Annons:
Läst 1577 ggr
Mawleen
11/12/16, 10:30 AM

Är detta fantasi eller "verklighet"

Hej, Jag är ny på att meditera men vid första gången kallade jag på min guide genom "guidad meditation". Jag kom då till ett ställe i en skog innanför en vit grind, där var en ljus kvinnofigur med vit klänning, nästan lyste om henne. Hon höll mina händer och vi släppte iväg vita duvor upp mot himlen. Idag mediterade jag igen men utan musik eller guidad röst och kom in till samma plats och kvinna. Hon tog båda mina händer och vi eller jag satte mig vid en bäck med fötterna i vattnet. Det kom vitt ljus/energi ovanifrån och som började "ta sig in ovanifrån i min kropp" medans "svart" gick ut genom mina fötter och rann iväg längs bäcken. Kändes som att målet var att hela jag skulle fyllas med vitt ljus och allt svart skulle ur mig och rinna iväg längs bäcken. Det ljusa började fylla mig ovanifrån men liksom fastnade i bröstkorgs höjd. Då plötsligt satt jag i kvinnans knä och det kändes som hon omfamna mig med vitt o kärlek o "hjälpte" till i den processen. Då kände jag mig väldigt älskad och det ljusa fyllde mig, blev så känslosam så jag nästan blev gråtmild av kärlek. När vi var färdiga så lämna jag platsen o "vi ses igen", innan jag passera ut genom den vita grinden så var jag vit och lysande, det skapades ett hölje runt mig där det vita var innanför och påverkan utifrån studsa bort som vid en teflonpanna. Nu känns det som jag älskar henne o platsen o fattar ingenting:) Vad menas med mina inre bilder/processer?

Annons:
[rumelle]
11/12/16, 10:57 AM
#1

En gissning är att du hade ett fint möte med din personliga guide.

Puska
11/13/16, 11:59 AM
#2

Skulle kunna vara Moder Natur men i form av vår personliga Gudomliga Moder. Hon som heter Freya, Isis, Diana osv. Jag tror att alla har en detta som en del inom sig. Mycket fina upplevelser.

Harvest Moon
12/5/16, 11:17 AM
#3

Man skulle kunna tolka din vision lite som en dröm.

Du klev in genom en grind in i en skog. Skog symboliserar ofta tillväxt och livsbejakande, vilket sätter tonen för ditt möte med denna person. Mycket vitt och ljust låter positivt och härligt. Vita duvor brukar ju också symbolisera fred. Att ni släpper upp dem tillsammans kan betyda att ni är "med" varandra, arbetar med varandra i detta syfte.

Vilken härlig upplevelse. Hoppas att du känner dig hjälpt och stödd av det. Om jag var du, skulle jag nog inte läsa in för mycket i detta. Det är alltid bra att vara skeptisk till alla inre upplevelser, och fråga sig "Hur hjälper detta mig?" "Känns det rätt?" 

Mvh

Upp till toppen
Annons: