Annons:
Läst 1234 ggr
fruhannaa
11/27/15, 2:20 PM

dröm eller verklighet

Jag har vaknat av att det knackar 2 gånger om nätterna tredje gången (jag tror att det hänger ihop) vaknade jag av att någon sa mitt namn. Drömmer jag bara eller är det någon som vill ha uppmärksamhet? Tacksam för era tankar om detta.

Annons:
Gaiatri
11/30/15, 3:29 PM
#1

Många gånger när man upplever att man blir väckt när man sover så är det något man behöver vara uppmärksam på. Det kan ofta handla om att uppmärksamma det man drömde om precis innan man vaknade. Ofta får vi till oss information genom olika symboler. Ibland är det något vi drömmer och ibland kan man även uppmärksamma symboler eller annat när man är vaken.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[niklaeri02]
11/30/15, 9:03 PM
#2

Jag kan hamna mellan dröm och vakenhet då och då, och det känns som att jag ligger vaken i sängen och det handlar ofta om spöken omkring mig som trycker mig ned i sängen och gör det svårt att andas och liknande.

Jag tror inte att det behöver ha med verkliga andar eller spöken att göra för min del, kanske hamnar man i ett visst sinnestillstånd då hjärnan inte hunnit slå på funktionen som säger vad som är dröm och verklighet (i drömmar är man ju ofta inte medveten om att man drömmer, man tänker sällan logiskt, och skiljer inte på verkligt och overkligt som i vaket tillstånd), men att man fortfarande är så pass vaken så man känner sig vaken så att säga.
Detta är mina tankar och spekulationer.

Det händer så sällan så jag brukar inte lägga vikt vid det, men vill man analysera "problemet" kan man ju göra det ungefär som Gaiatri föreslår!

[Wildfire]1
12/1/15, 7:33 PM
#3

Ibland kan man få viktiga budskap på det här sättet.  Det kan vara dina skyddsänglar som vill uppmärksamma dig på något, men det kan ju också va någon som gått bort och pockar på din uppmärksamhet.  Är det jobbigt så är det nog en bortgången ande.

nypisnina
12/16/15, 3:15 PM
#4

Man är som mest mottaglig när man är avslappnad och tom i sinnet, vilket man är mellan vakenhet och sömn. Kanske är det någon som vill dig något? Fråga vad hen vill nästa gång och vänta på svar? :-)

Det kan ju såklart vara en dröm också, svårt att veta när man är i det tillståndet, men lita på dig själv.

K.R.J.T
12/31/15, 6:06 PM
#5

#2 niklaeri02 det du beskriver är en sömnparalys, dvs din kropp sover men ditt sinne är vaket, när man somnar så släpper kroppen ut en hormon som gör att din kropp inte kan röra sig, som är till för att vi inte ska gå runt när vi ligger och sover, men vaknar ditt sinne utan att din kropp gör det, så känns det som att någon trycker ner dig, eller man kan bli såkallat riden av "maran"  dvs det känns som om att någon sitter på ditt bröst och trycker ner dig så att du inte kan röra dig, men det är bara din kropp som är sövd av denna hormon.

Man kan lära sig att släppa den räddslan som uppstår då och kan uppleva OOBE dvs ditt sinne/ själv lämnar din kropp och du kan utforska precis vad du vill, själen flyger iväg ifrån kroppen, och det är en extremt grym upplevelse, läs lite om sömnparalys så förstår du vad det är. samt om OOBE, så kommer du få en resa du sent kommer att glömma.

**Till trådskaparen
**

Det är nog en ande eller en gammal person du kännt som vill ha kontakt med dig och vill säga dig något, så gå till ett bra medium så ska det kunna förklara vad anden vill berätta för dig, min mor råkade ut för likande saker, hon har hört röster som låter som hennes mamma som ropar på henne ganska svagt, och hon har då gått till ett medium och hon har sedan förklarat för henne vad hennes mamma ville berätta för henne.

Lycka till :)

NiklasTyreso
1/1/16, 2:27 PM
#6

Frihamns TS, hur gick det? Det har gått en tid nu, hände ngt särskilt? Vad är din tolkning av knackningarna?

Annons:
Upp till toppen
Annons: