Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktuella världshändelser Andlig utveckling - Psykologi Astrologi Boktips Bön - Invokation - Affirmation Chakran - Psykiska kroppar - Hälsa Devor - änglar - naturväsen Esoteriskt/Teosofiskt Evenemang - Retreats - Kurser Gud Healing - Hälsa Hjärtat - Kärlek Humor Inspiration-Förebilder Konst - foton Livsprocesser - Utvecklingsproblem Ljusarbete - Tjänande Läsvärt - tänkvärt Meditation Medlemspresentationer Medvetande - själen Musik - Film - Youtube OT - off topic Om sajten/om iFokus Omröstningar - undersökningar Ordförklaringar Själen - anden Stjärn - Änglamänniskor Tal och symboler Universum Upplevelser Övrigt
Övrigt

Vattenkran sattes på

2016-01-05 20:43 #0 av: Nattis.

Hej! Jag och min kompis satt i soffan och kollade på tv igår när vi var ensamma hemma. Efter en stund hör vi hur vattenkranen i köket börjar rinna det var ganska mycket som rann och efter cirka 1 minut stängdes det av och när vi kollade så droppade vattnet sen. Vad kan det vart? Har aldrig vart med om något sådant innan

Anmäl
2016-01-05 20:51 #1 av: thea_thea

Ring hyresvärd eller rörmokare. 

Anmäl
2016-01-05 20:52 #2 av: Nattis.

Varför #1

Anmäl
2016-01-05 20:53 #3 av: thea_thea

#2 Slöseri med vatten att låta kranen läcka. Ofta räcker det med att byta någon packning som tur är!

Anmäl
2016-02-02 08:15 #4 av: Dioramabyggare

Jag har jobbat med en del VVS och en läckande packning orsakar överhuvudtaget inte att vatten börjar rinna. På sin höjd blir det ett ihållande droppande.

Anmäl
2016-02-02 09:38 #5 av: thea_thea

#4 Jaha, jag läste/uppfattade det som droppande Lipar (förresten, coolt jobb!)

Anmäl
2016-02-02 11:45 #6 av: Dioramabyggare

#5: Droppande, ok. Bra att det blev rätt till slut :-).

Ja, det är lite roligt jobb, men det gäller att vara extra noga så att det inte blir någon läcka mellan rörkopplingarna. "På den gamla goda tiden" hårdlödde rörmokarna alla kopplingar, men numera finns det jättepraktiska kopplingar som skruvas ihop istället för att hårdlödas. Jättepraktiskt, och mycket snyggare.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.