Annons:
Läst 1135 ggr
Bini
8/8/16, 1:43 PM

Vad ska jag lära av detta?

Jag tror att vi möter människor av en anledning, att vi lär oss något från de flesta. 
Jag tror även att det finns en anledning till att vi föds i den familjen som vi har, möjligt att vi valt dem själva. 
Jag har lärt mig otroligt mycket i livet från att ha fötts i min familj, jag har omvandlat nästan allt det negativa till positiv erfarenhet. (Jag har haft en ganska tuff uppväxt).

Men, jag har så himla svårt att se meningen med min mammas påverkan på mig idag. 
Emellanåt vill jag bara bryta kontakten, då hon verkligen suger all energi från mig vid varje samtal. Men samtidigt så vet jag inte om det är något mer jag borde lära av henne, eller om jag har lärt mig det jag skulle. 
Hur vet jag svaret?

Annons:
Tarotstollan
8/8/16, 8:20 PM
#1

Ja, man lär sig något nytt varje gång man träffar människor och jag undrar också varför det är så svårt med vissa människor.
Många blir man bara glad av men minst lika många står man bara frågande inför och andra blir man bara trött och ledsen av.
Det jag lärt mig nu senast är att om folk suger energi från en skall man vända på deras tjat och ställa dem till svars med frågor som: Vad menar du med det? Jag förstår inte, du måste förklara dig osv.

I regel vill väl föräldrar väl mot sin avkomma men ibland blir det bara för mycket med deras tjat och frågor.

Om du är intresserad och att du tycker att det är så jobbigt, så finns det en bok som heter "Energitjuvar" som är skriven av Ingalill Roos, finns att låna på bibban. I  den står det bland annat om familjesituationer och energitjuvar i familjen,
Den har hjälpt mig jättemycket att förstå hur energitjuvar fungerar och har sen hjälpt mig att kunna gå vidare ur det jag varit med om.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Bini
8/10/16, 11:18 AM
#2

Bra tips, men det mesta handlar om henne och hennes liv. Hennes sjukdomar, mediciner, skvaller osv. Sen vill hon ju veta allt också, för att kunna skvallra om det.. 
Jag vet att hon inte menar något illa med det, och att hon faktiskt inte förstår att hon är en energitjuv. 

Det är svårt med energitjuvar, men jag försöker tänka att de är på sin resa genom livet, precis som jag är på min. 

Ett väldigt bra tips! Jag kollade upp det på en gång, och ska absolut köpa den inom kort. Tack! :)

Tarotstollan
8/10/16, 8:32 PM
#3

Ja, det är det som är poängen för en energitjuv, de är bara intresserade av sig själva och vill bara prata om sig själva och de lyssnar knappt på andra människor.  För andra människor  är bara till för att ge dem energi och bekräfta dem.
En energitjuv vet oftast inte att de är energitjuvar och påtalar man det så nekar de.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[rore]
8/11/16, 9:22 AM
#4

Hej Bini!

Ja hur vet man?

Jag tänker på gränsdragning. Var går din gräns? Var börjar och slutar du? Var börjar och slutar de människor som suger *din energi*? Går ni i varandra och har luddiga gränser?

Vi har ett ansvar mot oss själva, att värna vår kraft, vår energi och den får vi bara när vi slutar att göra våld på oss själva.

Det låter kanske starkt att använda ordet våld. För det är ju inte så att vi handgripligt och medvetet gör oss själva illa.

Vi har bara inte upptäckt alla de gånger som vi slagit knut på oss. För att inte såra andra.

retep
8/11/16, 9:23 PM
#5

Tänker att det inte så mycket handlar om att lära sig något av andra… Utan mer om att uppmärksamma sitt eget förhållningssätt till andra. Menar att du är på rätt spår Bini när du säger, "Det är svårt med energitjuvar, men jag försöker tänka att de är på sin resa genom livet, precis som jag är på min. " Det är ditt accepterande som gör skillnad och som befriar dig, genom ett nytt förhållningssätt

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: