Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Själen - anden

Möta okänd på andra sidan?

2016-04-19 20:54 #0 av: cholmqvist

Hejsan!

Jag har haft en fundering ett litet tag och var är bättre att vända sig med den funderingen än hit och till er? =) 

Jag undrar om man på andra sidan kan möta någon man inte fått möjlighet att möta i detta jordeliv? Alltså, när jag går över - kan jag då möta en person jag tyvärr aldrig har mött här, vilket jag dock önskar att jag hade gjort? Någon som inte ens var medveten om min existens? 

Det finns en person som levt precis så som jag försöker leva, någon som hade snarlika värderingar som jag. Detta är en person vars familj berättat om honom och jag går sönder inombords över att jag inte fick träffa honom innan han omkom. Jag känner att jag skiljer mig mycket ifrån andra människor och jag känner ofta att det inte finns många som förstår sig på mig och mina drömmar. Därför var det så befriande när jag fick veta om denna person och hur han levde. Så finns det en chans att man kanske får träffa denne man på andra sidan eller möter man endast de som visste om ens existens? Kan man få kontakt med någon på andra sidan som inte visste om ens existens? 

Ber om ursäkt för en aning flummiga frågor, men jag är verkligen nyfiken. Tack på förhand! =) 

Anmäl
2016-04-19 20:56 #1 av: Tjeja

... men det kanske var du själv? Eller?

För övrigt skulle det inte vara ett dugg konstigt om ni faktiskt redan känner varandra på andra sidan om du känner sådan samhörighet med personen nu på varsin sida. 

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-04-19 21:03 #2 av: cholmqvist

Han levde även då jag levde, han omkom för inte så många år sedan. Annars var det en mycket god tanke Tjeja! =) Intressant, jag får hoppas på att det är så! Tack så hjärtligt för ditt svar. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.