Annons:
Läst 2863 ggr
michellemimmi
12/3/15, 10:27 AM

Kristaller för sömn

Jag vet inte om jag har kommit till rätt forum. Men jag försöker ändå.
Har sedan en lång tid tillbaka haft svårt att sova (troligtvis pga depression) jag kan somna, för jag är alltid trött. Problemet är att hålla mig sovande! Min läkare har givit mig Propavan att äta. Men min kropp gillar inte tabletter och jag blir bara ett enda virrvarr inuti. Resultatet av dessa piller blir bara oro, en hjärna som inte vill någonting och ännu mera seghet och oförmåga att göra saker.
Nu undrar jag över kristaller som kan hjälpa mig att finna inre lugn, och om någon vet vart man hittar BRA kristaller. Jag vill inte ha någon fejksten. Tanken är att jag vill ha något som hjälper mig under natten att samla energi så att jag kan ta tag i mig själv lättare. Energi och ork är det dåligt om just nu..
Har läst att ametist och rosenkvarts ska vara bra för detta? Är det någon som har koll? :)

Hjärta/Mimmi

Annons:
Aleya
12/3/15, 10:29 AM
#1

Rekommendera att även posta på stenar.ifokus.se

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

michellemimmi
12/3/15, 10:30 AM
#2

#1 Tack!! Ögnade igenom listorna men hittade inget som passade. :)

Hjärta/Mimmi

K.R.J.T
12/14/15, 9:15 AM
#3

jag har hittat stenar ifran amulleten.net, star aven en liten beskrivning av alla kristaller eller stenar dar, och vad dom kan vara bra till, om dom ar akta eller vet jag inte, men dom funkar for mig 🙂

Sen om det hjalper din deppression vet jag inte, har sjalv varit depprimerad storre delev av mitt liv, men har lyckats ta kontroll over den mer eller mindre, lite  svakor ibland, men inte som det var forr, nar livs lusten var i botten hela tiden.

Det som funkade for mig att bota den, var att jag borjade ata Raw FooD, vara ute mera i naturen, minska pa elektronisk stimulans, att halla mig ifran datorer tv, och mobiler .

borjade greja mera med blommor och aven odla lite lattare saker hemma.

Och viktigaste av allt, jag slutade umgas med energi tjuvar och negativa manniskor, da jag marke att det paverkade mitt humor mycket, sa fort folk blir negativa eller gnalliga, sa gar jag darifran eller stanger av oronen.

depprision ar symtom av att man gor saker mot kroppen som kroppen inte gillar, och det gar absolut att bota, men inte med hjalp av piller.

[Lummer]
12/26/15, 9:08 PM
#4

Sömn kan även störas av jordstrålning. Har du möjlighet att flytta din säng en bit åt något håll eöler byta sov rum så testa det. Det brukar finnas någon i typ varje stad som säljer kristaller. Många av dom vet mycket om dånt här och kan hjälpa dig att hitta vad just du behöver. Kramen🌻

michellemimmi
12/29/15, 11:01 AM
#5

#4 Faktiskt så verkar jag ibland sova bättre om jag sover på sambons sida av sängen.. Har funderat på att möblera om lite här inne :)

#3 Ja, de där energitjuvarna!! Jag har löst en del såna på senare tid nu faktiskt. Tog tag i och pratade faktiskt med en sådan här om dagen, och det blev så sjukt mycket bättre, då denne person också uppfattade mig likadant! Nu är vi neutrala! ^^ Jobbigt med personer som man MÅSTE vara med.. :/ (släkt)
Jag har odlat ärtskott! Om det räknas som att odla, haha. Men ja, när man ser resultat av saker man pysslat med så blir man faktiskt gladare i själen :)

Hjärta/Mimmi

Ellenkristina
12/29/15, 11:04 AM
#6

Jag sover alltid med min Bergskristall eller månsten och sen dess har jag alltid drömt om nätterna, vilket jag verkligen uppskattar. Så jag sover alltid lugnt och bra med de stenarna! Testa!

Annons:
michellemimmi
12/29/15, 11:10 AM
#7

#6 Jag drömmer i stort sett jämt, men oftast stressiga, förvirrande  och jobbiga drömmar. :/ 
Men ja, jag får lägga till dom till min prova på lista ! Tack :D

Hjärta/Mimmi

retep
12/29/15, 7:28 PM
#8

Vill man på alvar komma tillrätta med sina sömnproblem? Då är det en bra idé att lära sig och dagligen meditera, med en bra meditationsteknik!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

K.R.J.T
12/31/15, 4:43 PM
#9

vad roligt att höra michellemimmi, lycka till med sömnproblemen :)

Sagaliten
1/5/16, 1:30 PM
#10

#7 ville bara tipsa om något jag nyligen börjat med. Deep sleep yoga nirvana. Är väl indirekt bara en vägledd insomningsgrej, men av någon anledning så fungerar den bättre än andra bara sömnfokuserade att göra. Kan säker vara mycket psykosomatiskt att just tanken på att det ska vara meditativt och yoga inspererat gör att det fungerar bättre, men any who så fungerar det för mig. Somnar bättre och vaknar mer sällan 😊 #8 Tänkte vara höra om du har förslag på bra meditationsteknik. Skulle nog själv inte riktigt veta skillnad mellan bra eller dålig.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

retep
1/5/16, 10:56 PM
#11

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[niklaeri02]
1/6/16, 12:00 AM
#12

Hej

Jag kan själv sova ytligt, och ibland vakna mitt i natten och inte kunna somna om. Men oftast sover jag rätt djupt, även om jag kommer ihåg drömmar varje natt i stort sett.
Många kanske inte gillar detta, men jag brukar ha något bra program på radio då jag ska somna, eller någon avslappnande musik (typ naturljud, ex. http://www.radiotunes.com/play/nature) och det funkar för mig att somna in till.
Sedan sover jag oftast rätt djupt då jag väl har somnat in.

Jag äter annars medicin för psykos, och antidepressiva. Tror dessa hjälper lite mot sömnsvårigheter också om jag minns rätt.
Har mediterat under ett antal år, men det blir sällan nu av olika orsaker… Det gör säkert att man sover djupare med mera.

👍

Elliid
1/8/16, 8:34 PM
#13

Ifall intresserad :

företaget Grönlycka förmedlar väldigt speciella (svenska) stenar från Ayon.

http://www.gronlycka.se/om-ayon/

( oxå rådgivning/ terapeutiskt behandling om jag minns rätt..).

Väldigt duktiga/ kunniga/ hjälpsama människor där.

Lycka till!

Annons:
Sagaliten
1/8/16, 9:35 PM
#14

Synd att de inte säljer stenar online. Eller hittade inte i alla fall 😕

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Elliid
1/11/16, 11:35 PM
#15

#14- Nej, det gör dom kanske inte, fördi varje sten är helt individuellt håndbearbetat, raka motsatsen till all massproduktion och iden är jo just att hovudsaken är individen-  den som gjort stenen och den som får den (som dom förklarer bra på sidan oxå), så det krävs individmöte. Men svårare änn att ta kontakt via mejl/ telefon är det inte heller tror jag…

Sagaliten
1/11/16, 11:47 PM
#16

#15 Nu efter att jag varit i kontakt med den är stenar utlagda igen så stämde inte fullt ut. De har bara varit borta tillfälligt tydligen. Men nu är där smycken i olika stenar till salu online . Och vad jag förstod så om man ska ha tex stenar till behandling vill han gärna ha personen framför sig och skapa stenar som cynkar med just den personens individer och för mig är det 50 mil bort så det går inte. Men ska inte heller ha i behandlingssyfte just nu

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Elliid
1/13/16, 7:38 PM
#17

#16- Intressant- , såg det nu oxå att smycken finns jo där faktiskt nu, tänkte aldrig på de smycken-stenarna i sammenhanget här, bara på dom andra..fördi skillnaden är så stor i min erfarenhet.

Jo, 50 mil är nog en lång resväg..tänkte att han ev. oxå kunde göra synkningen via telefon eller Skype, men det låter jo inte som det ifölge informationen du fick? Synd isåfall…

Sagaliten
2/25/17, 5:56 AM
#18

Bättre koll nuän tidigare och "mina sivstenar" är Hematit Ametist Rodokrosit och Blå safir

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: