Annons:
Läst 2801 ggr
Alicealizee
2016-06-15 22:09

Öppning av tredje ögat

Hej på er alla underbara ❤️!

Jag tror det är så att mitt tredje öga håller på att öppnas eller ja, det kanske redan är öppet.. Jag är så himla osäker. Men de gånger jag mediterar så händer det väldigt, väldigt ofta att jag får så otroligt ont precis där tredje ögat sitter.. Ibland håller det i sig ett litet tag och ibland går det över när jag slutat meditera. Så därför undrar jag hur det känns när det väl är öppet och om man märker någon större skillnad gentemot hur man kände sig innan? 

Jag vet inte om det är som jag inbillar mig, men det känns nästan lite som om det lyser om mig eller att det strålar från mig. Om någon annan kan se det vet jag inte eller om det bara är i mitt eget huvud.. Men är det typiskt vid öppning av tredje ögat eller har ni något annat jag kan testa?

Ha en underbar dag/kväll!

Annons:
MoonDeer
2016-06-15 23:29
#1

Alla människor har en aura som lyser… Du letar efter kraft, energi och upplevelser via tredje ögat. Men tänk om det är så att den största kraften och upplevelsen sitter i ditt hjärta?…! (:0)

Alicealizee
2016-06-15 23:40
#2

Jo aura vet jag, men denna känns annorlunda. Detta är något annat, den skiljer sig. Jag söker inte direkt efter nägon kraft men jag vet att många andra har upplever och märkt skillnad när det tredje ögat är öppet. Jag känner mig själv väldigt, väldigt väl så ofta vet jag vad jag känner men detta är något nytt för mig. Men bara positivt :). Mitt hjärta är alltid öppet och har alltid varit :)

Perline
2016-07-20 17:02
#3

Jag upplever att det pulserar i mitt tredje öga när jag mediterar jag får inte ont och jag ser lite olika färger i mitt inre mest lila och blått jag brukar lägga en kristall eller nån annan sten där tredje ögat sitter det känns bättre på något sätt…….finns säkert någon som har mycket bättre svar men jag tycker det är väldigt intressant……

Gaiatri
2016-07-26 08:44
#4

Panncentret kan lätt bli överstimulerat och det känns som du beskriver. Man får då ont. De chakran/center som befinner sig ovanför hjärtcentret är vi oftast ovana att använda och därför är det bra att ta det lite varligt när man börjar använda energin i dessa. Alla center är "öppna". Det som händer är att man börjar uttrycka en kvalitet som aktiverar energin i de högre centren som då flödar genom centret.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Alicealizee
2016-08-02 22:11
#5

Tack för fina svar <3! 

Den största skillnaden som jag upplevt sedan jag öppnat upp mitt tredje öga mer eller om man ska säga att det är mer aktivt.. Är att jag uppfattar detaljer i vardagen tydligare såsom vackra färger på himlen och att jag generellt är mer medveten om världen runt om. Sådant som jag inte riktigt hade tid att uppleva förut.

[Crystal93]
2016-08-05 18:01
#6

_Jag har personligen aktiverat alla chakror nu under endast 1år och det kom som en chock för mig. Det är komplicerat att beskriva vilka specifika symtomer vi alla får, eftersom det finns 1.000tals. Men ifrån vad jag kan minnas så hade jag en dröm om att min Tvillingsjäl lade sin hand mot mitt huvud och därefter så aktiverades mitt tredje-öga. Det är verkligen fascinerande att läsa/höra om hur andra upplevt sina aktiveringar, men personligen.. eftersom chakrorna aktiverades alldeles för fort och intensivt för mig, så var det en mycket obehaglig upplevelse. Haha.. jag ville ärligt talat slita ut hela ryggraden under den tiden, eftersom ryggraden är där alla chakrorna vilar.

Jag har hört talas om att kvinnor upplever en kundalini-uppvakning annorlunda ifrån män, precis som människor med sol-energi utvecklas dubbelt så fortare än människor med mån-energi. Min Tvillingsjäl har personligen mån-energi, så han upplever processen mycket långsammare än mig.. stackarn, han är verkligen rädd och osäker nu, men när allting är över så kommer han må så mycket bättre.

Tillbaka till din fråga.. ja, vad ska jag skriva? När mitt tredje-öga aktiverades så fick jag bokstavligen talat 'ett tredje öga', men under själva processen så blev synen suddig, jag blev yrslig och därför påverkades min balans. Haha.. det kändes som om jag befann mig i en dröm/illusion dagligen! Men efter aktiveringen så blev jag 100% medveten om mina känslor..osv, och då förstärktes även alla mina sinnen - smak, doft, syn, hörsel, känsel.. you name it. Det aktiverade även mina dolda barndoms-minnen och gåvor eller förbannelser. Min intelligens förändrades ifrån 80-IQ till 150-IQ (då jag var utvecklingsstörd ifrån början) och det ökar fortfarande, samt EQ och SQ naturligtvis som är minst lika viktiga. Hm.. vad kan jag beskriva mera? Jag började få drömmar och visioner om det förflutna, nutida och framtida liv (men dem kommer inte som på beställning, oftast när jag som minst förväntar mig det). Sen fick jag även veta att jag var en världs-empat, det är en empat som kan känna allas känslor..osv. Både hos växter, djur och människor. Men det var även då jag fick veta att mina själ/aura som sträckte sig 2m utanför min kropp, var vit och att jag kan omvandla energier.. bland annat. Men jag tror att alla människor upplever sin kundalini-uppvakning olika, eftersom vi alla är unika, med våra egna specifika gåvor.

Jag vill ursäkta för det långa meddelandet.. men hoppas att du kanske lärde dig någonting ifrån mitt perspektiv!🌺Önskar er i alla fall en mysig kväll._

Annons:
Alicealizee
2016-08-07 15:29
#7

Hej Crystal!

Åh vad härligt att du ville ta dig tid att skriva ett så långt meddelande. Det lät otroligt spännande allt som du har varit med om, en del av sakerna känner jag igen, men sedan tidigare och andra har jag ännu inte upplevt (hoppas dock på att få göra det snart). 

Tusen tack för att du ville dela med dig!

Stor kram!

[Crystal93]
2016-08-08 11:51
#8

_🌺Det var så lite utav så mycket!❤️
http://theawakenedstate.net/kundalini-awakening/symptoms-of-awakening/

Jag fann denna sida om du skulle vilja läsa mera om symtomer, om du kan läsa och förstå engelska naturligtvis, annars så finns det säkerligen en omtänksam själ där ute som översatt det till Svenska. Men bli inte avskräckt eftersom det stod om Tvillingsjälar.. jag tror personligen att alla själar har delat sig till en manlig och en kvinnlig kropp.

Men som sagt.. denna process är väldigt speciell, så luta dig tillbaka, slappna av, ta ett djupt andetag och tillåt dina änglar vägleda dig igenom livet.

Jag tror att vi som själar redan har planerat vilka steg vi ska ta och när vi ska ta dem. Så även om stigen kan vara mörk och smärtsam, kom bara ihåg att det var (du) som valde just (den) stigen innan du ens föddes och att det finns ett syfte i varför du valde (den) stigen, eftersom (du är den enda) som kan hantera den såklart!😎

Stor kram till dig också och var rädd om ditt liv!
☀️Hoppas solen skiner på dig idag._

Cizen
2016-08-14 06:15
#9

Crystal93, den process du har upplevt/ upplever, beskriver och likna min process väldigt mkt. Så som du tänker omkring själar/energier och livet, så ser jag det också.

[Crystal93]
2016-08-17 11:24
#10

Det glädjer mig att få veta, Cizen.😊

[Rulander]
2016-08-25 11:12
#11

Jag får intrycket att Crystal93 är mycket intelligent. Jag förstår att du tycker det är en intressant upplevelse. Det ni gör ar dock mycket farligt. Ni leker med elden. De makter som verkar i den andliga dimensionen är mycket farliga. Ni öppnar upp dörren och ger dem tillträde till er ande. Bibeln varnar för detta. Det häftiga är att Jesus är mycket coolare. Jag vill inte vara präktig, bara peka på något bättre.

NiklaEri
2016-08-25 18:43
#12

Känner igen känslan att det trycker/ömmar mellan ögonen när man mediterar. Kanske är det blod som ansamlas där och pulserar vid en viss koncentration, eller så har det med pannchakrat att göra. Har fortfarande automatiska rörelser sen jag började meditera för snart tio år sedan och dessa stör mig mest. Jag vet att det antagligen är jag som gör dem, men det upplevs mer automatiskt från min sida och det lustiga är att rörelserna som kommer är lika hela tiden och det är inget jag själv lagt på minnet och utför. Detta är det mest påtagliga av mina upplevelser, och något jag än inte kunnat förklara logiskt. Ja, man upplever de mest konstiga saker då man "mediterar"…

NiklaEri
2016-08-25 18:44
#13

#8 Annars finns ju översättning av texter på Google, men jag tror inte det blir helt korrekt jämt…bara ett tips.

Annons:
fossingen
2016-08-25 19:11
#14

#11 Om man är medial och troende hur tycker du det hänger ihop?


fossingen
2016-08-25 19:13
#15

#0 När mitt 3:e öga öppnade i början fick jag smärre stickningar osv. Nu kan det kännas annorlunda. Många säger kundaliresning.
Men ibland händer detta med medialitet utan övningar som är extrema eller övningar öht.


[Crystal93]
2016-09-10 15:43
#16

_#11
Jag tackar dig så mycket, Rulander.
Det du beskriver är naturligtvis sant, det är viktigt att vara försiktig, särskilt när det gäller själen. Jag har redan upplevt den mörka sidan av kronan.. och tro mig, det är ingenting som människor ska leka omkring med eller ta för givet.🙂

#13
Det var ett bra tips, Niklas.👍_

papauggla
2016-09-10 16:34
#17

Rulander exakt vad säger bibeln om detta?

[Rulander]
2016-09-14 08:16
#18

#11 Om man är medial och troende hur tycker du det hänger ihop?

Mycket bra fråga. Om jag förstår dig rätt så betyder medial att man har kontakt med den andliga dimensionen. Bibeln talar mycket om det. Det finns så många exempel att jag inte vet vad jag ska välja.

Apg 16: När vi en gång gick till bönestället mötte vi en slavflicka som hade en spådomsande i sig och som skaffade sina ägare goda inkomster genom att spå. 17Hon följde efter Paulus och oss andra och ropade: ”De här männen står i den högste Gudens tjänst och förkunnar vägen till frälsning för er.” 18Så höll hon på i flera dagar, tills Paulus förlorade tålamodet och vände sig om och sade till anden: ”Jag befaller dig i Jesu Kristi namn att fara ut ur henne.” Och i samma ögonblick for anden ut. 

Vi kan konstatera att spådomsanden inte var från Gud. Däremot fick Paulus "Gudomlig information" i olika situationer. Han var väl då medial eller vad?

Skillanden är att när de förmågorna kommer från Gud är det han som bestämmer när och hur de ska tillämpas. Det är inte vi som bestämmer det. Den Helige ande har all information som behövs.

I bibeln finns fler exempel på kraftmätning mellan olika andar. "Gott mot ont" Ett exempel är när Mose möter Egyptens spåmän i en kraftmätning.

2 Mos: Mose och Aron gick till farao och gjorde som Herren hade befallt: Aron kastade sin stav framför farao och hans hovmän, och den förvandlades till en orm. 11Då kallade farao i sin tur på visa män och trollkarlar, och med sin svartkonst gjorde dessa egyptiska siarpräster samma sak: 12var och en kastade sin stav, och stavarna blev till ormar. Men deras stavar uppslukades av Arons stav.

        #17 av: papauggla

Hur ska jag sammanfatta vad bibeln säger? Allt utom den Helige andes nådegåvor är fel och farligt även om de fungerar. Bibeln förnekar inte att det finns andra andemakter som kan verka, men håll er borta från dem.

Det coolaste är att Guds ande är starkare än alla andra och då är det väl det vi ska välja?

Upp till toppen
Annons: