Annons:
Läst 1078 ggr
Crystalpink
2016-09-01 19:37

Tredje ögat.

Hej!

Jag funderar över en sak, kan det vara så att mitt tredje öga har öppnat sig eller att det håller på att utvecklas?

Jag har läst att direkt man läser om sånt här eller ser på ex. det okända. Så öppnas vårt tredje öga av sig själv. (Kan vara så jag missförstått det.)

Jag kan känna av att det pulserar i pannan och oftast gör det lätt ont.

En dag satt jag och läste om häxor, andar och tredje ögat. Plötsligt får jag super ont i pannan och jag börjar se typ ljusklot. Anledningen till att jag berättar detta är för att jag läst att detta kan förekomma när ens tredje öga håller på att utvecklas.

Sedan har jag bl.a också läst om det här: javascript:nicTemp();  

Eller är detta bara något jag inbillar mig själv eftersom jag är otroligt intresserad av ämnet?

Om ni vet något om det här får ni gärna skriva här under så jag får veta,😉

Annons:
Crystalpink
2016-09-01 19:38
#1

Det blev något fel med länken, men hursomhelst är detta länken: http://theawakenedstate.net/kundalini-awakening/symptoms-of-awakening/

greenseng
2016-09-02 03:11
#2

  Att utvecklandet av det tredje ögat skulle leda till förnimmelser i den fysiologiska sfären har jag personligen inte märkt något av. Alltså då spänningar i pannan eller något liknande. Men vad vet jag? Men om en människa som är döv plötsligt får tillgång till hörseln så får hon knappast ont i ytterörat. Ok. Ett dåligt exempel, kanske. 😃 🤔

Jag tror knappast att det tredje ögat egentligen alls påminner om något öga över huvud taget. Det är en olycklig form av liknelse faktiskt. När det aktiveras är det mer som att ett nytt synfält aktiveras och konkurrerar med det det vanliga synfältet. På ett sätt som faktiskt inte går att förklara ser man plötsligt två olika vyer av samma scen. De på något sätt överlagrar varandra utan att blockera varandra.

Dock kan det tredje ögat ta över helt ibland. Det man ser då ser inte ut som något man upplevt förut. Men det är oftast fortfarande samma värld man betraktar. Även om det man ser kan se helt annorlunda ut. En människa exempelvis behöver inte alls längre se ut som en människa brukar göra. Den kan se ut som ett lysande klot istället. Vilket är en sann men mycket djup vy av världen.

Ibland kan det tredje ögat även öppnas i drömmar. En mäktig upplevelse.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Ghosthunter
2016-09-04 19:28
#3

Nej, det är inget som du inbillar dig, Crystalpink. Jag känner så väl till detta, då jag har samma erfarenhet som du. Ont har jag väl inte haft direkt, men det trycker ganska bra ibland och pulserar i tredje ögat.

Sen tycker jag att greenseng förklarar det hela bra🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-04 20:07
#4

  #3..

  Tackar! 🙂

Personligen tycker jag detta med det tredje ögat är ytterst intressant. Men vart gränserna går när det gäller tredje ögats inflytande vet jag inget om. Kanske är det inblandat när man ibland ser färgfält runt en person. Oftast är den röda delen av spektrat då överrepresenterat. Men ibland har jag sett även ett djupt grönt sken och då oftast upplevt en stark känsla av "tycka om" från personen i fråga. Alltså kärlek då fast utan erotiskt kännemärke. Är det fråga om något kopplat till erotik så är det oftast det röda eller oranga som är mest framträdande.

Jag har även sett ett blekt ganska frånstötande grönt färgskimmer från en person. Och visste att denna person av någon märklig anledning var avundsjuk på mig. Så kanske ligger det någonting i uttryck som "grön av avundsjuka". 😃

En gång såg jag något helt annat. Ett slags metalliskt blått sken, väldigt kraftigt, runt huvudet på en person. Folk säger att detta var kronchakrat och vad vet jag? Jag var helt fascinerad.

Tycker sådant här är väldigt intressant faktiskt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Ghosthunter
2016-09-04 20:14
#5

Ja, det är ju olika färger av aura som du ser. Det kan jag också göra. Aurans färger ändras mycket efter hur personen mår och i vilket sinnestillstånd denne befinner sig i. Men även hur en människa är i grund och botten.

Kronchakrat är lila. Men chakran är inte det samma som auran (så vitt jag vet)

Här är en lista på aurans färger och dess betydelse:

http://healing.ifokus.se/articles/4d712ed6b9cb46221d04501c-aurans-farger-och-dess-betydelse

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-04 21:18
#6

#5..

  Jag tror inte heller att chakran är samma sak som auran.
Tycker det verkar som att chakran ligger på en djupare nivå.

Tyvärr är det alltför sällan jag ser dessa fenomen.
Önskar ibland att jag kunde hitta den inre "strömbrytare" som man kan aktivera sinnet så att man når den medvetandenivå där dessa saker uppträder.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: