Annons:
Läst 2320 ggr
K.R.J.T
1/30/16, 9:16 PM

spöke/ande öppnar dörren

Hej ville bara i dett inlägg berätta om en rolig upplevelse som inträffade för 2 månader sedan.

Var och besökte mina föräldrar och sitter  och läser en tidning i köket, min moder lagar mat i köket, fadern hade somnat vid datorn vid tillfället, datorn är i samma rum som köket, så vi 3 befinner oss i samma rum vid tillfället.

kl var runt 12, vid den tiden brukar min farmor komma och lämna posten, då hon bor i ett hus bredvid och vill hjälpa till med det hon orkar med, ialla fall när jag sitter där och läser tidningen så hör jag och mamma att dörren öppnas, och sedan stängs, då både vi trodde det var farmodern som kom in gick vi inte för att se vem det var, man ser inte ytterdörren ifrån köket då det är en halv vägg emellan, men som sekunderna går så blir jag fundersam varför vi inte hör någon säga hej, eller hör några steg, jag kollar ut genom fönstrett för att se ifall det var någon där , men ingenting, tänker då att det var min farmoder som glömt något och gått tillbaka, men i samma ögonblick ser jag henne en bra bit ifrån huset påväg att hämta posten, vilket är en bra bit bort.

Min fader hade vaknat av att dörren stängdes, och modern och jag prata om dörren som öppnades och stängdes, han sa ja jag hörde det, men få ordig som han är så sa vi det är nog spöken, sedan prata vi inte mer om det.

Har aldrig tidigare varit med om något så tydligt som att en dörr öppnas och stängs ifrån en ande/spöke, har tidigare hört duns eller blinkande lampr t.ex

Modern har tidigare hört sin mamma viska saker i detta hus, och min far har sett sin far vara stående i huset under min fars födelsedag, trotts att min farfar är avliden sedan länge, samt en speciell dörr som öppnar sig titt som tätt, untan någon logisk förklaring.

Huset är ett tillbyggt och ombyggt gammalt hus, så det har stor historia, samt att det har till och med flyttats  ifrån sin ursprungs plats:)

ja det var allt jag ville förmedla, ni får gärna skriva era historier om andar som kontaktat er, samt gärna skriva varför ni tror denna ande gjorde det den gjorde, har funderat på det länge men inte kommit på någon bra lösning.

Annons:
[niklaeri02]
1/30/16, 10:17 PM
#1

Jag har upplevt en hel del saker som har med andar att göra, men jag vet inte vad i det som är sanning riktigt. 

Fått känslan av att de döda mest vill ha uppmärksamhet? De kanske inte ens vet att de har dött, och inte kunnat gå vidare?

[Crystal93]
2/1/16, 9:38 PM
#2

Finns 1.000 olika skäl till varför den dörren öppnades, men främst är det för uppmärksamheten den ger.. sägs andarna existerar i samma värld som oss men i en annan dimension, så den kanske inte ens förstod att dörren öppnades i eran dimension, utan den kanske befann sig i sin vardag.. som ni.

Precis som våra andliga kan interagera i deras dimension så borde ju dem kunna interagera i våran.

Det skulle kunna förklara varför vissa andar inte ens förstår att dem redan är döda.
Men som sagt.. finns 1.000 olika skäl och synvinklar.

Personligen är det en vanesak för mig..
Mina saker förflyttas ofta, men sällan framför mina ögon.
Glad blev jag då inte efter hällt upp sista glaset med julmust och det va uppdrucket då jag kom tillbaka efter att ha slängt flaskan!😕Taskmört.

K.R.J.T
2/4/16, 8:11 PM
#3

niklaeri Många vet nog inte att dom har dött, då döden kan komma väldigt plötsligt, men sedan tror jag även det är många andar eller döda där ute, som vill hjälpa dom som ännu kämpar med livet med ledtrådar :)

crystal : ja uppmärksamhet det får dom verkligen när dom gör sådana saker, jag tror nog andarna vet vad dom gör, om dom nu är medvetna om att dom är döda, men då det har hänt mycket övernaturligt i det huset, så verkar det som att dom vill ge tips och råd, och när man inte kan kommunicera genom ord får man använda andra saker :)

Låter som ett spännande liv, tycker sådant är roligt, då man blir påmind om att det är inte bara denna värld som existerar :)

[Crystal93]
2/5/16, 9:59 PM
#4

Jag har ingen aning.. enligt mig kan det ha flera betydelser, som sagt.
Men om det känns som om dem försöker ge er råd, så är det ju bara för er att omfamna all dess omtänksamhet som ges till er.😉

Mitt hus är ca 100år eller äldre och själarna kommer och går här som dem vill,
då det finns historia bakom huset.

Ja!🙂Denna värld kan visa oss mera än va vi kanske kan förstå.

[niklaeri02]
2/6/16, 1:21 PM
#5

Sommaren 2010 upplevde jag massa andlig aktivitet hos mina föräldrars hus. Det var under samma tid då jag vaknade upp andligt. Nu märker jag sällan av andar mer…Det var dock mest sådant som pågick "inom mig" och inte så mkt på utsidan…

Crystal, haha, en ande som gillar julmust!! 😃 så komiskt.

[Crystal93]
2/6/16, 9:26 PM
#6

Niklas: Det är skämtsamt att skriva om nu, men då ska du veta att jag inte va glad, eftersom jag va så sugen på julmust!🤪Haha.

Annons:
[niklaeri02]
2/7/16, 10:27 AM
#7

Jag menade inte att skratta bort din upplevelse, det var bara lite gulligt skrivet 🤐

[Crystal93]
2/8/16, 9:15 PM
#8

😉Det är lugnt.. du behöver inte förklara dig.

[niklaeri02]
2/9/16, 9:02 AM
#9

Nä det förstår jag 🙂

Upp till toppen
Annons: