Annons:
Läst 1377 ggr
Sudigtjej
2016-05-22 20:19

Vad är kärleken värld!

Vad är kärleken värld om man inte kan förstå den?

Ja om man inte kan förstå den när en stor förändring sker, som gör den ena partnen sjuk. Å den andre vill inte acceptera detta utan vill ha det som det alltid varit. Å denna partnen har en attityd som gör den sjuke ledsen och ensam. Ledsen för den inte får något stöd, och kärlek och förståelse. Å ledsen för all oro som byggs inuti som den personen inte kan tygla. För älskar man någon och har lovar evig kärlek inför Gud och att leva i nöd och lust till döden skiljer än åt, ja då är det också i medgång som motgång. Så om den ena blir sjuk eller skadad skall denna få stöd från sin partner. Inga hårda ord eller hot om skildsmässa. Det är i sådana tider som äktenskapet ställs på prov och kärleken för varandra verkligen testas. För om man inte älskar varandra varför säger man då Ja till varandra från början? Ett äktenskap skall vara en berg och dalbana det skall gå upp och ner. Samt om något händer så skall man faktiskt ställa upp på varandra för det är ju det som kallas kärlek. 

Så varför tvivlar jag då om han älskar mig tillräkligt som han gjorde innan, när vi gifte oss. Jag älskar honom och om han hade hamnat i min situation hade jag funnits där för honom, och kämpat med honom. Jag hade stöttat honom och försökt hjälpa honom. Jag hade visat att jag älskar honom ännu mer. Men nu är det tvärt om, och han ställer ultimatum på mig. Jag kan inte hjälpa att jag inte ser så bra längre. Min syn är suddig och jag har ingen ledsyn kvar. Allt har gått fort sedan september. Men han förstår inte och han är elak emot mig.

Annons:
[Wildfire]1
2016-06-14 01:06
#1

Det låter som om du har väldigt bra inre syn och värderingar på förhållande. vet du om han delar samma syn med dig? Han kanske inte klarar av att hantera att du förlorat yttre synen? Det är ju bra om ni pratar mycket om det. Blir han elak när du försöker prata om det? Hur reagerar han?

[Wildfire]1
2016-06-14 01:07
#2

Det förvånar mig att inte många svarar på inlägg här. Har svarat på jättemånga ikväll iallafall.

Upp till toppen
Annons: