framtiden, att göra något som man tror på själv som man mår bra av och tycker är intressant, att hjälpa andra människor också såklart! Tack så mycket.

[Dubz]
2016-12-19 10:12
#4

#2.Sommarek. Ja det vill jag gärna tro och hoppas på att det stämmer, jag har själv tänkt att det kanske är tecknet på att jag ska våga ta klivet NU och göra det som jag verkligen vill göra! Jag har kollat upp lite kurser och även en del böcker som jag har planer på att införskaffa. Vet du något om Terry Evans utb i Fanthyttan? Eller kanske har bra förslag på andra medium som innehar utbildningar? Tack så mycket.

Sommarek
2016-12-19 10:18
#5

#4 Det låter onekligen spännande, och det verkar som att du innerst inne vet vad du ska göra. Lycka till!  🌺

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av medium, men om du vet ungefär vad du vill studera så kanske jag kan tipsa om liknande personer?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: