Annons:
Läst 2153 ggr
matttias00
8/21/16, 10:21 AM

Läsa av människor

Hej! Jag har länge tänkt på det här med hur man läser av människor. Jag har sett att det finns många avläsnings trådar och jag skulle ville lära mig att att kunna läsa av någon, så har ni något tips på hur jag kan lära mig? :)

Annons:
fossingen
8/21/16, 5:43 PM
#1

#0 Mja, finns inga direkta tips jag kan komma på mer än att som med andlig utveckling utveckla sig mera.


[Crystal93]
8/22/16, 11:33 AM
#2

_Förmågan att kunna läsa av människor är en gåva eller förbannelse, enligt mig.
Men vi alla människor kan ju (alltid) lära oss utav grunderna som finns.👍

Hur skulle du personligen vilja lära dig att läsa av människor?
Eftersom det finns 100.000tals sätt att göra det på..🤔

Den vanligaste är ju naturligtvis läran om kroppsspråk, men sen finns det ju även mediala avläsningar som Telepati (Förmågan att kunna avläsa andras tankar) Empati (Förmågan att kunna leva sig in i en annan människas liv) och Klärvoajans (Förmågan att kunna se auror)..bla.a.

Förmågan att kunna läsa av människor handlar om Intuition (känsla) och inte om Logik, därför är logiska människor enklare att kunna manipulera.. dock.
Det handlar även om att kunna lämna det 3D-tänkandet (egoistiska-tänkandet)
bakom sig, det vill säga, ha förmågan att kunna tänka utanför ramarna.
Men det betyder också.. att du måste vara öppen som människa, du måste kunna se ifrån flera perspektiv än bara ett. Det är också viktigt att ha ett Bra minne, men eftersom alla människor inte har den gåvan, så får du använda dig utav din intelligens och dokumentera allting.😉

Jag vill också skriva att Intuition ursprungligen kommer ifrån kvinnor, så ju mera du kan nå ut till din feminina energi, desto bättre kommer du bli på att avläsa människor.

Jag känner personligen kvinnor som är naturbegåvade, dem kan allting om alla och det har ingen betydelse om du sa eller gjorde någonting idag eller igår, utan dem kan minnas varje detalj av vad du gjorde för ca 5år sedan.. så ja, det är en särskild talang.😮_

attunement
8/22/16, 4:36 PM
#3

Intressant fråga ur ett intressant sammanhang, synkronicitet.

Jag tolkar din fråga som om du vill kunna läsa av andra för någon form av utökad kontroll över den du möter och att förstå själva mötet?

Om du, istället, ser den andra/-e som din spegel och som speglar/reagerar på dej och de intryck du skapar i den andre så kommer

a) Din förmåga att läsa andra, med automatik,  att utvecklas. Det du säger gör eller visar ger "återsken" i den andre.

b) Du kommer att lära känna dej själv när du läser i den andres engagemang i dej hur du skapar påverkan och intresse. Du kommer åt de delar och egenskaper i dej som antingen är utvecklade/ intressanta eller behöver utvecklas.

För att du skall möta dina speglar så måste du vara genuint och sant intresserad av varje "spegel" du möter, annars inget möte. Ju större din närvaro är desto starkare din ömsesidiga spegling. Du skapar också närvaro i den andre genom kvalitén på din närvaro. Du speglar den andre.

En utgångspunkt för dej själv kan få vara. "Vem jag än möter så innehar denne något att ge mej. Kunskap, erfarenhet, visdom, andlighet/kärlek. Detta hur "trasig, liten och tillhörighetsmotbjudande denne synes vara vid första påseendet"".

Det paradoxala är att din mentor i detta, om du iakttar med förundrade ögon, är det lilla barnet. En ständig nyfikenhet, upptäckarglädje och bortseende från allt som hindrar glädjen i upptäckten. Barnets ständigt frågande inställning, enerverande ibland, Barnet tröttnar också om nyfikenheten ej ger något, för dej också att acceptera om mötet ej längre ger något, din spegling till den du mött.

Detta barnets förmåga som går förlorat i i "domestiseringsprocessen" och av vad och av vilka?

Denna förmåga som du skall söka tillbaka till ;-)

Intuition? Av namnet att döma så är du man och väljer då en manlig fundering.

Intuition är en biologisk sinnesfunktion som finns hos de flesta levande varelserna. Sinnets främsta uppgift är att sortera i den enorma mängd av intryck du utsättes för i varje sekund.  Intuition är en signal från sinnet som påkallar något som uppfångats och som behöver "signalbehandlas" då betydelsen ej står helt klart och till skillnad från när du sätter dej på en het platta och reagerar adekvat utan storhjärnans medvetenhet.

Hög intuition är följden av sinnets förmåga att fånga en signal, storhjärnans förmåga att ta sig an signalen samt att försöka syntetisera.  Signalen ger egentligen en känslostyrd impuls till hypotesbyggande, varför denna impuls? Ju mer du övar i att fånga de små avvikande signalerna som träffar ditt sinnesinstrument, de signaler som är avvikande i det enorma flödet, desto större intuitiv förmåga. Desto större förmåga att förvandla initial känsla till logisk och sann medvetenhet. Känslan bär ej sanningen men bär "triggern" att söka sanningen i situationen/helheten. Från emotion till mental varseblivning är intuitionens syfte och sentens/essens.

Nu varnar jag kvinnliga läsare men kittlar dej som man ;-).

"Nörden"? För mej sinnebilden på den som bejakar intuitionen. Hängivelse, glädje, förtvivlan, resignation som övergår i positiv aggression.  Den som uppfylles av den initiala intuitionens möjligheter och som ger sig hän intill dess att "Nörden" får det hela att fungera och för "nörden" att förstå helheten i.  "Nörden" bejakar känslorna och översätter dessa i konkretion intill intressets helhet.

"Nörden" bedriver iteration mellan det intuitiva och det med sanningen/verkansfulla överensstämmande. Led ordet är "varför", ibland med tillägget "varför i hela friden!!!!". "Nörden" vill erfara att det fungerar. När "Nörden" inte förstår så söker "Nörden" kunskap som kan förklara. Det är först när kunskapen är använd/tillämpad som kunskapen är förklarad och bibringat "Nördens" erfarenhet.

Sen har vi de "visa Nördarna". De som alltid ser in i helheten och finner svaren på frågorna. Vad kännetecknar dessa? Jag påstår, en förmåga att fånga ledtrådarna i sina erfarenheter och formulera helheten där helheten, behöver, kanske för första gången i sammanhanget, formuleras. Visdomen ser vad som är sant och med sanning fungerande.  Känslan berusar enbart när sanningens helhet/effekter/konsekvenser har  visat sig att, med situationens facit, överensstämma.

"Nörden" har kommit i kontakt med det andliga i sig. Visdomens berusande och oförklarliga belöning.

Har jag genusbestämt "Nördbegreppet"?  Har du?  Skyll dig då själv.

Sverige står och faller med den svenska "Nördförmågan". I varje sekund behöver Sverige skapa vad Gaia och Sverige  behöver. I varje sekund behöver Gaia få respons på vad som inte fungerar. Den svenska "Nördförmågan" är det som möter Gaia, inget annat!

Ta nu gärna och betrakta de uråldriga genussymbolerna uppbyggda utifrån cirkeln.

Hur gestaltas det manliga? Hur gestaltas det kvinnliga? Med sanningen överensstämmande, eller hur?

Det som förfärar är att inte kvinnligheten ser sina egna egenskaper, att ställas emot det behövt manliga.  I all önskvärd tydlighet, den kvinnliga cirkelns symbolik över det kvinnliga ställt emot mannens cirkelsymbolik.

Synkronicitet? Jag vaknade upp efter nattens sömn och ur en dröm som just behandlade frågeställningen :-)

matttias00
8/25/16, 4:37 PM
#4

Intressant läsning, jag skulle nog vilka lära mig lite mer om kroppsspråket och telepati. :)

matttias00
8/25/16, 4:37 PM
#5

Intressant läsning, jag skulle nog vilka lära mig lite mer om kroppsspråket och telepati. :)

greenseng
8/27/16, 7:24 AM
#6

#5

  När man träffar en människa för första gången så är den ofta sekundkorta första upplevelsen viktigare än vi kanske tror. Där kan man verkligen tala om en avläsning. Försöker man logiskt förstå och beskriva detta så drunknar man snart i något som kan liknas vid ett bibliotek.

Sedan efteråt så lämnar människan kvar något som kan ses som ett avtryck i oss. Men här spelar också den indoktrinering som livet tvingat på oss roll. Vår fantasi får fria tyglar. Men träffar vi personen fler gånger så blir avtrycket mer polerat och pålitligt.

Alla människor ser faktiskt auran. Men mycket få upplever den medvetet. Det har evolutionen sett till. Auran kan blända och störa oss i farliga situationer därför har naturen inte prioriterat den. Men trots allt så använder vi ändå dess undermedvetna budskap till oss. Ofta via känslor.

Vill man lära sig se auran viljemässigt så inbillar jag mig att meditation är mer effektivt än vanlig visuell träning. Men då tror jag att man bör ha accepterat att vi redan ser auran och istället försöka få kontroll på det filter som blockerar detta seende. Så innan man börjar meditationen skall man intala sig att intentionen med meditationen är att få kontroll över detta blockerande filter. Därefter skall man glömma bort alltihop. 🤔 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
[Crystal93]
9/10/16, 10:49 PM
#7

#5 Vad skönt att du fått så många bra svar.👍

Upp till toppen
Annons: