Annons:
Läst 1941 ggr
Sagaliten
6/27/16, 11:52 PM

Symbolik och betydelser

Undrar om någon har någon koll på sidor eller böcker eller appar eller något där man kan hitta betydelse eller symbolik eller motsvarande någonstans? Tänker för att förtydliga drömmar eller budskap eller så. Tex lyktstolpe bara för att nämna ett exempel.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Puska
6/28/16, 11:36 AM
#1

Det är svårt att hitta en perfekt tolkningsbok när det gäller symboler. Även om det finns en universalitet i dessa så är de alltid i sammanhang med något annat.

Däremot kan man alltid fundera på "lagen om motsvarigheternas analogier" dvs. likheterna mellan den fysiska världen och de drömvärldarna. Så om man  ex drömmer att man täner en lyktstolpe så skulle det kunna symbolisera att man ger/får ljus dvs. förståelse. Om man däremot krockar med en bil i lyktstolpen så får symboliken en helt annan betydelse. Det skulle kunna betyda att man är vårslös med sitt omdöme eller liknande. Bra drömlexikon/hemsidor finns säkert massor av men att utveckla Intuitionen för att förstå symboler vore det bästa tycker jag.

Sagaliten
6/28/16, 1:53 PM
#2

Håller helt med dig Puska. Det svåra blir om någon annan får ett nudskap till sig som gäller mig och att det kanske inte säger så jättemycket för personen. (Men här tex talas det om utan olyckor) Och i ett sånt läge tänker jag att det ör svårt. Dels har man kanske den personens vild om den har någon Och sen vad man gör/får för intuitiv bild av saken en. Så det är svårt. Vad är det som säger att det inte skulle kunna vara så att det är hur jag tolkar symbolen utifrån "frågarens" perspektiv och upplevelse? Och vet vet eg vad som är rätt här och nu :-/

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Choklad
6/29/16, 12:45 PM
#3

Det beror på i vilket sammanhang du upplevde /drömde om lyktstolpen.

Pm:a mig så kanske jag kan hjälpa dig, eller titta in på DrömmarIfokus 🙂

U R us

Choklad
6/29/16, 2:03 PM
#4

Jo visst kan man tolka  till andra.

U R us

Upp till toppen
Annons: