Annons:
Läst 1087 ggr
makahi
2016-01-17 15:04

Vill jag för mycket?

Jag la in den här i "Tarot i fokus" och provar här med om någon har svar eller kan hjälpa mig hur jag ska gå till väga.. Nu gör jag en lång historia kortfattad. Jag har alltid varit intresserad/dragits till övernaturliga saker och största delen till tarotkort. För ett par år sen ville jag testa på att bli spådd, och fick tag i en spåkvinna genom en anhörig till mig. Den där sittningen var det häftigaste jag gjort, och i efterhand har ALLT stämt. Hon sa även att jag måste ta tag i min mediala gåva som jag fått, att det är den pusselbiten som fattas som gör mig så vilsen ibland. Och jag fattar inte hur hon visste det, men det är precis så det känns. Det känns som jag är menad till att göra något sånt i livet. Jag jobbar inom vården och jag mår så otroligt bra av att hjälpa andra, och enligt henne så kommer jag även hjälpa andra genom tarotkort. Jag lovade henne att jag skulle börja meditera för att hitta mitt inre lugn, jag skulle läsa på, öva upp min intuition osvosv. Jag provade och provade men kom ingenstans,det känns som jag vill det för mycket så det tar stopp. Jag gick till henne igen ett år senare, hon sa samma sak då, att jag måste ta tag i det här, och jag vill ju verkigen det. Hon gav mig en oöppnad tarotlek "Witches tarot". Jag har provat mig fram, gått igenom korten, försökt känna men jag vet inte hur jag ska få kontakt med leken eller vart jag ska börja över huvudtaget. Spåkvinnan går tyvärr inte att få tag på längre då hon flyttat och andra anledningar. Kan någon hjälpa mig hur jag ska göra och vart jag ska börja? Kan det vara så att jag vill för mycket att det inte går helt enkelt? Tusen tack för svar

Annons:
nypisnina
2016-01-18 11:53
#1

Jag tror att du vill för mycket. Jag har någon förmåga själv, vet inte själv, det både skrämmer mig och gör mig nyfiken, men det är när jag minst anar det som något händer. När jag är som mest avslappnad och är tom i huvudet.
Kanske ska du släppa det ett tag? Eftersom jag har så svårt att stänga ner så gjorde detta mig oerhört trött och jag har haft en väldigt tuff höst så jag har liksom inte ens lyft på locket för att jag har inte orkat, men nu när jag är mer avslappnad igen så har jag känt lite grejer igen och jag kan sakta bejaka det. Men jag bestämmer inte, det kommer till mig när jag minst anar det. När jag vill så vill jag så mycket att jag blockerar mig själv.
Det är väldigt intressant. Har du haft kontakt eller vill berätta om någon speciell upplevelse så får du mer än gärna berätta om det i ett PM. :-)

Sagaliten
2016-01-18 20:21
#2

Jag blockerade mig i början när jag var för ivrig och ville för mycket, men inte nog med det, jag är dessutom sån som helst vill kunna allt igår, men man måste inse att det tar tid att öva upp förmågan också. Olika länge för olika många. Jag har fått höra att jag är otroligt medial och kommer gå långt inom detta, men att trots att jag har en stor förmåga så måste man ändå lära sig sakta men säkert och läsa sig först samspelet och förmågan och det kan ta lång tid innan du förstår hur det kommer just till dig.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Liiiiten
2016-01-21 19:39
#3

Jag har insett att jag behöver släppa på det ett kort tag framöver nu. Ingenting händer och jag vet att det är för att jag är alldeles för ivrig och till mig. Upptäckte att jag har något inom mig i julas och sedan dess har det eskalerat. Fick bekräftat av två av varandra oberoende medium att jag kan lära mig hantera min intuition och allt det som finns inom mig. Men eftersom jag har så ont om tid att öva oftast så blir det istället att jag kör slut på mig själv de få dagar jag har för mig själv i lugn och ro. Förutom att öva och lära sig så är det ju minst lika viktigt att tagga ner och återhämta sig. Vila är den bästa medicinen mot allt! Nu under viloperioden väljer jag att fortfarande läsa på och läsa det andra skriver i ämnet, för att det är intressant. Behöver ju inte vara helt av eller på. Men jag lägger mer fokus på att själv må bra genom personlig utveckling och mindfulness. Jag försöker lita på mig själv helt enkelt. Det kommer när det kommer 😊

[Hukanson]
2016-01-21 20:26
#4

Huvudsaken är att hjälpa andra. Du säger att ditt kall är att hjälpa andra och du vill utveckla din förmåga väldigt mycket. Men tappa inte fokus för den sakens skull. Fokus måste vara på att hjälpa andra och den underordnade frågan blir då hur exvis tarotkort kan hjälpa dig att hjälpa andra? Kanske du inte riktigt vet vad tarotkort är eller hur de kan hjälpa dig? Du måste be någon lära dig hur man använder tarotkort. Sedan måste du avgöra om det fungerar i ditt arbete med att hjälpa andra. Du jobbar inom vården. Det innebär att ditt kunnande inom tarotkorts kulturen måste vara hemligt för vården kommer aldrig att tillåta dig att använda tarot på arbetstid. Men du är fri att stimulera digsjälv på fritiden. Bygga upp en större grad av flexibilitet och förståelse för andliga och mentala orsaker.

The_pearl
2016-01-22 23:45
#5

Om du har svårt för att koppla av och allt kanske blir för mkt så kan en meditationscirkel kanske vara något? Där kan du landa och fokusera på rätt saker. Sen har ju allt en mening med sånt här. Behöver du pausa så är det vad som kommer hända. Dina guider och alla andliga väsen runt dig hjälper ju dig och styr dig rätt. Rätt tid kommer då du är mogen för det! Jag har full tillit till mina, jag fick backa för ett tag sen för att ta tag i mig själv och mitt liv. Nu börjar det rätta upp sig så smått, så jag börjar känna att det börjar gå på rätt håll igen!

Elliid
2016-01-23 00:44
#6

#0

"Jag har provat mig fram, gått igenom korten, försökt känna men jag vet inte hur jag ska få kontakt med leken eller vart jag ska börja över huvudtaget."

Kan du förklara lite mer vad du menar konkret med det? Det som är så relativt enkel med Tarot och andra klassiska divinations-verktygen som oxå Yi King är jo just att man inte måste göra nåt stort "inkännande" eller mystiskt alls. Tvärtimot, jo mindre man tänker på något som helst (inkl.all mystik och "känsla", särskillt i nybörjan), jo bättre blir det vanligtvis.

Det är bara att läsa till sig rent praktiskt et par olika system hur korterna kan läggas (kors, krets,etc..), sen ta det som man tycker bäst just då, blanda korten(mens man säger frågan man vill ha besvarat), dela högen och lägga ut korten i denna enkla matematiska ordningen. Färdigt.

Allt som händer händer automatiskt under denna processen och jo mera man håller sig själv komplett ut av den, jo bättre. Jo färre tanker- jo bättre. händerna ska utföra tekniken helt automatiskt, lite som en mindfullness-meditation.

Och sen bara gör det igen och igen (och…..igen…), precis som ski-läraren sa: "enda sättet att lära sig att stå på ski är att stå på ski.."

Men allt det är bara min personlig erfarenhet/ åsikt, kan ha fel såklart. Lycke till.

Annons:
KattiK
2016-01-30 08:39
#7

Jag tror också att du försöker forcera fram det. Allt det mediala i min mening kräver lugn och öppenhet. I min åsikt är medialitet en naturlig del av oss alla. Vi har större dragning eller fallenhet för olika saker. Du känner att du dras till Tarotkort. Då är det bra början för dig. Anmäl dig till ett par tarot kurser. Det finns många och de behöver inte alls vara dyra. Bor du Stockholm? För då kan du gå till Vattumannen t.e.x. som har stor sortering kort. Känna på korten och välja ett kortlek som du lockas till. Du kan välja ett kort per dag som du läser på om och visst om du vill meditera på. Ibland kan det kännas att du vill stanna kvar med ngt kort i flera dagar, då gör du det. Lägg märke till vad du känner. Det är ditt inre kompass. Också se upp med oseriösa lärare och tyckare. Det är viktigt att inte sätta någon på pidestal. Du/vi behöver ingen länk mellan oss och vår medialitet. Lycka till. Man utvecklar sig en hel del när man börjar med Tarot. Det går av sig själv och naturligt. Inga konstigheter. :) <3

natsage
2016-02-15 10:12
#8

Hejsan!

Jag har själv spått i tarot kort, fram och tillbaka, i snart 12 år.

Mina bästa tips när det kommer till att jobba med tarot korten är:

1. Ställ en fråga

2. Var redo för ett svar

Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Det låter lite som att den här stressen som du känner är skapad av att du inte litar på de svaren du får. 

Det kan också vara så att de frågor du ställer inte är frågor som du EGENTLIGEN vill ha svar på.

Det tar tid att bygga upp sin intuiton. Börja med att ta ett kort varje morgon och fråga:

Hur Kommer Min Dag Se Ut?

Sen på kvällen kan du reflektera över vad som hände under din dag som är representerat i det kortet du drog. 

Håll dig till enkelhet och var snäll mot dig själv.

Stor Kram!

xx Nat Sage

Upp till toppen
Annons: