Annons:
Läst 2004 ggr
[Conquer&Colonize]
2016-02-27 03:28

Andlig tillväxt

Hej.
För mig är andlig tillväxt att meditera, läsa och skriva.
Delar med mig av en text.

Jag är alltet bortom mitt begrepp

Jag uppstod aldrig och kommer aldrig upphöra, jag är urmaterien med total frånvaro av tid och avsaknad av avstånd 'rumlös & tidlös'. Där jag är ett obegränsat antal kosmos, likt bubblor i en oändlig ocean*

Jag är ett kosmos som är homogen, tät och elastisk och blir större och större med hjälp av mörka uratomer ifrån ett outtömligt förråd.

Jag är superhopar med galaxer och miljarder solsystem. Jag är en planet med 7 sorters atomslag och rotationsmateria. Jag är dom fyra elementen, jag är involution och evolution.

Jag är dom första organismerna i mineralriket, jag är gruppsjälar i växtriket, min utveckling sker genom förtäring av djurriket.

Jag är förfinade livsformer, observant till verkligheten och medvetenhetens aktivering. Jag är människoriket i barbarstadiet. Jag är en utvecklingsnivå till egen livsförståelse.

Jag är allmän välvilja som bevis på eget omdöme, likt som sunt förnuft.

Jag är evolutionens balansövervakare för att förhindra att det destruktiva människosläktet kan komma att spåras ur.

Jag är det överfysiska medvetenhets existens, sanningskornet i superessentialmedvetenhetens hopplösa idiotiserande spekulationer, den yttersta orsaken(!)

Jag är ett helgon, konstant kosmiskt totalmedvetenhet om min enhet med allt liv och med en kärleksfull relation till allt levande. Jag tillämpar livslagarna efter måttet av insikt och förmåga samt förstånd om livets mål.

Jag är gud, droppen som blir ett med oceanen* allfadern stoltserande på himmelsberget i all sin prakt, fullkomlig och allstädesnärvarande. Jag är frågan och svaret på treenigheten. (fader,sonen,anden)(materia,rörelse,medvetenhet)

Jag är förnyelseprocessen i massutdöenden, det sekulära fenomenet(!). Jag är anledningen till din existens. Jag är död efter sista andedraget där jag skils och upplöses från det fysiska in till ny livsform.

Jag är en fulländad kosmisk expansion och utträder i urmaterien för att återbygga ett nytt kosmos. Jag är återfödseln av det kosmiska evighets hjulet.

Jag är intet

Annons:
natsage
2016-03-02 13:21
#1

Wow. Fick svindel nar jag laste. 

Djup, djup kansla av karlek. 

Oandlighet. 

Tack <3

[Hukanson]
2016-03-07 01:06
#2

En härlig text! Poesi säger mer därför att det målar koncentrerat med många bottnars , detta liknar japanska koans men med ett västerländskt hyllande av vårt högre själv. Jag är alltet. Absolut! Vi lever ständigt i den sk bakgrundsstrålningen - bara en sådan sak! Kärlek är vad vi är och får delta i och med.

Upp till toppen
Annons: